Welke drug is populair in jouw land?

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,672
Solutions
3
Reaction score
2,777
Points
113
Deals
1
Weet jij welk geneesmiddel het populairst is in jouw land? In dit onderwerp vind je interessante infografieken over de trends in geneesmiddelenconsumptie in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Turkije, Spanje en Polen.
J4Ndxl3tOZ

Duitsland

In Duitsland heeft meer dan een kwart van de volwassen bevolking ooit illegale drugs gebruikt, terwijl minder dan 1 op de 10 dat de afgelopen 12 maanden heeft gedaan; van hen heeft ongeveer de helft de afgelopen 30 dagen illegale drugs gebruikt. Uit de onderzoeken van 2015 bleek dat cannabis nog steeds verreweg de meest gebruikte illegale drug is in Duitsland onder zowel volwassenen als jongeren. In 2015 werd amfetamine voor het eerst gerapporteerd als het populairste stimulerende middel dat in de afgelopen 12 maanden door Duitse volwassenen werd gebruikt, gevolgd door cocaïne en MDMA. Ongeveer 2,8% van de volwassenen in Duitsland had ooit nieuwe psychoactieve stoffen (NPS) gebruikt, terwijl ongeveer 2,2% van de jongvolwassenen (18-25 jaar) aangaf deze stoffen in het verleden te hebben gebruikt.
NjPe0HhzbO

VERENIGD KONINKRIJK

In het Verenigd Koninkrijk vindt drugsgebruik vaak plaats binnen sociale bijeenkomsten of feestomgevingen. Met naar schatting 313.971 drugsgebruikers (tussen 15 en 64 jaar) in het hele land, blijft afhankelijkheid van middelen elk jaar een groot aantal levens beïnvloeden. Het is geen verrassing dat cannabis nog steeds de meest voorkomende illegale drug is in 80% van de regio's in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast wordt het krachtige hallucinogene middel LSD, of 'acid', veel gebruikt in het hele land. Wat inbeslagnames door de politie betreft, onthult onderzoek een duizelingwekkende toename van 207% in inbeslagnames door de politie sinds 2010.

KlC9RNbGcE

Turkije

Cannabis en inhaleermiddelen worden gerapporteerd als de meest gebruikte drugs in Turkije. In mindere mate wordt echter ook het gebruik van heroïne en andere opiaten, benzodiazepinen en barbituraten gemeld. Er zijn trends gerapporteerd van toegenomen drugsgebruik in alle steden. Er zijn dan ook stijgende trends in het gebruik van oplosmiddelen, cannabis en ecstasy gemeld in alle steden, evenals trends in het toegenomen gebruik van benzodiazepinen, heroïne en injecterend drugsgebruik in sommige steden samen met deze stoffen. De toegenomen beschikbaarheid en de gedaalde prijzen worden genoemd als de twee belangrijkste redenen voor het toegenomen gebruik van verschillende drugs in de steden. Dit is vooral significant voor de toename in het gebruik van oplosmiddelen en ecstasy.
AEKB6JfXuc
Spanje
De prevalentie van het gebruik van illegale stoffen in Spanje is de afgelopen jaren relatief stabiel geweest, met ongeveer een derde van de volwassen bevolking die meldt ooit een illegale stof te hebben gebruikt. Cannabis, gevolgd door cocaïne, is de meest gebruikte drug, waarbij het gebruik vooral geconcentreerd is onder adolescenten en volwassenen onder de 35 jaar. Hoewel de laatste beschikbare gegevens uit het algemene bevolkingsonderzoek van 2015 bevestigen dat de prevalentie van het gebruik van beide stoffen de afgelopen 10 jaar is afgenomen, blijft het cannabis- en cocaïnegebruik in Spanje hoger dan in andere landen van de Europese Unie. De beschikbare gegevens benadrukken dat 'experimenteren' met cannabis meer 'gewoonte' is geworden onder de huidige jongere Spaanse generatie; hoewel het aanhoudende gebruik laag blijft, doen degenen die cannabis blijven gebruiken dit bijna dagelijks.
Ow3D4qn8ut

Polen

In Polen is cannabis de meest gebruikte illegale drug onder de algemene bevolking, gevolgd door amfetaminen, MDMA/ecstasy en cocaïne. Het drugsgebruik is vooral geconcentreerd onder jongvolwassenen, waarbij de leeftijdsgroep 25-34 jaar vaker dan jongere of oudere volwassenen meldt dat ze het afgelopen jaar een illegale drug hebben gebruikt. In 2014 meldde 1 op de 10 jongvolwassenen in de leeftijd van 15-34 jaar dat ze het afgelopen jaar cannabis hadden gebruikt. De prevalentie van cannabisgebruik is gestegen tussen de onderzoeken van 2006 en 2014.
AGW7OdgHtQ

Krakau neemt deel aan de Europa-brede jaarlijkse afvalwatercampagnes van de Sewage Analysis Core Group Europe (SCORE). Dit onderzoek levert gegevens over drugsgebruik op gemeenschapsniveau, gebaseerd op de niveaus van verschillende illegale drugs en hun metabolieten in afvalwaterbronnen. In 2016 was amfetamine het meest voorkomende drugresidu dat werd gemeten in afvalwater in Krakau. De niveaus van metabolieten van methamfetamine, cocaïne en MDMA gedetecteerd in afvalwater waren laag, wat duidt op een beperkt gebruik van deze stoffen in Krakau.

