Een idee voor een otc-methode om P2P te produceren

dixierecked

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Ik moet je eerst een disclaimer geven: ik heb momenteel geen laboratoriumapparatuur of chemicaliën, dus ik doe wat ik kan door veel wetenschap online te bekijken in de vorm van organische scheikunde-experimenten en dergelijke. Dat gezegd hebbende, hier gaan we:
Ik keek naar een video op YouTube, nu alleen beschikbaar op BitChute door Chemplayer, een goed kanaal dat beginners instrueert hoe ze precursoren kunnen maken. Hij nam calciumhydroxide, deed er benzoëzuur en azijnzuur bij, waardoor ter plekke calciumbenzoaat en calciumacetaat ontstonden, destilleerde vervolgens de pot helemaal af in een veronderstelde poging om fenyl2propanon te krijgen, maar kreeg acetofenon (alleen door de geur) en propiofenon. Iemand anders herhaalde dit en kreeg propiofenon per ik weet niet wat... vanavond viel me iets grappigs op: kaneelzuur. Dit is transfenylpropaanzuur. Zou je niet gewoon calciumcinnamaat kunnen maken, of kopen, dit in een kolf met calciumpropionaat of -acetaat kunnen doen (moet je even mee spelen) en zou dat niet het keton kunnen maken waar zo vaak naar gezocht wordt? Zou dat het niet gemakkelijk maken als ik gelijk heb? Het is een steek in het duister, maar zo worden wortels gemaakt door planten, dus ik hoop dat hier iets uit voortkomt en dat mensen kunnen zeggen dat ze mijn methode hebben geprobeerd (dat zal de dag zijn!). Laat het me weten. Veel succes. Wees veilig.

dixierecked

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Btw, de reden dat het mogelijk de andere calciumzouten nodig zou hebben, met name acetaat of propionaat (meer propionaat aanvoelen) is omdat het kaneelzuurzout het primaire alcoholequivalent van het keton, aka het aldehyde, zou kunnen zijn, wat niet helemaal is waar we naar op zoek zijn. Ik denk dat een percentage van het cinnamaat zal reageren met propionaat om het ketongederivaat fenylpropan2on te verkrijgen, precies wat de arts-assistent nodig had. Ik hoop dat jullie dit testen als jullie je vervelen, chemici. Dit is niet voor grootschalige productie, maar voor het gebruiksgemak. Waarschijnlijk krijg je een onzuiver product, inclusief de aldehyden en ongemengd zuurzout. Calcium leek de beste alkalische aarde, maar er kunnen ook andere worden gebruikt. Dit is tenslotte wetenschap.

dixierecked

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Btw, de reden dat het mogelijk de andere calciumzouten nodig zou hebben, met name acetaat of propionaat (meer propionaat aanvoelen) is omdat het kaneelzuurzout het primaire alcoholequivalent van het keton zou zijn, aka het aldehyde, als alleen calciumcinnamaat geroosterd zou worden in een rondbodemkolf, wat niet helemaal is wat we willen. Ik denk dat een percentage van het cinnamaat zal reageren met propionaat om het ketongedeelte, fenylpropan2on, te verkrijgen, precies wat de arts-assistent nodig had. Ik hoop dat jullie dit testen als jullie je vervelen, chemici. Dit is niet voor grootschalige productie, maar voor het gebruiksgemak. Waarschijnlijk krijg je een onzuiver product, inclusief de aldehyden en ongemengd zuurzout, samen met andere ketonen, waaronder mogelijk dibenzalaceton. Calcium leek de beste alkalische aarde, maar er kunnen ook andere worden gebruikt. Dit is tenslotte wetenschap. Het is een methode die is getest of waartegen is getest.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
281
Het is het zout van Fenylazijnzuur (PPA) dat na droge destillatie met acetaat P2P oplevert. En dat is de reden dat het in de gaten wordt gehouden/illegaal is.

dixierecked

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Ja, dit weet ik. Ik kijk naar nieuwe manieren om hetzelfde product te benaderen. Ik zag dat kaneelzuur, hoewel het GEEN fenylazijnzuur is, wel fenylpropionzuur is, iets dat misschien met een ander zuur gebonden aan een aardalkalimetaal zoals calcium in feite zou leiden tot hetzelfde keton. Ik heb het experimentele materiaal op dit moment niet en ik wil geen opwinding veroorzaken in mijn omgeving, dus ik heb alleen ingevoerd wat ik dacht dat zou kunnen werken. Nogmaals, calciumacetaat destilleert aceton over wanneer het gekookt wordt in een rbf (rondbodemkolf). Als Calciumbenzoaat EN acetaat samen koken krijg je propiofenon. Het ligt voor de hand dat als Calciumcinnamaat en Calciumpropionaat samen worden gekookt, ze misschien fenylpropan2on zouden opleveren. Ik weet het niet. Ik hoop het alleen. Het zou mooi zijn en nergens op aarde heb ik het direct horen betwisten.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
281
- Hiervoor gebruik je geen glaswerk, maar een wegwerpblikje, zoals voor oplosmiddelen en wat metalen waterpijpspul met schroefdraad voor de verbinding met een condensor die je kunt bevestigen door de magie van kurken en PTFE-tape.
- Er is een ongezonde obsessie in de literatuur met calciumzouten in deze reactie. Het laat goed zien wat er gebeurt als mensen alleen maar kopiëren van anderen in plaats van het zelf te proberen. Calciumzouten zijn behoorlijk waardeloos omdat ze een betonachtig mengsel vormen dat het voor veel producten onmogelijk maakt om eruit te komen. Een mengsel van natrium en zwart ijzeroxide (magnetiet) met het oxide in overmaat om de zouten van de zuren te vormen en ZEER goed gemengd, nat, als slurry anders vreet het stof van de zuren en zouten je ogen op. Eerst. Voeg grove staalwol toe aan het blik. Vul de slurry. Verhitten zodat het water er vanaf druipt en als het nu opdroogt en hard wordt zal het niet één blok beton zijn maar door het oxide en de staalwol en omdat het nat was zullen er scheuren zijn, genoeg zelfs, waardoor je product weg kan.
- Ja, er kunnen waardevollere precursors mee worden gemaakt, de benodigde zuren zijn niet zo gebruikelijk maar ze zijn te vinden. Het spul met Hex en dat met Pent in de naam...

