Jakich odczynników mogę użyć zamiast eteru dietylowego?

bitcoinup2020

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 12, 2023
Messages
58
Reaction score
16
Points
8
Witam, jestem początkujący.

6. Surowa wolna zasada MDMA jest ekstrahowana z roztworu alkalicznego eterem dietylowym (lub eterem naftowym) 2 x 50 ml. Ekstrakt eterowy z wolną zasadą MDMA suszy się nad MgSO4.

od kroku 6
Jakich odczynników mogę użyć zamiast eteru dietylowego?

Bardzo dziękuję za odpowiedź. z poważaniem
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
51
Points
28
Można używać octanu etylu, bezpieczniejszego niż eter dietylowy
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Octan etylu częściowo hydrolizuje w kontakcie z alkaliami, nie nadaje się do ekstrakcji wolnej bazy.
@bitcoinup2020 można zastąpić dowolnym niepolarnym (nie miesza się z wodą) rozpuszczalnikiem, popularne wybory to: eter naftowy (aka naphta, whitespirt), toluen, ksylen, heksany, dichlorometan lub w przypadku braku któregokolwiek z nich można użyć nawet benzyny z pompy, która została przemyta roztworem NaOH, a następnie przemyta H2SO4.
 
View previous replies…

bitcoinup2020

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 12, 2023
Messages
58
Reaction score
16
Points
8
Czy mogę użyć dichlorometanu w celu wyodrębnienia ilości zgodnie z krokami, czy możesz mi powiedzieć? dichlorometan 2 x 50 ml
 

bblanco

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 14, 2023
Messages
94
Reaction score
41
Points
28
Witam panów,

Mam tę ropę naftową ze stacji benzynowej, którą ogrzewają domy lub gospodarstwa. Gdzieś czytałem, że można po prostu przeprowadzić destylację frakcyjną i w temperaturze 20-60 stopni otrzymać eter?