Question Zwavelzuur zuiveren

bordello

Don't buy from me
Resident
Reaction score
8
Ik wil mijn 50% zwavelzuur zuiveren. Ik wil het water verminderen. Wat moet ik doen, het gewoon koken tot 90-100 graden Celsius?

WillD

Expert
Reaction score
1,085
Voor welk doel heb je zuur nodig?

bordello

Don't buy from me
Resident
Reaction score
8
Zwavelzuur om Amfetamine Vorm Olie te produceren. Niet om schadelijke redenen

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
73
Giet je 50% H2SO4 zuur in het grote borosilicaat bekerglas (niet meer dan de helft), wikkel het in aluminiumfolie en verwarm het op een elektrische kookplaat tot het volume gereduceerd is tot de helft van de oorspronkelijke grootte of er witte dampen zichtbaar worden. Je krijgt ongeveer 75-80%. De temperatuur van het mengsel zal meer dan 200 *C zijn.
Als je 98% wilt, moet je 80% zuur in een rondbodemkolf verwarmen bij 350-400 C (buitentemperatuur) om al het water af te destilleren. Gebruik een luchtcondensor of gewoon een lange buis. Gebruik geen waterkoeling. Gebruik geen vacuüm.

HHH

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
8
Gebruik ook stiring om te voorkomen dat er overal bubbels opspatten.

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
73
Niet alle magnetische roerstaven overleven zulke zware omstandigheden, de meeste goedkope roerstaven demagnetiseren al bij temperaturen van 180*C. Ook heeft niet iedereen zo'n krachtige magnetische verwarmingsplaat die meer dan 500*C kan bereiken, anders zul je nooit een binnentemperatuur bereiken die zelfs maar in de buurt komt van 300*C.
Ik vergat alleen iets te zeggen over het koken van spaanders van fijngemalen wit keramiek die ik in de tweede fase heb gebruikt.
Voor de eerste fase is dat helemaal niet nodig, bovendien zal het koken alleen binnen het eerste uur of minder plaatsvinden, daarna zal er alleen verdamping zijn. (Mijn opstelling was een bekerglas van 3 liter en een goedkope kookplaat van 1,5 kW met thermisch relais)

• Like
Reactions: HHH