De douane deed een inval in mijn huis (Finland) en de geleerde lessen (AMA)

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Hallo allemaal!

Ik wil graag een verhaal delen over hoe dingen mis kunnen gaan. Voor mij gebeurde het allemaal op een ochtend toen ik aan het surfen was op TOR en het web in het algemeen. Plotseling klopte er iemand op de deur en belde aan. Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort dingen, maar deze keer was mijn hond buiten en blafte, dus na een tijdje besloot ik een kijkje te nemen via de camera's in de voortuin. Nou, mijn internet was om wat voor reden dan ook uitgevallen en mijn nieuwe mobiele telefoon weigerde verbinding te maken met de WiFi, waardoor ik had kunnen zien wie er voor de deur stond. Ik dacht dat het misschien iemand was die ik verwachtte, dus opende ik de deur. Nou, het was niet zo!

Toen begonnen we een achtervolging naar de computers, die ik won, maar daarna was er een kort moment waarop ik moest beslissen of deze mensen achter al mijn spullen aanzaten of dat het agenten waren die me wilden arresteren, dus ik moest beslissen of ik zou vechten of niet. Ik besloot het niet te doen toen ik pistolen op beide mannen zag. Niet veel later kwamen er nog 10 mensen bij, wat in ieder geval veel te veel was om aan te kunnen. Binnen een paar seconden werd ik neergeknuppeld en in de boeien geslagen. Toen begon een huiszoeking, die een paar uur duurde. Daarna werd ik naar de plaatselijke politiegevangenis gebracht waar ik ongeveer 10 dagen verbleef voordat ik werd overgeplaatst naar een andere gevangenis waar ik ongeveer 8 weken verbleef. Gedurende al die tijd had ik geen contact met de buitenwereld. Al mijn computers en bezittingen werden in beslag genomen en worden nog steeds onderzocht. Mijn Pixel telefoon werd binnen 24 uur overgebracht naar de hoofdstad in de hoop dat hij ontgrendeld zou worden, maar dat is tot op de dag van vandaag nog niet gebeurd. Ook mijn belangrijkste laptop bleef 8 weken lang niet ontgrendeld na in beslag te zijn genomen. Ik kwam erachter omdat het enige bewijs dat sommige mensen tegen me hadden foto's waren die ze met een mobiele telefoon hadden genomen toen ze in mijn huis waren, en van daaruit kon ik de datum en tijd zien, enz. Ik vroeg waarom ze geen goede screenshots maakten toen ze me ondervroegen, en ik kreeg een antwoord in de trant van "Wat maakt het uit hoe de foto's gemaakt zijn?" Ik antwoordde dat ik kon zien dat ze van mijn computer kwamen, en de datum en tijd was toen ze er nog toegang toe hadden. Hierna werden de foto's van me afgenomen en ik denk dat ik de agent die verantwoordelijk was voor de ondervraging op de een of andere manier boos heb gemaakt. Hij of zij had een slecht humeur. Schaamte.

Ik kan niet te veel in detail treden over de zaak omdat er nog steeds een onderzoek tegen me loopt, waarbij ik ook voortdurend in de gaten wordt gehouden, inclusief het monitoren van mijn internetactiviteiten en wat je je nog meer kunt voorstellen. Die agenten zijn goed, dat kan ik je wel vertellen, maar ze zijn ook maar mensen en hebben beperkte middelen.

Enkele belangrijke punten die ik zou kunnen noemen zijn Thinkpad, Veracrypt, Google Pixel, GrapheneOS en QubesOS. Als ze je niet kogelvrij maken, zullen ze je werk aan de andere kant ook niet makkelijker maken. En aan elke kant van het spel draait alles om middelen. Als je je goed genoeg verbergt, of in ieder geval je spullen goed genoeg versleutelt, is de kans groot dat de zaak tegen jou wordt geseponeerd vanwege een gebrek aan middelen om het onderzoek voort te zetten. Maar ik zou er niet op rekenen, haha.

In de gevangenis werd er nogal wat psychologische manipulatie tegen me gebruikt, maar toen ik het eenmaal doorhad, werd het nogal nutteloos. Zo niet grappig. Nog iets om toe te voegen: neem vanaf het begin altijd een advocaat. Ik had niet vanaf het begin een goede advocaat om redenen die ik hier niet kan onthullen. Ik moest ongeveer een maand met die vent omgaan voordat ik een andere kon krijgen die me echt hielp. Daarvoor moest ik mijn rechten voorlezen uit boeken van andere mensen in soortgelijke situaties.

Dat zijn al heel wat woorden. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben bereid om alle vragen te beantwoorden over hoe het is gegaan.

