Synthese van methamfetamine. Leuckart-methode van P2P.

GhostChemist

Expert
Language
🇬🇧
Joined
Nov 20, 2022
Messages
90
Reaction score
224
Points
33
De reacties verlopen volgens Schema 1
0mF57sWthx

Reagentia en materialen.

  • 1-Fenyl-2-propanon (P2P) 5,4 ml;
  • N-methylformamide 13,4 ml;
  • Natriumsulfaat (Na2SO4);
  • Zoutzuur (14% aq HCl) 32,1 ml of 20 ml 44% zwavelzuur H2SO4;
  • DCM 100-150 ml;
  • Natriumhydroxide (NaOH) 9,6 g in 24 ml H2O;
  • Natriumhydroxide (NaOH) 7,5 g in 30 ml H2O;
  • Ethanol 88% 10-15 ml;
  • Gedestilleerd water 100 ml;
  • Diethylether 5-10 ml;
  • Aceton 5-10 ml;
  • Waterstofchloridegas (HCl);
  • Kolven;
  • bekers;
  • Terugvloeikoeler;
  • Waterstofchloride gas generator;
  • Verwarming;

Uitvoering van synthese

Aan P2P wordt N-methylformamide toegevoegd en een terugvloeikoeler aangesloten. Het mengsel wordt verwarmd tot 165-170 °C en gedurende 36 uur bij deze temperatuur teruggefluxd.

De begincomponenten zijn N-methylformamide en P2P. Fig 1

GnEO7d6G9D

Mengsel van N-methylformamide en P2P. Fig 2

ZFHPSwT7rk

De reactiemassa bereikt een temperatuur van 160°C. Fig 3

6iLKxDe0u5

De reactiemassa na 1 uur verwarmen bij de aangegeven temperatuur. Fig 4

KGi8RnyT2P

De reactiemassa, na 18 uur verwarming bij de opgegeven temperatuur, kleurt rood. Fig 5

QPSmqKuMl6

Na 36 uur wordt het reactiemengsel afgekoeld tot kamertemperatuur. Vervolgens wordt 9,6 gram natriumhydroxide opgelost in 24 ml water toegevoegd en wordt het reactiemengsel onder krachtig roeren 2 uur lang refluxed. Er komt veel methylamine of ammoniak vrij, zelfs bij het laden van 5 gram!!! Fig 6

Tc4NMhYgBk

Na 2 uur koken wordt het reactiemengsel afgekoeld tot kamertemperatuur en gescheiden in verschillende lagen. Fig 7

YnXh4fmrVs

Een waterige laag wordt weggegooid. Zoutzuur 32,1 ml (14% aq HCl) of 20 ml 44% zwavelzuur H2SO4 wordt toegevoegd aan een rode organische laag. Fig 8

KPupFWhod6

Het mengsel wordt gedurende 2 uur onder een refluxkoeler gekookt. Na het koken verandert de kleur in donkergroen bij behandeling met zoutzuur, terwijl hij bruin blijft bij behandeling met zwavelzuur. Fig 9
SfZFdgAQJR

Vervolgens wordt de oplossing afgekoeld tot kamertemperatuur. De gewenste waterige laag wordt afgescheiden en de organische laag wordt verder gewassen met water. NaOH-oplossing (7,5 g in water 30 ml) wordt toegevoegd. Na toevoeging van de alkali wordt de kleur weer bruin. Fig 10
G7Y0GR12uP

Methamfetamine wordt uit de waterige laag geëxtraheerd met verschillende porties DCM. Fig 11

Ezcdl16iOo

De DCM-laag wordt gedroogd met watervrij natriumsulfaat en gefiltreerd door een papieren filter. Fig 12

6wSpQiT7fI

DCM wordt gedestilleerd bij een temperatuur van 90 °C. Fig 13

JI8MBwydR9

In de kolf blijft een bruine olie over van de vrije base met een karakteristieke aminegeur. Fig 14