Conclusie

Samenvattend is cannabis in verschillende vormen de populairste drug in deze EU-landen. Daarna volgen stimulerende stoffen als cocaïne en amfetaminen. Deel in het commentaarveld welke stof volgens jou het populairst is in jouw land.

Bronnen

 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
Omdat cannabis niet echt een verslaving is, is het een medicijn. Ik denk dat XTC de meest gebruikte drug is in mijn omgeving. Maar de meeste verslaafden zijn heroïne en meth. Amfetaminen komen op de tweede plaats en daarna pas alle andere rotzooi.
 

blosuetoday

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 28, 2022
Messages
44
Reaction score
31
Points
18
"Cannabis is niet echt een verslaving, het is een medicijn" kun je ophouden met dat gelul, ik ken maar één persoon die cannabis als medicijn gebruikt. CBD wordt beschouwd als medicijn, het roken van met THC geïnfuseerde producten en het medicijn noemen, is gewoon coping omdat het echt geen medicijn is. Je ontsnapt aan de realiteit. Op basis daarvan kunnen we in principe alles een medicijn noemen omdat we onze realiteit ontvluchten om onze problemen niet aan te pakken (niet de oorzaak van onze problemen achterhalen en aanpakken).
 

blosuetoday

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 28, 2022
Messages
44
Reaction score
31
Points
18
Wiet op de eerste plaats waarschijnlijk en amfetamine op de tweede.
 

hermano

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Jun 18, 2023
Messages
51
Reaction score
50
Points
18
alpha pvp
4 mmc
en cannabis
 

aaronstevens

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 18, 2022
Messages
67
Reaction score
126
Points
33
Deals
16
Het verbaast me dat de VS niet op die lijst staat, want dat is een land met een zeer hoog drugsgebruik. Ik zou zeggen dat marihuana en cocaïne daar de populairste drugs zijn, maar niemand gebruikt nog crack.
 

paletto10

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 21, 2023
Messages
6
Reaction score
4
Points
3
Dat vind ik ook!
Marihuana in veel verschillende vormen lijkt hier de topdrug te zijn. THC vape carts en edibles zijn naar mijn mening enkele van de meest geconsumeerde items.
 

Mr Gonzo

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 13, 2023
Messages
75
Reaction score
30
Points
18
UK 1e met een enorme marge Alcohol, 2e Marihuana, 3e Cocaïne.
 

username81

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
2
Reaction score
2
Points
3
Het populairste in Australië is meth en ghb is hier erg populair geworden.
 

gfs241

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 7, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Meth, blues (fent m30 namaak), en meer recent tranq. In mijn omgeving misbruikt bijna elke bijna dakloze/thuisloze de sterke d-meth die we uit Arizona krijgen en rookt hij veel blues. Deze recente partij meth die rondgaat is echter slecht, voelt erg zwak aan en dat kun je niet hebben als je slamt en rookt.
 

Mr Gonzo

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 13, 2023
Messages
75
Reaction score
30
Points
18
Tranq, Fent en Benzo's. Ik heb medelijden met de mensen die langs deze wegen van vernietiging worden geleid! Zonde om een triest beeld te zien van drugsgebruik door de top, Kensington Philly is de ergste die ik heb gezien, niet zo erg bij mijn vader in Vancover, maar toch, voel mee met iedereen die gevangen zit in deze shit!!!! Hoop dat dingen veranderen. STOP HET VERBOD !!!!!
 

abbadon

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 4, 2022
Messages
50
Reaction score
13
Points
8
De jeugd in mijn stad raakt tegenwoordig nog steeds gewend aan EXOTIC WHIP gasflessen met ballonnen.
In mijn jeugd probeerden we LSD of XTC, vandaag raken ze verslaafd aan dit gas, zonder ooit een andere drug te hebben geprobeerd.
Bijna elke kleine winkel verkoopt het. 24/7 De lege gasflessen liggen overal en veroorzaken schade aan het milieu. Ik begrijp niet hoe dit nog legaal verkocht kan worden.
En het brengt schade toe aan de gebruikers zoals ik nog nooit eerder van een andere drug heb gezien.
Ik zag een 20-jarige jongen die meer dan een maand zijn gevoel in zijn benen verloor, hij kon niet lopen,
door dit gas, een paar flesjes per dag. En het is duurder dan cocaïne.

Is het in elke stad in Duitsland zo of alleen in de mijne?
 

gus.fring

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Oct 13, 2023
Messages
100
Reaction score
61
Points
28
Hash/Mdma/pregabaline/cocaïne
 

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
53
Reaction score
31
Points
18
In Tsjechië is THC het populairst, elke 4e persoon heeft wiet geprobeerd. Op de tweede plaats komt Meth, na MDMA en LSD. Heroïne is bijna verdwenen.
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
106
Reaction score
68
Points
28
Wereldwijd is het antwoord ALCOHOL! Natuurlijk.
 

marekzmarek

See my products
Seller
Language
🇬🇧
Joined
Mar 18, 2024
Messages
48
Reaction score
34
Points
18
Deals
13
Ja, dat is de echte vijand
 

61-50-7

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 21, 2023
Messages
28
Reaction score
12
Points
3
voor mij is het gewoon een oplosmiddel, niemand zou eraan denken om dcm te drinken, waarom drinken mensen ethanol ????
 
Top