Poetin sprak over de ontmoeting met Durov

ShootOuts

Don't buy from me
Member
Language
🇪🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
25
Reaction score
6
Points
3
YtKiMFdpq5

De Russische president Vladimir Poetin antwoordde op vragen van deelnemers aan het Eastern Economic Forum dat hij ooit een ontmoeting had met de oprichter van Telegram, Pavel Durov. Volgens RBC gebeurde dit in Moskou.
"Ik ontmoette de heer Durov een keer in Moskou vele jaren geleden, hij sprak gewoon over zijn plannen - ik ontmoet regelmatig bedrijven. En dus was hij ook bij een van de ontmoetingen, het was in het Kremlin, ik weet niet meer wanneer, maar vele jaren geleden," zei Poetin.
Het staatshoofd ontkende ook geruchten dat hij Durov een paar dagen voor de detentie van de zakenman in Parijs had ontmoet. Toen waren ze op hetzelfde moment in Bakoe: het hoofd van Telegram was op privébezoek en Poetin was op staatsbezoek.
"We hebben nooit contacten met hem onderhouden, waarom zouden we elkaar in Bakoe ontmoeten? Ik wist niet eens dat hij daar was. Ik ging er in het algemeen van uit dat hij in Moskou woont," benadrukte Poetin.
In zijn commentaar op mogelijke toekomstige ontmoetingen suggereerde de Russische leider dat als Durov zo'n wens had, Poetin wel tijd in zijn agenda zou hebben gevonden, maar dat hij ook niets weet over de wens van de miljardair zelf.
Sprekend over het feit zelf van de strafrechtelijke vervolging van de oprichter van de boodschapper, merkte Poetin op dat Rusland geen claims heeft tegen Telegram. Tegelijkertijd hebben veel andere landen ze wel, wat te wijten is aan de populariteit van de applicatie onder mensen en structuren "die met hun activiteiten schade kunnen aanrichten." Tegelijkertijd, aldus de president, "maken alle platforms van dit soort zich hieraan schuldig," en aangezien de Franse autoriteiten besloten hebben om Durov te vervolgen, dan "is het noodzakelijk om hetzelfde te doen met anderen."
 
Top