Question Er der brug for vakuum ved dampdestillering af freebase?

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
408
Jeg er lige blevet færdig med en amph-synth, og nu skal jeg dampdestillere freebasen, og så bryder min "vakuummaskine" sammen. Den skiderik.
Jeg har aldrig dampdestilleret en olie med normalt tryk før, jeg har altid troet, at 100 C kunne skade den? Så skal jeg vente på en ny pumpe? (fucketifucketifucketi)

prime minister

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Du kan dampdestillere uden problemer ved lufttryk, bare sørg for, at termometerets temperatur er maks. 98,5 °C, og gør det langsomt.... Måske tager det mere tid, end jeg kan komme i tanke om.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
302
Dampdestillation fungerer slet ikke med vakuum. Mængden af amfetamin i forhold til vand bliver mindre ved reduceret tryk og højere ved forhøjet tryk og temperatur (men så er du også tilbøjelig til at meddestillere uønskede urenheder). Hastigheden af dampdestillationen bestemmes mere af overfladearealet af væsken i kolben og diameteren af kolbernes åbning og af forbindelsen til kondensatoren og mindre af den tilførte varme. Derfor bør du ikke fylde kolben til mere end halvdelen, så overfladearealet bliver så stort som muligt, og bruge en kolbe med en bred hals som NS45 og samme diameter op til kondensatoren. Kolben skal være helt isoleret for at undgå tilbagekondensation. Hvis det gøres korrekt, er det ikke så langsomt, som mange siger, men det tager stadig tid.