7k89Wt1HSZ

De verkregen vrije base wordt opgelost in ethanol en verzadigd met waterstofchloride totdat een sterk zure reactie is bereikt. De kleur van de oplossing moet ook veranderen in framboos. Fig 15

EIAku1oqVh

De resulterende oplossing wordt ingedampt tot kristallisatie. Uiteindelijk wordt een bruine massa verkregen. Fig 16

BGZ2liASNR

Vervolgens wordt de massa volledig gekristalliseerd. Fig 17

VBDPeA1ZJN

Aan de verkregen gekristalliseerde massa wordt een klein volume diethylether toegevoegd en het wordt overgebracht op een poreus filter. Slechts één keer wassen met diethylether levert geen zuiver product op. Fig 18

SLylfgnHTd

Verder wassen met zelfs sterk gekoelde aceton levert geen absoluut zuiver product op en leidt tot aanzienlijke verliezen vanwege de hoge oplosbaarheid. Fig 19
BgKSrh7EF9

Het uiteindelijke poedervormige product is het hydrochloridezout van methamfetamine. Fig 20
BketJ3paT6

Vanwege het feit dat het eindproduct sterk verontreinigd is, ondanks het gebruik van P2P dat in eerste instantie gezuiverd is, beveelt een analyse van de verkregen gegevens (vooral voor grotere hoeveelheden P2P van 50 g en meer) verplichte stoomdestillatie aan van de verkregen methamfetaminevrije base na DCM-extractie. Dit helpt om aanzienlijke extra verliezen te voorkomen. Daarnaast, gebaseerd op de uitgevoerde experimenten, moet worden opgemerkt dat hydrolyse met zwavelzuur handiger is en vervluchtiging tijdens het koken voorkomt, in tegenstelling tot zoutzuur.

De opbrengst van het hydrochloride (hydrolyse met zoutzuur) na wassen met diethylether en aceton is 2,3 g of 30,8%.
De opbrengst van het hydrochloride(hydrolyse met zwavelzuur) na wassen met d iethylether en aceton is 2,4 g of 32,1%. . 4 g of 32,1%.
Bij gebruik van stoomdestillatie van de vrije base na verwijdering van DCM is de opbrengst van de vrije base 2,3-2,4 g of 38,3-40%.

De volgende opbrengst van het hydrochloride is 2,7-2,8 g of 36,2-37,5%.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
67
Points
28
De leuckart is zo eenvoudig, maar de opbrengsten zijn absoluut waardeloos.

Als mensen kunnen uitvinden hoe ze de opbrengst kunnen verhogen, zou dat de clandestiene scheikundegemeenschap enorm helpen.

Blijkbaar kan magnesiumchloride worden gebruikt als katalysator, van wat ik online heb verzameld, misschien helpt dat de opbrengst met een paar procentpunten.
 
View previous replies…

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,693
Solutions
3
Reaction score
2,818
Points
113
Deals
1
We hebben zelf experimenten uitgevoerd en kunnen nu met zekerheid zeggen over de opbrengst, er is een syntheseverslag.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
67
Points
28
Vergeef me mijn luiheid, maar ik neem aan dat dat rapport in de amfetaminegroep staat? Ik zal daar kijken nadat ik dit heb afgerond.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
156
Points
43
Een kort overzicht: Vooruitgang in de synthese van amine door de Leuckartreactieby Qasim Umar en Mei Luo

Ziezo, enorme toename in opbrengst en ook snelheid.
 
View previous replies…

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
67
Points
28
Ik ben een complete beginner, maar ik bekijk het document en er is een gedeelte dat laat zien hoeveel keton ze hebben gebruikt, mierenzuur en de katalysator.

De notatie die ze gebruikten verwarde me. Ze hadden 3,00 mmol, precies zoals geschreven, voor het keton 15 mmol voor het mierenzuur of ammoniumformiaat, ik heb niet goed gekeken, en dan 15 mmol van de katalysator.

