- Language
- 🇩🇪
- Reaction score
- 10
In de volgende stappen leg ik je een heel eenvoudig voorbeeld uit om je besturingssysteem inclusief al je gegevens draagbaar en onzichtbaar te maken voor ongewenste bezoekers.
Omdat de conversie voor zichzelf spreekt, is deze niet grafisch gedocumenteerd.
Stap 1:
Koop een USB-stick met een hoge leessnelheid en USB 3.1.
In mijn geval een Samsung MUF-128AB.
Met deze afmetingen is hij perfect voor dit doel.
Je hoeft alleen de opdruk op de stick te verwijderen.
Vervolgens maak je een bootable stick met een besturingssysteem zoals Windows to go / Linux Mint via "Rufus".
Er zijn een heleboel instructies te vinden op Youtube.
Zodra de installatie is voltooid, ga je naar de bios, start je de stick op en zet je alle relevante gegevens over naar je nieuwe systeem.
Stap 2:
Bestel een USB charching repair kit, die er authentiek uitziet.
Nu zou alles duidelijk moeten zijn.
Neem superlijm en lijm de kabel eerst met de aansluiting van de USB C-kant en dan de connector zelf.
Let op de afstand van de aansluiting tot de connector en dat deze recht is uitgelijnd.
Neem een tang en knip de plastic behuizing van het falsh-apparaat af.
Je zult zien dat er geen verschil is tussen het formaat en het reserveonderdeel.
Lijm het klepje van de andere kant vast en probeer voorzichtig het staafje daar te plaatsen.
Druk niet te hard, verwijder wat plastic aan de binnenkant van het klepje.
In mijn geval was de stick iets groter, waardoor het klepje barstte. Daarom zit de stick een beetje scheef in de behuizing, zoals op de foto's.
Nu heb je een apart besturingssysteem, dat alleen toegankelijk is als je de "oplaadkabel" in de computer steekt en opstart via Bios, dat niet gevonden en in beslag genomen zal worden bij een huiszoekingsbevel, omdat het geen opslagmedium is.
Om er zeker van te zijn dat er niets gebeurt, moet je de kabel na elk gebruik uit de computer halen en in de adapter steken.
Voor mensen die nog meer beveiliging nodig hebben, zoals ik, is er nog een stap.
Stap 3:
Koop een andere USB-stick en een KLEINE USB OTG-adapter.
Daarnaast heb ik een OXVA xlim SE elektrische sigaret.
Deze kan worden geopend door de pin aan de zijkant eruit te halen, zoals te zien is in de video.
Het enige wat je hoeft te doen is de batterij te verwijderen, de OTG-kabel door te knippen en deze aan de USB C-poort te solderen.
Sluit de nieuwe USB-stick aan, zet hem in elkaar en sluit hem via de datakabel aan op de computer.
Start je systeemapparaat op vanaf de kabel, versleutel het en zet de sleutel op de andere.
Klaar!
Omdat de conversie voor zichzelf spreekt, is deze niet grafisch gedocumenteerd.
Stap 1:
Koop een USB-stick met een hoge leessnelheid en USB 3.1.
In mijn geval een Samsung MUF-128AB.
Met deze afmetingen is hij perfect voor dit doel.
Je hoeft alleen de opdruk op de stick te verwijderen.
Vervolgens maak je een bootable stick met een besturingssysteem zoals Windows to go / Linux Mint via "Rufus".
Er zijn een heleboel instructies te vinden op Youtube.
Zodra de installatie is voltooid, ga je naar de bios, start je de stick op en zet je alle relevante gegevens over naar je nieuwe systeem.
Stap 2:
Bestel een USB charching repair kit, die er authentiek uitziet.
YuXi DIY Ladekabel DIY schweißen USB zu Typ C Stecker Kabel Für Huawei Ehre 20 P30Pro Für Xiaomi USB-C Ladegerät Kabel - AliExpress 13
Slimmer winkelen, beter leven! AliExpress.nl
de.aliexpress.com
Nu zou alles duidelijk moeten zijn.
Neem superlijm en lijm de kabel eerst met de aansluiting van de USB C-kant en dan de connector zelf.
Let op de afstand van de aansluiting tot de connector en dat deze recht is uitgelijnd.
Neem een tang en knip de plastic behuizing van het falsh-apparaat af.
Je zult zien dat er geen verschil is tussen het formaat en het reserveonderdeel.
Lijm het klepje van de andere kant vast en probeer voorzichtig het staafje daar te plaatsen.
Druk niet te hard, verwijder wat plastic aan de binnenkant van het klepje.
In mijn geval was de stick iets groter, waardoor het klepje barstte. Daarom zit de stick een beetje scheef in de behuizing, zoals op de foto's.
Nu heb je een apart besturingssysteem, dat alleen toegankelijk is als je de "oplaadkabel" in de computer steekt en opstart via Bios, dat niet gevonden en in beslag genomen zal worden bij een huiszoekingsbevel, omdat het geen opslagmedium is.
Om er zeker van te zijn dat er niets gebeurt, moet je de kabel na elk gebruik uit de computer halen en in de adapter steken.
Voor mensen die nog meer beveiliging nodig hebben, zoals ik, is er nog een stap.
Stap 3:
Koop een andere USB-stick en een KLEINE USB OTG-adapter.
Daarnaast heb ik een OXVA xlim SE elektrische sigaret.
Deze kan worden geopend door de pin aan de zijkant eruit te halen, zoals te zien is in de video.
Het enige wat je hoeft te doen is de batterij te verwijderen, de OTG-kabel door te knippen en deze aan de USB C-poort te solderen.
Sluit de nieuwe USB-stick aan, zet hem in elkaar en sluit hem via de datakabel aan op de computer.
Start je systeemapparaat op vanaf de kabel, versleutel het en zet de sleutel op de andere.
Klaar!