Enligt min ärliga mening är jag förvånad över att det fungerade alls, och medan en terminal fluoratom är känd för att fungera i detta sammanhang kan bromid åtminstone vara en (bra) lämnande grupp men fluorid är aldrig, på grund av C-F-bindningsstyrkan. Dubbelbindningen är reaktiv under en annan uppsättning förhållanden och kan därför inte vara den bästa reaktionsplatsen. Gör en liten sats med 5-Bromo-1-penten och se om produkten blir bättre ... vitfärgningen vid kontakt med aceton indikerar tydligt att produkten är annorlunda men i din optimistiska syn kan jag kalla den ofullständig, därför saknas "svansen" som föreslås av vad du beskriver och förklarar en stor minskning av styrkan. Du bör antingen använda 5-bromo-1-penten eller 1-bromo-5-pentANE för en mer sannolik förbättring av kvaliteten. Jag är ingen expert på detta exakta område men kemin gör en viss grad av mening för mig eftersom jag också tycker att det är ovanligt att människor beskriver sina förberedande felaktigheter på ett sådant reversibelt sätt. Jag tror att du kommer att hamna antingen med bättre än det är styrka eller inget betydande förändringsfall där jag föreslår att du inte säljer det eftersom problemet är långt ifrån löst.