Question Vacuüm nodig bij stoomdestillatie van freebase?

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
408
Ik ben net klaar met een amph synth en nu moet ik de freebase stoomdestilleren. en dan gaat mijn 'vacuümmachine' kapot. De klootzak.
Ik heb nog nooit olie met stoom gedestilleerd onder normale druk, ik ging er altijd van uit dat 100 C de olie kon beschadigen? Dus moet ik wachten op een nieuwe pomp? (fucketifucketifucketi)

prime minister

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
je kunt zonder problemen stoomdestilleren bij luchtdruk, zorg er gewoon voor dat de temperatuur van de thermometer maximaal 98,5°C is en doe het langzaamyy...... Misschien kost het meer tijd dan ik kan bedenken.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
302
Stoomdestillatie werkt helemaal niet met vacuüm. De hoeveelheid amfetamine ten opzichte van water wordt minder bij verminderde druk en hoger bij verhoogde druk en temperatuur (maar dan ben je ook geneigd om ongewenste onzuiverheden mee te destilleren). De snelheid van de stoomdestillatie wordt meer bepaald door het oppervlak van de vloeistof in de kolf en de diameter van de opening van de kolf en de verbinding met de condensor en minder door de toegepaste warmte. Daarom moet je de erlenmeyer tot niet veel meer dan de helft vullen, het oppervlak zo klein mogelijk maken en een erlenmeyer gebruiken met een wijde hals zoals NS45 en dezelfde diameter tot aan de condensor. De erlenmeyer moet volledig geïsoleerd zijn om terugcondensatie te voorkomen. Als het goed wordt gedaan is het niet zo langzaam als velen zeggen, maar het kost nog steeds tijd.