Leuckart-opbrengsten verhogen?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
66
Points
28
Op veel forums, waaronder deze, is de leuckart een bekende manier om ketonen te reduceren tot amines. Maar voor onze favoriete substraten lijkt het in verschillende opzichten niet geschikt.

Ten eerste lijkt de opbrengst rond de 40% of zo te schommelen, en dat laat veel te wensen over. we moeten het verbeteren. Het lijkt erop dat het gebruik van formiaatzouten, in plaats van de verschillende amides, de opbrengst kan verhogen. Ik vraag me af of iets als een PTC zou helpen, misschien wat TBAB? Het gebruik van een niet-reactief gas zoals stikstof tijdens de reactie lijkt ook te helpen. Misschien ook CO2? Ook een katalytische hoeveelheid magnesiumchloride lijkt te helpen.

Afgezien van de opbrengst en de lange looptijd op grote schaal, waar imo niets aan te doen is, is deze reactie ideaal, maar het is wel klote om zoveel keton te verliezen. Kunnen we manieren bedenken om de opbrengst te verhogen en hier een echte gamechanger van te maken?
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Standaard Leucart hebben problemen zijn lange tijd reactie (p2p niet zoals dit) en tweede goede hydrolyse (hebben ook hydrolyse onzuiverheden), natuurlijk belangrijk juiste mix formamide/zuur/keton/
 
Top