Naar mijn eerlijke mening ben ik verbaasd dat het überhaupt werkte, en terwijl een terminal Fluor-atoom bekend is om te werken binnen deze context kan Bromide tenminste een (goede) vertrekkende groep zijn, maar Fluoride is dat nooit, vanwege de C-F bindingssterkte. De dubbele binding is reactief onder andere omstandigheden en kan daarom niet de beste reactielocatie zijn. Doe een kleine batch met 5-broom-1-penteen en kijk of het product beter wordt... het wit worden bij contact met aceton geeft duidelijk aan dat het product anders is, maar in jouw optimistische kijk mag ik het onvolledig noemen, omdat de "staart" ontbreekt zoals gesuggereerd wordt door wat je beschrijft en een grote daling in potentie verklaart. Je zou of 5-broom-1-penteen of 1-broom-5-pentaan moeten gebruiken voor een betere kwaliteit. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik vind de chemie een beetje logisch, omdat ik het ook ongebruikelijk vind dat mensen hun voorbereidingsfouten op zo'n omkeerbare manier beschrijven. Ik denk dat je zult eindigen met een betere potentie dan het is of geen significante verandering. In dat geval stel ik voor om het niet te verkopen omdat het probleem nog lang niet is opgelost.