- Language
- 🇩🇪
- Reaction score
- 10
Seuraavissa vaiheissa selitän sinulle hyvin helpon esimerkin siitä, miten käyttöjärjestelmästäsi kaikkine tietoineen tehdään siirrettävä ja näkymätön ei-toivotuilta vierailijoilta.
Koska muunnos on itsestään selvä, sitä ei dokumentoitu kuvallisesti.
Vaihe 1:
Hanki USB-tikku, jossa on suuri lukunopeus ja USB 3.1.
Minun tapauksessani Samsung MUF-128AB.
Näillä mitoilla se sopii täydellisesti tähän tarkoitukseen.
Sinun tarvitsee vain poistaa muistitikun painatus.
Seuraavaksi luot käynnistettävän tikun, jossa on käyttöjärjestelmä kuten Windows to go / Linux Mint "Rufuksen" kautta.
Youtubessa on tonneittain ohjeita.
Kun asennus on valmis, mene biosiin, käynnistä tikku ja siirrä kaikki tarvittavat tiedot uuteen järjestelmään.
Vaihe 2:
Tilaa aidon näköinen USB-laturin korjaussarja.
Nyt kaiken pitäisi olla selvää.
Ota superliimaa ja liimaa kaapeli ensin USB C-puolen pistorasiaan ja sitten itse liitin.
Kiinnitä huomiota pistorasian ja liittimen väliseen etäisyyteen ja siihen, että se on suorassa linjassa.
Ota pihti ja leikkaa falsh-laitteen muovikotelo irti.
Huomaat, että koko ei eroa varaosasta.
Liimaa kannen toinen puoli ja yritä varovasti asettaa tikku sinne.
Älä paina sitä liian kovaa, poista hieman muovia kannen sisältä.
Minun tapauksessani tikku oli hieman isompi, joten kansi halkeili, minkä vuoksi tikku istuu hieman vinossa kotelossa kuten kuvissa.
Nyt sinulla on erillinen käyttöjärjestelmä, johon pääsee käsiksi vain, jos kytket "latauskaapelin" tietokoneeseen ja käynnistät sen Biosin kautta, jota ei löydetä eikä takavarikoida missään etsintäluvassa, koska se ei ole tallennusväline.
Varmistaaksesi, että mitään ei tapahdu, irrota se tietokoneesta jokaisen käytön jälkeen ja kytke se virtalähteeseen.
Niille, jotka tarvitsevat vielä enemmän turvallisuutta, kuten minä, on toinenkin vaihe.
Vaihe 3:
Osta toinen USB-tikku ja PIENI USB OTG -sovitin.
Lisäksi hankin OXVA xlim SE -sähkösavukkeen.
Tämän voi avata ottamalla sivussa olevan tapin irti, kuten videolla näkyy.
Sinun tarvitsee vain poistaa akku, katkaista OTG-kaapeli ja juottaa se USB C -porttiin.
Kytke uusi USB-tikku, kokoa se ja liitä se tietokoneeseen datakaapelilla.
Käynnistä järjestelmälaitteesi kaapelista, salaa se ja laita avain toiseen.
Viimeistele!
Koska muunnos on itsestään selvä, sitä ei dokumentoitu kuvallisesti.
Vaihe 1:
Hanki USB-tikku, jossa on suuri lukunopeus ja USB 3.1.
Minun tapauksessani Samsung MUF-128AB.
Näillä mitoilla se sopii täydellisesti tähän tarkoitukseen.
Sinun tarvitsee vain poistaa muistitikun painatus.
Seuraavaksi luot käynnistettävän tikun, jossa on käyttöjärjestelmä kuten Windows to go / Linux Mint "Rufuksen" kautta.
Youtubessa on tonneittain ohjeita.
Kun asennus on valmis, mene biosiin, käynnistä tikku ja siirrä kaikki tarvittavat tiedot uuteen järjestelmään.
Vaihe 2:
Tilaa aidon näköinen USB-laturin korjaussarja.
YuXi DIY Ladekabel DIY schweißen USB zu Typ C Stecker Stecker Kabel Für Huawei Ehre 20 P30Pro Für Xiaomi USB-C Ladegerät Kabel - AliExpress 13
Älykkäämpää ostamista, parempaa elämää! Aliexpress.com
de.aliexpress.com
Nyt kaiken pitäisi olla selvää.
Ota superliimaa ja liimaa kaapeli ensin USB C-puolen pistorasiaan ja sitten itse liitin.
Kiinnitä huomiota pistorasian ja liittimen väliseen etäisyyteen ja siihen, että se on suorassa linjassa.
Ota pihti ja leikkaa falsh-laitteen muovikotelo irti.
Huomaat, että koko ei eroa varaosasta.
Liimaa kannen toinen puoli ja yritä varovasti asettaa tikku sinne.
Älä paina sitä liian kovaa, poista hieman muovia kannen sisältä.
Minun tapauksessani tikku oli hieman isompi, joten kansi halkeili, minkä vuoksi tikku istuu hieman vinossa kotelossa kuten kuvissa.
Nyt sinulla on erillinen käyttöjärjestelmä, johon pääsee käsiksi vain, jos kytket "latauskaapelin" tietokoneeseen ja käynnistät sen Biosin kautta, jota ei löydetä eikä takavarikoida missään etsintäluvassa, koska se ei ole tallennusväline.
Varmistaaksesi, että mitään ei tapahdu, irrota se tietokoneesta jokaisen käytön jälkeen ja kytke se virtalähteeseen.
Niille, jotka tarvitsevat vielä enemmän turvallisuutta, kuten minä, on toinenkin vaihe.
Vaihe 3:
Osta toinen USB-tikku ja PIENI USB OTG -sovitin.
Lisäksi hankin OXVA xlim SE -sähkösavukkeen.
Tämän voi avata ottamalla sivussa olevan tapin irti, kuten videolla näkyy.
Sinun tarvitsee vain poistaa akku, katkaista OTG-kaapeli ja juottaa se USB C -porttiin.
Kytke uusi USB-tikku, kokoa se ja liitä se tietokoneeseen datakaapelilla.
Käynnistä järjestelmälaitteesi kaapelista, salaa se ja laita avain toiseen.
Viimeistele!