Effektivt sÀtt att ta DMT?

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
67
Reaction score
34
Points
18
HelouđŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
Jag har tagit den hÀr veckan ~ 0,6 g DMT det var trevligt men jag vill veta hur jag kan ta drogen pÄ det mest effektiva sÀttet.
Jag tĂ€nkte đŸ€” bout för att injicera det, men jag har oroat mig för om detta kan pĂ„verka hela resan negativt, om jag har tid att ta sprutan i min ven och om den kemiska aggressiviteten kan skada mitt intravenösa system.
(Eftersom jag försökte snorta det, och det var den mest bitande smÀrtan jag nÄgonsin kÀnt)
Rökning Àr bekvÀmt, men effekterna varar bara nÄgra minuter, och toleransen kommer mycket snabbt,
Snorting Àr smÀrtsamt, Àven om os gör mer Àn att röka
Att ta oralt Àr inte heller idealiskt, det Àr slöseri med DMT eftersom magsyra var tvungen att "sönderdela" molekylen.
Det finns inte mÄnga sÀtt hur man gör det rÀtt?
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
452
Reaction score
692
Points
93
Det finns bara ett fÄtal sÀtt att konsumera substanser: oralt, nosalt, intravenöst, intramuskulÀrt, rektalt och genom inandning. För DMT Àr det bÀst att röka eller anvÀnda MAOI för att förbÀttra effekten nÀr det tas oralt.
 

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
67
Reaction score
34
Points
18
Jag mÄste söka vad som Àr maoi wow. Idk var man kan fÄ det och ingen av medicinpiller som finns pÄ Wikipedia, Àr inte tillgÀngliga att köpa pÄ detta forum (jag litar inte pÄ andra marknader) finns det nÄgot sÀtt hur man kan öka dessa hÀmmare pÄ ett naturligt sÀtt?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,475
Solutions
4
Reaction score
1,005
Points
113
Deals
1
Det Àr inte magsyra, det Àr mao-A (monoaminoxidas a) lÄter det inte ens nÄ din hjÀrna genom ditt tarmspÄr, sÄvida du inte tar tillrÀckligt för att anvÀnda dina kroppar MAO upp plus tillrÀckligt extra för att vara effektiv. Dmt och en maoi varar timmar och timmar
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
221
Reaction score
228
Points
43
LÄt oss gÄ igenom de viktigaste vÀgarna för DMT-administration och deras effekter pÄ kroppen.
  1. Rökning / förÄngning av DMT. Detta Àr den vanligaste och mest effektiva metoden. NÀr det röks eller förÄngas kommer DMT snabbt in i blodomloppet genom lungorna, vilket resulterar i nÀstan omedelbara effekter (inom 30 sekunder till 1 minut), toppar snabbt och varar cirka 5-15 minuter. Intensiteten Àr ofta övervÀldigande för vissa, och som du har nÀmnt Àr effekterna kortlivade. Den snabba uppkomsten kan ocksÄ orsaka Ängest hos vissa anvÀndare pÄ grund av dess plötsliga, djupgÄende natur. Tolerans byggs snabbt inom en session men ÄterstÀlls snabbt, vanligtvis inom en timme.
  2. Snortning (insufflation). Snortning av DMT leder till en lÀngre varaktighet av effekterna jÀmfört med rökning. Effekterna kan börja inom 5-10 minuter och pÄgÄ i 20-40 minuter. SmÀrtan Àr vanlig, eftersom den Àr mycket irriterande för slemhinnorna i nÀsan. Upplevelsen rapporteras ocksÄ vara mindre smidig och svÄrare att hantera jÀmfört med rökning.
  3. Oral konsumtion med en MAOI (Ayahuasca-liknande). Effekterna kan vara var som helst mellan 4 och 6 timmar. MAOI förhindrar nedbrytning av DMT i magen, vilket gör att den kan nÄ hjÀrnan. Men du mÄste anvÀnda rÀtt MAOI (som harmalin eller harmin) för att detta ska fungera. Det Àr en mer tidskrÀvande och ofta fysiskt krÀvande upplevelse pÄ grund av illamÄende, rensning och kroppsbelastning, men vissa tycker att det Àr djupt meningsfullt. Utan en MAOI kommer magsyran att bryta ner DMT innan den nÄr blodomloppet.
  4. IntramuskulĂ€r injektion (IM). Injektion av DMT intramuskulĂ€rt kan leda till en smidig början (inom 2-5 minuter) och lĂ€ngre effekter (cirka 30-60 minuter). Vissa anvĂ€ndare tycker att denna metod ger en mer gradvis och kontrollerbar upplevelse jĂ€mfört med rökning. Även om det Ă€r sĂ€krare Ă€n intravenös injektion medför IM-injektioner fortfarande risker, sĂ„som infektion eller abscesser om korrekta sterila tekniker inte följs. Den höga intensiteten kan fortfarande vara övervĂ€ldigande för vissa anvĂ€ndare.
  5. Intravenös injektion (IV). Denna metod skulle ge dig den mest intensiva och omedelbara upplevelsen. Uppkomsten Àr nÀstan omedelbar och effekterna kan pÄgÄ i 5-30 minuter, beroende pÄ dos. Eftersom DMT gÄr direkt in i blodomloppet skulle resan vara mycket potent. IV Àr riskabelt av flera skÀl: omedelbar överbelastning, skador pÄ vener, lungrisker, psykologisk överbelastning.
Rekommendationer:
  • Om du Ă€r instĂ€lld pĂ„ att utforska injektioner Ă€r IM-injektion ett mycket sĂ€krare alternativ till IV, men jag skulle starkt avrĂ„da frĂ„n att injicera det utan korrekt kunskap om dosering, sterila tekniker och förstĂ„else för riskerna.
  • För att minimera avfall och förbĂ€ttra effektiviteten nĂ€r du röker, titta pĂ„ tekniker som att anvĂ€nda en glasĂ„nggenie eller en DMT-vapepenna, som kan erbjuda mer kontroll över doseringen och minska nedbrytningen frĂ„n överdriven vĂ€rme.
  • ÖvervĂ€g att experimentera med Ayahuasca eller Pharmahuasca (DMT + MAOI i en kontrollerad miljö) om du letar efter en lĂ€ngre och mer djupgĂ„ende upplevelse.
I slutÀndan Àr det viktigt att vÀga riskerna mot fördelarna med varje metod. Varje administrationsvÀg kommer med sina egna avvÀgningar, men din sÀkerhet bör alltid prioriteras.
 
Top