MDP2P van ethylvanniline

organicchemist2023

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 22, 2023
Messages
4
Reaction score
1
Points
3
Zou ethylvanniline een potentiële precursor voor mdp2p zijn?
Van wat ik heb onderzocht, gaat ethylvanniline over in protocatechualdehyde, vervolgens in piperonal en via isosafrol in mdp2p.
We hebben hier weinig percursoren en ik probeer de synthese van mdma te bereiken met chemicaliën die ik lokaal kan krijgen.
Het enige wat op dit moment moeilijk verkrijgbaar is, is conc. salpeterzuur en natriumboorhydride. Bedankt voor uw hulp
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
365
Reaction score
177
Points
43
De synthese begint bij:- Ethylvanilline->Protocatechualdehyde->piperonal->PMK-glycidaat->MDP2P->MDMA
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Ik heb het ook op een pagina gelezen, maar de stappen van de synthese zijn niet gedetailleerd en niets is hetzelfde.

Heeft u de stappen in detail?
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
365
Reaction score
177
Points
43
Watervrij AlCl3 (9,7 g, 0,0724 mol) werd gesuspendeerd in een oplossing van 10 g (0,0658 mol) vanilline in 100 ml methyleenchloride in een apparaat beschermd tegen vocht uit de atmosfeer. Terwijl bruusk werd geroerd en gekoeld om de temperatuur op 30-35 °C te houden, werd 22,9 g (0,290 mol) pyridine langzaam toegevoegd. De reactie was krachtig; de resulterende heldere lichtoranje oplossing van het reactiecomplex werd verwarmd tot reflux (45°C) en onder roeren 24 uur op die temperatuur gehouden. De oplossing, die slechts lichtjes donkerder was geworden tijdens de refluxperiode, werd afgekoeld tot 25°C en het product werd al roerend en terwijl de temperatuur op 25-30°C werd gehouden gehydrolyseerd door de toevoeging van verdund (15-20%) HCl totdat het mengsel absoluut zuur was voor de congo-rode indicator. Van de twee fasen die op dat moment aanwezig waren, bevatte de onderste methyleenchloridelaag het grootste deel van de kleine hoeveelheid onveranderde vanilline en in essentie geen protocatechuinezuur, dit laatste was opgelost in de waterige fase. Verdamping van het methyleenchloride leverde 0,8 g vanilline op. Extractie van de waterige fase met ether gevolgd door verdamping van de ether liet 7,9 g (87%) lichtgele kristallen van protocatechualdehyde smelten bij 153-154 ° C.

Gebruikte chemicaliën:
138 g protocatechualdehyde
120 ml 50% NaOH waterige oplossing (91g NaOH, 91g dH2O)
500 ml dimethylsulfoxide (DMSO)
120 ml (160 g) dichloormethaan (DCM).

Gebruikte apparatuur:
1L RBF & condensor (voor methylenatie), roerder kookplaat met oliebad
RBF van 500 ml (voor additiemengsel), roermantel
mengbeker van 500 ml
3L RBF & verwarmingstoestel voor stoomdestillatie
Geschikte grote bak voor het opvangen van destillaat (ik heb een 2L-bekerglas gebruikt)
Omgebouwde stoomkoker & aquariumslangen voor stoomdestillatie (met korte glazen buis & kurk)
Trechter/kurk/glasbuis voor het toevoegen van reactanten (niet essentieel)
1 L scheitrechter (voor dichloormethaanextracties van stoomdestillaat)

Voor dit experiment is geen inerte atmosfeer gebruikt.

Aan de RBF van 1 liter wordt 300 ml DMSO toegevoegd en vervolgens 120 ml dichloormethaan. Refluxkoeler toegevoegd met stromend koelwater, oliebad verwarmd tot 125-130 deg C.

Terwijl het bad verwarmt, wordt het additiemengsel bereid. 120 ml 50% NaOH, 138 g protocatechualdehyde en 200 ml DMSO worden samengevoegd in een bekerglas van 500 ml (met roerstaaf), er is enige warmteontwikkeling en het mengsel wordt enkele minuten op de hete plaat geroerd om het protocatechualdehyde en eventueel achtergebleven NaOH volledig op te lossen. Eenmaal opgelost wordt het mengsel in de 500 ml RBF gegoten (gespoeld in de trechter met een beetje extra DMSO), en vervolgens overgebracht naar de 500 ml roermantel om te verwarmen en te roeren. Het mengsel werd heet gehouden, maar zonder te koken. Er werd geen temperatuurmeting gebruikt voor het additiemengsel.
Met een rubberen handschoen aan ter bescherming tegen de hitte werd de hete 500 ml RBF letterlijk in de kleine toevoertrechter gegoten. Tussen de toevoegingen door werd een paar minuten gewacht.
Deze wachttijd is nodig omdat de reactie DCM sterk aan de kook brengt, waardoor de condensor gemakkelijk verstopt kan raken als de toevoegingen niet met een zekere tussenpoos gebeuren (volgens de literatuur is verdunning van de reactant ook nodig om de opbrengst te verbeteren).
In totaal waren ongeveer 40 minuten nodig om de toevoeging te voltooien. De reactie werd (onder krachtig roeren en goede reflux) nog eens 90 minuten voortgezet, voordat de warmte werd uitgeschakeld en men het mengsel liet afkoelen (onder roeren).

Eenmaal afgekoeld werd het mengsel overgebracht in een grotere container die geschikt was voor stoomdestillatie. Ik had een RBF van 3 liter bij de hand, dus die heb ik gebruikt. Voor het stoomdestilleren werd ongeveer een halve liter water toegevoegd.

