Orange Blue Alcohol MDMA Discussie: Alcohol & MDMA

risk of significant side effects

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
Alcohol & MDMA

Alcohol en MDMA (ecstasy of molly) zijn twee stoffen die het centrale zenuwstelsel (CZS) op verschillende manieren beïnvloeden. Alcohol is een depressief middel dat de activiteit van het CZS vertraagt, terwijl MDMA een stimulerend en euforisch middel is met een psychedelische basis dat de activiteit van het CZS verhoogt. Wanneer deze stoffen samen worden gebruikt, kunnen ze complexe en potentieel gevaarlijke interacties hebben.

Een mogelijk interactiemechanisme tussen alcohol en MDMA is dat alcohol de absorptie van MDMA in de bloedbaan kan verhogen, wat leidt tot hogere concentraties van de drug in het lichaam. MDMA kan ook de afgifte van bepaalde neurotransmitters verhogen, zoals serotonine en dopamine, wat een gevoel van euforie en verhoogde energie kan veroorzaken. In veel rapporten wordt echter opgemerkt dat de euforie van MDMA in combinatie met een grote hoeveelheid alcohol zijn "magie" verliest.

Alcohol kan ook de toxiciteit van MDMA verhogen door het metabolisme in de lever te veranderen. Wanneer alcohol en MDMA beide in het lichaam aanwezig zijn, geeft de lever voorrang aan het metabolisme van alcohol, wat kan leiden tot een ophoping van giftige metabolieten van MDMA in het lichaam. Dit kan het risico op MDMA-gerelateerde neurotoxiciteit en leverschade vergroten.

Tegelijkertijd kan MDMA het effect van alcohol tot op zekere hoogte maskeren, en als je de controle over de situatie verliest (en dat is heel waarschijnlijk), komt daar nog een krachtige alcohoxicatie met alle gevolgen van dien bij.

Mensen onder invloed van alcohol zijn ook in staat om grote doses MDMA in te nemen door een afname van de controlelocatie van de hersenschors en hetzelfde maskerende effect van de combinatie. Dit kan resulteren in een hogere concentratie MDMA in het lichaam, wat het risico op MDMA-gerelateerde bijwerkingen zoals uitdroging, hyperthermie en het zeldzame serotoninesyndroom kan verhogen.

Enkele van de bijwerkingen en gevaren die in verband worden gebracht met het combineren van alcohol en MDMA zijn:

Uitdroging: Zowel alcohol als MDMA kunnen uitdroging veroorzaken en als ze samen worden gebruikt, kan dit effect versterkt worden. Uitdroging kan leiden tot een reeks gezondheidsproblemen, waaronder nierschade, toevallen en zelfs de dood.

Verhoogde hartslag en bloeddruk: MDMA kan de hartslag en bloeddruk verhogen en in combinatie met alcohol kan dit effect versterkt worden. Dit kan leiden tot hartkloppingen, pijn op de borst en zelfs een hartaanval.

Verhoogd risico op ongelukken: De combinatie van alcohol en MDMA kan het risico op ongelukken verhogen, waaronder auto-ongelukken en vallen. Dit komt omdat beide stoffen de coördinatie en het evenwicht kunnen aantasten.

Cognitieve stoornissen: Zowel alcohol als MDMA kunnen de cognitieve functie aantasten, waaronder geheugen, aandacht en besluitvorming. Wanneer ze samen worden gebruikt, kan dit effect worden versterkt, wat leidt tot verminderd beoordelingsvermogen en riskant gedrag. Het is bewezen dat de relatief veilige (met de juiste aanpak) stof MDMA in combinatie met alcohol tekenen van neurotoxiciteit vertoont. Deze hoeven niet direct merkbaar te zijn, maar onder bepaalde omstandigheden kunnen ze de basis leggen voor ernstige problemen met het hoofd en de geest in de toekomst.
Het kan leiden tot een reeks bijwerkingen op lange termijn, waaronder hoofdpijn, angst, paranoia, depressie en slaapstoornissen.

Het is de moeite waard om op te merken dat alle negatieve effecten dosisafhankelijk zijn en dat we in de echte wereld leven, waar mensen deze stoffen vaak combineren. Als je besluit om dit te doen, neem dan de minimale doseringen MDMA, drink zwakke alcohol (bier, verdunde wijn), stel duidelijke grenzen met drankjes (1-2), en drink ook water (mineraalwater zonder gas is nog beter) in kleine porties (het is belangrijk) gedurende de hele trip.

Gebruik deze combinatie met voorzichtigheid op nieuwe plaatsen met veel mensen. De beste keuze is een groep vrienden, een vertrouwde plek, een kamer met goede zuurstoftoegang of een open ruimte.

Gezien het bovenstaande raden we aan om deze combinatie met grote voorzichtigheid te gebruiken.

Last edited by a moderator:

M4nikM4rk

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ik drink graag twee of drie biertjes voordat ik MDMA neem, omdat het mijn opwindingsangst vermindert. Ik heb één keer slecht gerold en nu is het een noodzaak als ik vijftien minuten wil pieken.

Toen ik begon met rollen, werd me verteld dat ik deze NOOIT moest mixen. Ik begrijp dat sommige mensen niet weten wanneer ze moeten stoppen en dat ze dan oververhit raken en flauwvallen terwijl ze overal overgeven, maar ik heb alcohol vrij goed onder controle. Ik ben meer een liefhebber van marihuana.

Conclusie: Zorg dat je niet strontlazerus wordt.