Kunt u uitleggen waarom ze 3,00 mmol hebben gebruikt, terwijl ze gewoon 15 mmol voor een ander reagens hebben gebruikt, en niet 15,00?
 

The_Real_Gus_Fring

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 15, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Ik begrijp niets van de onzin in dat artikel, leg het alsjeblieft uit. Hoe hoog is de opbrengst hiervan, welke chemicaliën moeten er worden gebruikt en hoe snel gaat dit? Als het mogelijk is, maak dan een diagram plz.
 

jackofspades

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 9, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Ik heb de link niet bij de hand, maar ik heb in de rodiumarchieven gelezen dat het gebruik van een Dean Stark-val gevuld met water de opbrengst verhoogde. Door water te verwijderen terwijl het werd gegenereerd, maar de val vol te houden, kreeg je een beter resultaat.
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
103
Reaction score
4
Points
18
Mag ik uw fig 9 koken onder reflux condesor voor 2 uur? Wat is de temperatuur?
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
103
Reaction score
4
Points
18
Hallo meneer. Ik kan geen N-methylformamide krijgen. Heb je een ander materiaal dat N-methylformamide kan vervangen?
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
67
Points
28
Ik ben niet de persoon aan wie je het vroeg, maar ik heb een mogelijke oplossing gevonden, als je de chemische stof kunt vinden.

N methylacetamide. Je kunt het niet zomaar vervangen, je moet de NMeAcet hydrolyseren om azijnzuur en methylamine te produceren, de methylamine isoleren, reageren met mierenzuur, verhitten en dan heb je NMF.

Je kunt methyalmine en mierenzuur samen gebruiken als vervanging voor NMF, zoals de methylammoniumzouten of het amide werken.
 
View previous replies…

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
103
Reaction score
4
Points
18
Bij mij kan ik methylamineoplossing en methylammoniumzouten krijgen. Wat is NMF?
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
156
Reaction score
73
Points
28
Als je de tekst aandachtig leest, zal het je te binnen schieten. Een tip:
Het is een van de hoofdingrediënten.
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
103
Reaction score
4
Points
18
Genoteerd en bedankt
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
103
Reaction score
4
Points
18
Wat is de verhouding?
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
156
Reaction score
73
Points
28
Heb je het begin van deze thread gelezen? Doe het zorgvuldig, daar staat alles beschreven.
 
View previous replies…

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
103
Reaction score
4
Points
18
Ja meneer, ik heb alles gelezen... maar ik begrijp nog steeds niet welk materiaal ik moet gebruiken om N-methylacetamide te vervangen. Misschien heb ik haast om het te leren... want ik heb 20 kleine p2p
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
67
Points
28
Als je toegang hebt tot methylammoniumzouten, oftewel methylamineformiaat, dan heb je eigenlijk niets anders nodig. Je kunt aan de slag.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
67
Points
28
Dat is methylammoniumchloride.

Het kan in dit geval worden gebruikt, maar niet direct.

Je moet het chloride verwijderen met een alkalibase en dan geloof ik deze oplossing gebruiken in het reactievat, of je gooit er wat mierenzuur bij en verhit het tot al het water verwijderd is, en dan gebruik je de ontstane n methylformamide in de reactie.

Methylammoniumformiaat werkt, of n-methylformamide, maar niet methylaminehydrochloride, wat je hebt gepost.
 

situ1984

Don't buy from me
Member
Joined
May 14, 2023
Messages
17
Reaction score
0
Points
1
Bedankt, dit is erg nuttig voor mij. Kunt u me helpen nog een gedetailleerd proces te maken voor waterstofjood en efedrine? Ik wil eenvoudig beginnen.
 

situ1984

Don't buy from me
Member
Joined
May 14, 2023
Messages
17
Reaction score
0
Points
1
Bedankt, dit is erg nuttig voor mij. Kunt u me helpen nog een gedetailleerd proces te maken voor waterstofjood en efedrine? Ik wil eenvoudig beginnen.
 
Top