Vrede en let op je OPSEC <3
 
Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Bedankt voor je verhaal!
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Geen probleem! Als er ook maar een kleine kans is dat ik iemand in een soortgelijke situatie kan helpen, is het het allemaal waard. Vroeger vond ik deze bureaus niet zo erg, maar na de behandeling die ik heb gekregen, ben ik bereid om bij elke gelegenheid een spaak in het wiel te steken.
 

Metribolone

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 14, 2023
Messages
38
Reaction score
21
Points
8
Welke psychologische manipulatie werd er op jou toegepast?
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Er werden veel verschillende soorten mind fuck op me losgelaten. Ze zeiden dat als ik niet zou bekennen, ik alles zou verkloten, zoals mijn werk, mijn recht om mijn zoon te zien en ook het leven van mijn familieleden. Ze hebben ook veel illegale verhoren afgenomen zonder dat mijn advocaat aanwezig was in de cel. Deze laatste zijn zeker illegaal.
 

France

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Mar 12, 2024
Messages
7
Reaction score
4
Points
3
Hoe zijn ze bij jou terechtgekomen? Was het alleen omdat je de Tor-browser gebruikte en je internetbedrijf het meldde? Het zou interessant zijn om dat te weten, want ik wil voorzorgsmaatregelen nemen om soortgelijke problemen te voorkomen.
 

buffalophill

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 28, 2024
Messages
13
Reaction score
10
Points
3
Ik wilde je gewoon laten weten hoe ze je in de gaten houden. Nvidia graphics kunnen in een modus worden gezet waarbij de shaderklok het beeld tot op 50 meter afstand doorgeeft. Dit hebben ze bij mij gebruikt.

De frequentie was 250 MHz voor wie het zich afvroeg. Ze beveiligen meestal een gebouw in de buurt. Apps zoals discord en steam hebben ingebouwde achterdeurtjes om het scherm te bekijken, dus vermijd ze.

Ze gebruiken een nepmast met stinger om gesprekken te onderscheppen en alle normale gesprekken te versleutelen en af te luisteren.

Ze zullen muurcontactmicrofoons gebruiken en je afluisteren als ze geen toegang kunnen krijgen om er een in je flat te installeren.

Geheime camera's.. Ze zijn nu net zo zichtbaar als het uiteinde van een glasvezelkabel en zijn erg moeilijk te vinden.

Beschouw al je hardware als gecompromitteerd als het ooit wordt teruggebracht.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Allereerst bedankt voor je advies. Dit was de belangrijkste reden waarom ik mijn eigen experimenten deelde, zodat misschien iemand in een vergelijkbare situatie kan profiteren van de eerder geleerde lessen en in het beste geval zelfs geen FBI-agenten thuis hoeft uit te nodigen.

Het gedoe met nVidia GPU's is griezelig en ik las een paar dagen geleden bij het doornemen van SDR materiaal dat mensen met succes beelden hebben opgehaald van beveiligingscamera's, computers etc. met zelfs RTL-SDR via onbedoelde radio-emissies en ik weet niet zeker of de realiteit waarin we leven me bevalt.

Over de microfoons struikelde ik in dit artikel, waarvan ik hoop dat het goed gemaakte trollen zijn en niet de werkelijkheid:


Het zou leuk zijn om de TOP 100 afluistermethoden per agentschap/land/whatever te zien.


Als iemand geïnteresseerd is in het bovenstaande RTL-SDR spul is hier een link naar RTL-SDR blog waar ook tooling voor Tempest te vinden is:

 

buffalophill

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 28, 2024
Messages
13
Reaction score
10
Points
3
En 1 laatste herinnering. De enige manier om tegenwoordig een staart kwijt te raken is in een parkeergarage met meerdere verdiepingen of in de metro, omdat ze een binnenlands spionagesatellietprogramma hebben waarmee ze je kunnen volgen. Denk je dat de maker van de FGC 9 werd gevonden door slechte aankopen? Waarschijnlijk volgden ze hem vanaf het moment dat hij de documentairemakers ontmoette en keken ze toe hoe hij naar huis liep.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Ik begin te geloven dat mijn toekomst ligt in het kunnen gebruiken van apparaten die ik privé wil houden en het kunnen behouden van anonimiteit is toegewijde apparaten die eerder zijn opgeborgen en op de juiste manier worden geroteerd. Sommige apparaten kun je zelfs aan een goed doel geven, dus als en wanneer het vragen oproept, kan het al snel een nieuw leven gaan leiden en ook tegenstanders iets geven om zich even achter de oren te krabben.
 
Top