De 3L RBF is klaargemaakt voor destillatie (met dubbele oppervlaktecondensor voor een goede stoomcondensatie) en op kooktemperatuur gebracht, en nu wordt stoom toegevoegd via een klein glazen buisje dat bijna tot de bodem van de RBF is ondergedompeld:
Ongeveer 2 liter water werd door het reactiemengsel geleid (met behulp van een snelkookpan als stoombron) en gecondenseerd.
Eenmaal afgekoeld kristalliseert een groot deel van het product in het water, dat gemakkelijk kan worden verwijderd door filtratie. Het met heliotropine beladen water wordt bewaard om er later oplosmiddelen uit te halen. Het bevat nog een paar gram per liter.
De totale opbrengst aan gedroogde kristallen was ongeveer 34 gram.
Het gefilterde water werd geëxtraheerd met ongeveer 30 ml DCM per liter.

De DCM-extracten werden samengevoegd en toegevoegd aan een RBF van 500 ml voor destillatie (met behulp van de grote condensor met dubbel oppervlak).
Toen de DCM grotendeels gedestilleerd was, werd de condensor vervangen door een kleine Liebig-condensor en ingesteld op vacuümdestillatie.
Ik verwachtte meerdere fracties, maar de kop van de distilleerkolf (onder volledig vacuüm) steeg snel naar 140°C en steeg langzaam naar 143°C tegen het einde van de destillatie. Dus uiteindelijk heb ik maar één fractie opgevangen,
De vacuümdestillatie leverde 26 gram op, veel meer dan ik had verwacht. Er zat nog wat product in het stoomgedestilleerde water toen het werd weggegooid (want het had nog steeds een sterke geur van vanille/piperonal). Als ik had geweten dat er zoveel product in zat, had ik minstens 3 x 30 ml DCM-extracties per liter gedaan.
Ik stopte ook met de stoomdestillatie toen het destillaat er niet meer melkachtig/turbide uitzag. Echter, de laatste liter, hoewel niet melkachtig van uiterlijk, produceerde nog steeds veel kristallen, dus ik heb het gevoel dat ik de stoomdestillatie te vroeg heb gestopt.

De totale gecombineerde opbrengst was 60 gram, van een product dat niet te onderscheiden lijkt (qua kleur, smaak, geur, textuur en smeltpunt) van een ander klein monster heliotropine waarmee ik het heb vergeleken.
Ervan uitgaande dat dit product pure heliotropine/piperonal is, komt dit neer op een totale molaire opbrengst van 40%.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Zijn er nog meer gedetailleerde instructies over hoe PMK-glycidaat te synthetiseren uit piperonal, afgezien van wat er op sciencemadness staat?
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
66
Points
28
Er is hier een video over het maken van pmk-glycidaat. Als je echter niet veel toegang hebt tot precursoren, weet ik niet zeker hoe nuttig deze methode zal zijn.

Uiteindelijk is het ook riskanter om precursors zoals pmk ethylglycidaat te bestellen, maar het is zoveel makkelijker, en je risico zit in één transactie, niet in het kopen van reagentia en wat niet om pmk glycidaat te maken.

Misschien is er een legale variant waar je woont? Ik weet niet waar je woont, dus het is moeilijk te zeggen.
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ik denk dat dit de bmk glycidaat video is, is het niet?

alle stappen die ik heb gevonden en die zijn beschreven door de gebruiker 'the hive' hierboven zijn redelijk uitgebreid. het is alleen het PMK-glycidaat uit piperonal gedeelte waar ik hulp bij nodig heb.

Als je me een video kunt aanwijzen voor het maken van pmk-glycidaat, graag.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
66
Points
28
Buddy .... Kijk gewoon onder de videosectie. Het staat daar, benzaldehyde naar bmk glycidaat, vervang gewoon piperonal door benzaldehyde. Het is niet precies, je zult wat wiskunde moeten doen, maar het is precies hetzelfde proces.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
is het zo eenvoudig?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ik denk dat je verwijst naar de eerste stap in de video 'Fenylaceton (P2P) synthese via BMK ethylglycidaat'.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
66
Points
28

Ziezo.
 

Germanium

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 20, 2022
Messages
23
Reaction score
4
Points
3
Als je PMK-glycidaat wilt maken, heb je toch een oplosmiddel nodig om piperonal in op te lossen?
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Kent u een methode die wordt uitgelegd over de synthese van mdma behalve piperonal zonder gebruik te maken van nitroethaan?
of op zijn minst het mp2p een andere route maken die die precursoren modificeert die gecontroleerd en moeilijk te bereiken is
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
66
Points
28
Er zijn genoeg lange, vervelende methoden om mdp2p te maken dat het niet de moeite waard is om te typen. Het lijkt erop dat als er een route is naar p2p, dat het dan een goede kans heeft om te werken voor mdp2p.

Misschien kun je MD benzylcyanide bestellen, wordt nergens gecontroleerd en ik heb het online aangeboden zien worden, maar ik weet niet of het legaal is. Dan misschien reageren met natriummethoxide, om MDAPAAN te maken, en dan reageren met een zuur om mdp2p te maken?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Is dit haalbaar?
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
365
Reaction score
177
Points
43
strikes methode opzoeken
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
310
Reaction score
29
Points
28
Bij de stakingsmethode noemt hij een heleboel andere aldehyden die in oliën voorkomen, maar hij legt niet uit of je gewoon dezelfde stappen moet uitvoeren als bij safrol of niet... Ik heb vanilline, maar hij zegt niet wat ik ermee moet doen!
 

61-50-7

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 21, 2023
Messages
29
Reaction score
11
Points
3
https://www.reddit.com/r/ChemicalRevolution/comments/wb9v07
 
Top