Meth roken - Schadebeperking?

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
57
Reaction score
31
Points
18
Het roken van meth is erg vermakelijk voor mij en veel mensen over de hele wereld. Maar meth heeft hitte nodig om te verdampen (~170°C afhankelijk van de structuur en zuiverheid van meth) en mensen verbranden het meestal te veel. Dan beginnen meth-moleculen te ontbinden en worden ze meestal zwart.

Mijn vraag is wat dit residu van meth is, en hoe ik het inhaleren van giftige stoffen uit een glazen pijp kan voorkomen.

Ik heb geprobeerd het op een lagere temperatuur te branden en ik heb geprobeerd het oppervlak van gesmolten meth te verspreiden, maar dat is helemaal niet effectief.

Iemand een idee?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,413
Solutions
4
Reaction score
966
Points
113
Deals
1
Het hangt af van hoe het is gemaakt, WHT-route en ook temperaturen en excessen. Dit document legt het heel goed uit. De beste manier om ze te vermijden is om een kwaliteitsproduct te kopen. Meth zou niet lang zwart moeten worden. Eigenlijk nooit, tenzij je het knapperig verbrandt. Het klinkt alsof je geen methanor krijgt, maar zwaar vervuilde meth. Heb je een foto?
 

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
57
Reaction score
31
Points
18
Dat gebeurt zelfs als ik crystal meth heb. Pic heb ik nu niet, ik heb mijn laatste pijp weggegooid.
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
218
Reaction score
224
Points
43
Wanneer methamfetamine wordt blootgesteld aan temperaturen die veel hoger liggen dan het verdampingspunt, beginnen de moleculen af te breken door pyrolyse (chemische afbraak door hitte). Deze afbraak kan verschillende giftige verbindingen vormen. Het zwarte residu dat je ziet is waarschijnlijk een mix van verbrande meth en deze giftige chemicaliën, die bij inademing schade aan de longen en andere weefsels kunnen veroorzaken.

Hoewel geen enkele methode om meth te gebruiken helemaal veilig is, zijn hier een paar manieren om het risico op het inademen van schadelijke bijproducten te verkleinen:

1. Lagere, meer gecontroleerde verwarming: Je hebt al lagere temperaturen geprobeerd, wat een goede stap is. De sleutel hier is om te streven naar een gelijkmatige verwarming van de pijp om te voorkomen dat de meth verbrandt. Het gebruik van een butaanbrander met een zachte vlam (in plaats van direct hoge hitte) kan helpen om de temperatuur effectiever te regelen. Het doel is om net genoeg te verwarmen om de meth te verdampen, niet te verbranden.

2. Verspreid de meth dun: Meth dunner verspreiden over het oppervlak van de pijp kan helpen om meer van de substantie bloot te stellen aan lagere hitte, waardoor het beter verdampt. Zoals je hebt gemerkt, werkt dit echter niet altijd goed. Een manier om dit te verbeteren is om de pijp tijdens het verwarmen voorzichtig te kantelen en te draaien, zodat de meth niet op één plek ophoopt en oververhit raakt.

3. De damp koelen: Overweeg het gebruik van langere glazen pijpen of rigs die de damp een beetje laten afkoelen voor het inhaleren. Hete damp kan meer irritatie aan de longen veroorzaken en mogelijk meer onzuiverheden met zich meedragen. Langere pijpen geven de damp de tijd om iets te condenseren, waardoor grotere giftige deeltjes zich in de pijp kunnen nestelen in plaats van te worden geïnhaleerd.

4. Regelmatig de pijp schoonmaken: Maak je glazen pijp regelmatig schoon om de ophoping van residu te verwijderen. Resten van eerdere sessies kunnen niet alleen de smaak beïnvloeden, maar ook bijdragen aan het vrijkomen van schadelijke chemicaliën wanneer je de pijp opnieuw opwarmt. Gebruik een goede glasreinigingsmethode, zoals isopropylalcohol en zout, om resten op te lossen en te voorkomen dat je verbrande stoffen opnieuw inademt.

5. Inhalatietechnieken: Door langzamere, kleinere trekjes te nemen kun je ook de hoeveelheid damp die je in één keer inademt verminderen, waardoor de irritatie en mogelijke blootstelling aan schadelijke bijproducten afneemt.

Het is belangrijk om te erkennen dat meth, zelfs met schadebeperkende methoden, aanzienlijke risico's met zich meebrengt voor zowel de lichamelijke als de geestelijke gezondheid. Het roken van meth kan leiden tot longschade (ook wel "meth long" of pneumonitis genoemd), ernstige verslaving, cardiovasculaire stress, cognitieve stoornissen en psychische aandoeningen zoals angst, paranoia en psychose.
 

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
57
Reaction score
31
Points
18
Bedankt voor uw nauwkeurige antwoord. Ik hoopte dat u zou reageren.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,413
Solutions
4
Reaction score
966
Points
113
Deals
1
Klinkt als een baan voor mijn pid en coil e-dab rig
 

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
57
Reaction score
31
Points
18
Laat me zien hoe je 😏
doet en vertel me welke ik kan kopen
 
Top