Wat is er mis met deze eenvoudige SnB-methode?

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Wat is er mis met deze eenvoudige SnB-methode?

01 - Ik gebruik een colafles van 600 ml of 1 liter, schoongemaakt en droog.
02 - Ik voeg 50 g ammoniumnitraatpoeder toe (uit koelboxen gehaald en gemalen).
03 - Ik meng er 13 gram pilinhoud doorheen, dat zijn 48 pillen met 30mg PSE = 1,44 gram.
04 - Ik voeg 250 ml wit gas toe voor een fles van 600 ml, of 400 ml voor een fles van 1 liter.
05 - Ik knip een batterij open, een Panasonic Lithium AA of een CR123A 3V batterij.
06 - scheid snel de lithium van de rest en trek het in de batterij. Er was mij verteld om het in kleine vierkantjes te snijden, maar omdat ik me gehaast voel, doe ik het soms gewoon in een paar stukjes. Ik kan niet snijden met een metalen schaar, toch?
07 - Ik schud het goed voordat ik de NaOH toevoeg (ook 50 g).
08 - Ik schud het nog een keer
09 - als ik na een paar minuten geen reactie zie. Voeg ik 5 ml water toe.
10 - meestal duurt het minder dan 60 seconden voordat het binnenin begint te bewegen.
11 - Ik zie tonnen nieuw oranje spul bewegen. Soms licht het lithium op. Ook verschijnen er gouden klompjes.
12 - Ik test de druk van de fles door erop te drukken.
13 - als hij echt hard is, laat ik wat druk ontsnappen door hem snel te ontluchten.
14 - na minder dan 15 minuten raakt de fles aan de onderkant geperforeerd en gaat het grootste deel van de vloeistof verloren.
15 - ik heb geprobeerd wat te bewaren, en HCl te vergassen, maar er is duidelijk niets neergeslagen.
16 - opbrengst is nul/nul.

Alternatief:
- Ik bereid het lithium soms eerst in brandstof en voeg daarna NH₄NO₃ + pilinhoud toe.
- Ik heb geprobeerd Gorilla tape te gebruiken om de bodem te verstevigen.
- Zou ik een magneetroerder kunnen proberen om de boel de hele tijd in beweging te houden? Ik zou dan een ander reactievat nodig hebben.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,208
Deals
1
Ik denk dat het veel is. Begin de volgende keer met dit recept en verbrand het. Gebruik dan het recept dat ik je gaf. Ga op zoek naar een vrachtwagen. Duw met je duim op de band. Dat is 100 psi. Zo hard moet de fles worden. Ontlucht hem pas als hij een centimeter groter is.

Joyboy56

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Kun je me in detail vertellen, broeder?

dean454545

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
1
Probeer je hem dood of op zijn minst verbrand te krijgen? Vergelijk de psi van vrachtwagenbanden niet met de psi van popflessen. Haal gewoon een stalen brandblusser en leeg hem door de bovenkant eraf te schroeven en maak hem dan heel erg goed schoon als je denkt dat hij schoon is. Zorg ervoor dat hij helemaal droog is, zet hem zelfs een uur of zo in de oven op 250 om ervoor te zorgen dat al het water is verdwenen. Snijd dan de buis die aan de bovenkant vastzit een stukje af tot vlakbij de aansluiting. Neem dan je droge brandblusser en doe er je cold pack in dan je brandstof en je hoeft geen water toe te voegen maar als het moet doe het dan nu voordat je de lithium toevoegt want het water gaat naar de bodem en lithium drijft bovenop. Voeg nooit water toe nadat je lithium hebt toegevoegd. Neem dan je pillenpoeder, voeg het toe en dan je lithium en maak de bovenkant klaar om erop te zetten, maar voordat je dat doet, voeg je loog toe en schroef je de bovenkant erop en draai je het een paar keer rond, dan zou het moeten starten, wacht ongeveer 1 minuut en druk op de afvoer om eventuele zuurstof eruit te laten. Plaats hem dan in een pan met kokend water en let op de psi-meter als hij in het groen staat, ongeveer op 12 uur, neem hem dan mee en dompel hem onder in een emmer met ijs en zout water tot de psi-waarde is gezakt naar de afvoerkant en begin hem dan te schudden tot hij weer in het groen staat. Stap dan aan de kant en ontlucht het en giet het af. De rest zou je moeten weten.

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Nou, dat is nuttig. Ik volg dezelfde aanwijzingen. Ik had hier al hetzelfde recept gevonden voordat je het naar mij stuurde. Er staan inderdaad veel nuttige details in.
Ik wilde in eenvoudige bewoordingen de stappen opschrijven en begrijpen waarom de fles brak.

Maar op een aparte chat begreep ik dat het de lithium is die de fles verbrandt en niet de druk die de fles breekt.

Ik zal dat recept herlezen om te zien wat ik nog meer heb gemist.

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
176
Ik dacht dat ik hier commentaar op had gegeven... misschien was het een andere.
Hoe dan ook, als jij (of iemand anders) hier nog aan werkt en hulp nodig hebt, stuur me dan een pm en ik zal je proberen te coachen. Dit hele gedoe is echt niet het beste idee om mee te beginnen, laat staan proberen te improviseren met slechte of onvolledige instructies/recepten en een nieuwe bij. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om te begrijpen wat je hier precies probeert te doen en hoe de verschillende fasen van de reactie eruit zien. De volgorde en de techniek van het simpelweg toevoegen van de ingrediënten kan de enige factor zijn die bepaalt of dit goed werkt, of helemaal niet werkt, of gewoon ontbrandt en een puinhoop maakt.

Ik realiseer me hoe gelukkig ik was dat het me bij mijn tweede poging lukte, want ik heb het experiment sindsdien zo'n tien keer geprobeerd na te doen en meer dan de helft van de keren heb ik het op de een of andere manier verprutst. Je zou kunnen zeggen dat ik door bijna-successen en epische mislukkingen op de harde manier heb geleerd hoe temperamentvol deze reactie is door hem losjes en slordig te benaderen. Doe jezelf een plezier en probeer het niet thuis, of in ieder geval [volledig] binnenshuis, en zorg voor veiligheidsmaatregelen en voorbereidingen om brand te blussen, gassen onmiddellijk te verwijderen en gloeiend hete zuren of basen in oplosmiddelen op te ruimen... en dan is er nog het lithium om rekening mee te houden. Dit kun je beter NIET proberen op een regenachtige of zeer vochtige dag. Denk aan een emmer zand en of een emmer koud water met een doordrenkte handdoek... een grote ventilator voor de inlaat/uitlaat.... PBM's - masker, handschoenen enz. Je zult het waarschijnlijk 99% van de tijd niet nodig hebben, maar uiteindelijk zal er toch een moment komen waarop je zou willen dat je alles bij de hand had.

GhostChemist

Expert
Language
🇬🇧
Reaction score
246
The command work on Birch method
Results will be soon