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Als je natrium zegt, welke chemische stof bedoel je dan precies? Bedoelt u natriumoxide? Hetzelfde als de zwarte ijzeroxide, kan ik van elk een cas krijgen?

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
281
Ik heb het over het natriumzout van het carbonzuur, zoals natriumbenzoaat, wat geweldig is omdat je dit goedkoop krijgt en je niet hoeft te kloten met het behoorlijk bijtende zuur en laten we zeggen proprionzuur nat gemengd met een overmaat magnetiet, verwarm het en het reageert om het ijzerzout te vormen en meng dit nat met het benzoaat, voeg wat meer magnetiet toe (zoveel als je wilt) en meng heel goed. Gebruik een deegkneder of een vergelijkbare keukenmachine. Het resultaat hangt vooral af van hoe goed het gemengd is. Als je oplosmiddel gebruikt, voeg je grove staalwol toe (wordt verkocht als je een houten vloer opnieuw doet) zodat het van onder naar boven gaat en giet je het mengsel dat je hebt gemaakt. IJzer en koper doen het prima onder deze omstandigheden, dus je kunt standaardfittingen gebruiken voor de aansluiting op een glascondensor of een koperen condensor die ook kan worden gemaakt van standaardonderdelen voor loodgieterswerk.

Maak een tweede wand voor het blikje met 1 tot 2 cm afstand tussen folie en blikje, tot waar de bocht naar de condensor gaat, en verwarm dit met een campinggasbrander. De folie is als een schoorsteen en houdt de hete lucht in contact met het blikje. Verwarmen vanaf de onderkant alleen geeft een ondermaatse opbrengst.

Het is gemakkelijk en leuk.

Het product moet opnieuw gedistilleerd worden.

Gooi het blikje weg als je klaar bent.
Als je Ca-zouten en glaswerk gebruikt, wees dan bereid om alles weg te gooien. Pogingen om dit schoon te maken zijn meestal vruchteloos.

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Dat beantwoordde mijn vraag. Ik heb er nog een die uit je nieuwere post kwam.

Het lijkt erop dat je twee zouten nodig hebt, een natriumzout en een ijzerzout. De vraag die ik heb is, hoe bepaal ik welke ik nodig heb?

Bijvoorbeeld, voor 4 methylpropiofenon, zou men p toluenzuur gebruiken (kan online besteld worden, daar ben ik zeker van) om natrium p toluaat te maken, en hoe zit het dan met het andere zout? Het lijkt erop dat ik een carboxylzuur moet mengen met magnetiseren, maar welk carboxylzuur?

Ik ben in de war over welke chemische stof we aan elk zout moeten koppelen om een bepaalde chemische stof te maken. In dit geval 4 methylpropiofenon

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
281
Benzoëzuur + propionzuur -> propiofenon
4-methylbenzoëzuur aka p toluizuur geeft 4-methylpropiofenon en beide kunnen gekocht worden. Er is geen reden waarom dit niet zou werken, de bp van het product is ongeveer 240 °C dus geen probleem hier.

Maar waarom zou je het maken als je het kunt kopen?
Het is "Magnetiet", de naam voor het gemengde ijzeroxide. Je kunt calciumzouten, ijzerzouten of gemengde natriumijzerzouten gebruiken. Calcium- en ijzerzouten werken ook. Natrium alleen - dat weet ik niet zeker.

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
In tegenstelling tot velen hier, ben ik niet geïnteresseerd in commerciële chemie. Dus het maken van 4 methylpropiofenon is geen kwestie van verspilde tijd of geld. Vooral omdat juridische veiligheid belangrijker is.

Als een pakketje met 4 methylpropiofenon door de douane wordt tegengehouden, hoe onwaarschijnlijk ook, is het veel moeilijker om te beargumenteren dat je het niet ging gebruiken voor het maken van mephedrone, een illegale drug.

Een bestelling van p tolueenzuur zal niet hetzelfde zijn.