• Tervetuloa foorumin suomalaiseen osaan. Muista, että yhteystietojen (Jabber, Telegram, Signal jne.) julkaiseminen johtaa pysyvään banniin! Jos päätät ostaa tai myydä jotain ilman escrow-tiliä ja menetät rahaa, emme voi auttaa sinua.

Event De douane heeft een inval gedaan in mijn huis.

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Hallo BB-Forum!

Is er iemand geïnteresseerd om te horen hoe Finse Tulli (douanebeambten) mijn huis binnenvielen en me twee maanden opgesloten hielden? Ik zat te denken om te delen, tenminste tot dit punt, hoe de dingen zijn gegaan en welke dingen beter gedaan hadden moeten worden om in ieder geval niemand te helpen om je nog meer in de problemen te brengen dan je waarschijnlijk al bent als iemand je huis binnenvalt. Niet alles was klote die dag.

Laat het me weten als iemand geïnteresseerd is of wat details wil weten over hoe ze te werk gingen in deze zaak.

Het allerbeste en blijf veilig!
 

dnBQByvHb8Zkawbjpx

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 6, 2024
Messages
36
Reaction score
25
Points
18
Natuurlijk! Wetshandhavers in verschillende landen, vooral in blokken zoals de EU, werken met vergelijkbare technieken, tactieken en principes, dus jouw ervaring kan waardevolle informatie opleveren voor anderen. Het belangrijkste is wat de aanleiding was voor de inval, als je dat kunt delen zonder iets te onthullen dat met jouw zaak in verband kan worden gebracht.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Ik deel zoveel mogelijk. Ik moet uitzoeken hoe ik dat kan doen en toch proberen mezelf te behoeden voor nog meer problemen die die onverwachte bezoekers al met zich meebrachten. Er zijn een paar veelgemaakte fouten die zijn gemaakt omdat er niet genoeg tijd was om alle details goed door te nemen. Ik probeer een manier te vinden om mijn ervaringen zo gedetailleerd mogelijk weer te geven zonder mezelf bloot te geven. En bedankt voor je interesse in het onderwerp.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Eén ding waar ik op wil wijzen omdat ik denk dat het een belangrijk detail is: toen ik in de isoleercel zat, besloot ik dat ik een kleine watcher service/scripts/whatever met python of iets dergelijks zou maken, die zou peilen of je computer is opgestart met een oplader in het stopcontact en als dat het geval is, dan zou het in de gaten houden of deze oplader aanwezig is en zo niet, dan zal het de computer zo bruut (zo snel mogelijk) mogelijk afsluiten. Dit zodat de computer altijd in "verkeerde" handen is bij Power On Password, en dan hopelijk Disk Encryption vanuit BIOS en daarna Veracrypt of OS encryptie.

Dit zou je heel wat tijd moeten geven om over de situatie en strategieën na te denken en het onderzoek serieus te overwegen of de moeite die je in die machine steekt het echt waard is. Dit omdat ze hoogstwaarschijnlijk je spullen moeten verplaatsen naar de plek waar ze alle gereedschappen enz. hebben en dat is bijna onmogelijk te archiveren zonder de PSU los te koppelen, zelfs maar een klein moment om de computer aan te sluiten op de powerbank voor het transport. Maar ik vond een nog betere manier: ik verwijderde gewoon de batterij uit de laptop en nu doet hij hetzelfde en stelt geen vragen.

De reden waarom ik dit zo belangrijk vond, is dat wanneer ~10 hoogopgeleide maniakken je huis binnenvallen, je daar waarschijnlijk niet erg goed op bent voorbereid en ze je ook niet toestaan om iets los te koppelen na de eerste inbeslagname. Of ik hoop dat ze niet allemaal zo precies zijn, maar in mijn geval begon het zo dat ik bijna tegen ze moest vechten omdat ik niet wist wie deze mensen waren totdat ik zag dat het waarschijnlijk het beste was om niet te vechten omdat het er nogal weinig waren.

Dat gezegd hebbende moet ik uitzoeken hoe ik de feitelijke gebeurtenissen deel en kijken of iemand van jullie vindt dat het enige waarde heeft of niet. Ik kan ook alle vragen over dit onderwerp beantwoorden. DM werkt ook als dat het geval is. Blijf veilig mensen <3
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
878
Points
113
Er is een onderwerp genaamd politieverhalen. Je bericht moet daar naartoe voor het nageslacht en voor de organisatie.
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Oh, ik wist niet van de thread. Ik dacht dat misschien een paar FINS geïnteresseerd waren, als ze er al waren, maar ik denk dat ik kan proberen de les te delen op een speciale thread als je denkt dat dat een goed idee is.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Het zou zeker erg interessant zijn. Hopelijk gaat het nu goed met je. BB Forum gemeenschap zal worden gewaardeerd voor alle gedeelde informatie van jou. Ofc doen met alle veilig voor u beperking.
Cop Verhalen
 

sunsiskos

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Feb 10, 2024
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Tulli overviel ne toi. Was onder van 3 ho pcp+3me pcp+4ho met
 

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Heeft Tulli jou ook overvallen?
 
View previous replies…

nothingwaslearnedthatday

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 10, 2024
Messages
16
Reaction score
11
Points
3
Shieet. Als je meer wilt vertellen over hoe het is gegaan, stuur me dan DM... Ik heb nog steeds een actief onderzoek omdat ik werd ontslagen zodat ik de dingen goed kon verneuken denk ik. Daarom moet ik proberen zoveel mogelijk onder de radar te blijven.
 
Top