Question Syntese af ketamin ud fra en ikke-toksisk procedure: en ny og effektiv rute

hider8028

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
15
Er der en mester, der kan give en vejledning til denne artikel?

Resumé

Ketamin [2-(2-chlorophenyl)-2-methylamino-cyclohexan-1-on] er blevet brugt i både veterinær- og humanmedicin. I denne forskning er der udviklet en ny og effektiv protokol til syntese af ketamin ved hjælp af hydroxyketon-mellemprodukt. Syntesen af dette lægemiddel er blevet udført i fem trin. Først fik man cyclohexanon til at reagere med 2-klorphenyl-magnesiumbromidreagens efterfulgt af dehydrering i nærvær af en sur ionisk væske, 1-methyl-3-[2-(dimethyl-4-sulfobutyl-ammonium)ethan] imidazoliumhydrogensulfat for at opnå 1-(2-klorphenyl)-cyclohexen. Oxidationen af det syntetiserede alken med kaliumpermanganat gav tilsvarende hydroxyketon-mellemprodukt. Imineringen af dette mellemprodukt med methylamin og endelig omlejringen af det opnåede imin ved forhøjet temperatur resulterede i syntese af ketamin. Alle mellemprodukterne og produktet blev karakteriseret ved 1H-NMR- og IR-spektroskopier. Intet behov for at bruge giftigt brom (som bruges i de fleste af de rapporterede procedurer til syntese af ketamin), høje reaktionsudbytter og brug af kommercielt tilgængelige og sikre materialer og intet behov for at bruge ætsende syrer i dehydreringstrinnet er nogle af fordelene ved denne procedure i forhold til de almindelige rapporterede til syntese af ketamin.

Grafisk abstrakt

En effektiv femtrins-protokol til syntese af ketamin blev udviklet. Cyclohexanon reagerede med 2-chlorphenylmagnesiumbromid efterfulgt af dehydrering med sur ionisk væske. Oxidation af alkenet gav et tilsvarende hydroxyketon-mellemprodukt. Imineringen af dette mellemprodukt og omlejring af den opnåede imin producerede endelig ketamin.

Attachments

• b8B4nHCc75.PNG
    b8B4nHCc75.PNG
    47.5 KB · Views: 51

hider8028

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
15
Der er ikke mange synteseruter for KETAMINE på forummet, og artiklerne er ikke venlige over for nybegyndere.

wongivan

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
6
Er der nogen enkel metode? Jeg er nybegynder🙏🙇‍♂️

CremdelaChem

Buying through escrow
New seller
Language
🇺🇸
Reaction score
23
Deals
1
Arylcyclohexylaminsynteser er aldrig enkle for nybegyndere at forsøge sig med. Jeg ville holde mig væk fra denne syntese, medmindre du har en betydelig synteseerfaring og helst mindst et par semestres teoretisk viden om okemi. Jeg ved, at det er et meget ønskeligt lægemiddel at lave, men du bliver nødt til at være tålmodig og tage dig tid til at øve laboratorieteknikker og blive fortrolig med noget avancerede teknikker for at kunne nærme dig en syntese som denne. Vogels lærebog i praktisk organisk kemi, der er downloadet på libgen, er et godt udgangspunkt for at komme i gang med den grundlæggende laboratorievisdom.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
315
Jeg kan prøve at hjælpe dig, men der er ret langt fra at begynde på praktisk kemi til at få succes med dette.