Efter min ærlige mening er jeg overrasket over, at det overhovedet virkede, og mens et terminalt fluoratom er kendt for at virke i denne sammenhæng, kan bromid i det mindste være en (god) afgangsgruppe, men det er fluorid aldrig på grund af C-F-bindingens styrke. Dobbeltbindingen er reaktiv under andre forhold og kan derfor ikke være det bedste reaktionssted. Lav en lille batch med 5-brom-1-penten og se, om produktet bliver bedre ... hvidfarvningen ved kontakt med acetone indikerer klart, at produktet er anderledes, men i din optimistiske opfattelse kan jeg kalde det ufuldstændigt, fordi "halen" mangler som foreslået af det, du beskriver, og forklarer et stort fald i styrke. Du bør enten bruge 5-brom-1-penten eller 1-brom-5-pentan for at opnå en mere sandsynlig forbedring af kvaliteten. Jeg er ikke ekspert på netop dette område, men kemien giver en vis mening for mig, da jeg også finder det usædvanligt, at folk beskriver deres forberedende fejltagelser på en sådan reversibel måde. Jeg tror, at du enten vil ende med en bedre styrke, end den er, eller ingen væsentlig ændring, hvor jeg foreslår, at du ikke sælger det, da problemet langt fra er løst.