Dölj dina data på vilken USB-enhet som helst

whey?

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
10
I följande steg kommer jag att förklara ett mycket enkelt exempel på hur du gör ditt operativsystem inklusive alla dina data portabla och osynliga för oönskade besökare.

Eftersom konverteringen är självförklarande har den inte dokumenterats med bilder.

Steg 1:

Skaffa ett USB-minne med hög läshastighet och USB 3.1.

I mitt fall en Samsung MUF-128AB.

Med dessa dimensioner är den perfekt för detta ändamål.

IrFBH3qk5h

Du behöver bara ta bort avtrycket på stickan.

Därefter skapar du en startbar stick med ett operativsystem som Windows to go / Linux Mint via "Rufus".

Det finns massor av instruktioner på Youtube.

När installationen är klar går du in i bios, startar stickan och överför all relevant data till ditt nya system.

Steg 2:

Beställ ett reparationskit för USB-charkning, som ser autentiskt ut.

Nu tror jag att allt borde vara klart.

Ta ett superlim och limma fast kabeln först med uttaget på USB C-sidan och sedan själva kontakten.

Var uppmärksam på avståndet från uttaget till kontakten och att den är rakt inriktad.

Ta en tång och klipp av plasthöljet på falsh-enheten.

Du kommer att se att det inte finns någon skillnad från storleken till reservdelen.

Limma fast locket på den andra sidan och försök försiktigt att placera pinnen där.

Tryck inte för hårt, ta bort lite plast inuti locket.

I mitt fall var pinnen lite större, så locket sprack och därför sitter pinnen lite snett i fodralet som på bilderna.

Nu har du ett separat operativsystem, som bara kan nås om du ansluter "laddningskabeln" till datorn och startar den via Bios, som inte kommer att hittas och konfiskeras vid en husrannsakan, eftersom det inte är ett lagringsmedium.

Q5lIZbWzwF

För att vara säker på att inget händer ska du koppla bort den från datorn efter varje användning och ansluta den till nätadaptern.

Od76y8APoa
TS5pPjWqlB

För personer som behöver ännu mer säkerhet, som jag, finns det ytterligare ett steg.

Steg 3:

Köp ett annat USB-minne och en SMALL USB OTG-adapter.

WUPOvFbu1H

Dessutom fick jag en OXVA xlim SE elektrisk cigarett.

PHW9Y3xlIk
NyVKcOgjoF

Denna kan öppnas genom att ta ut stiftet på sidan, som visas i videon.

Allt du behöver göra är att ta bort batteriet klippa OTG-kabeln och löda den till USB C-porten.

FXzYoB37ON

Plugga in det nya USB-minnet, montera ihop det och anslut det till datorn via datakabeln.

E5sdwoiFCE

Starta din systemenhet från kabeln, kryptera den och lägg nyckeln på den andra.

Nu är du klar!

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Sparad i mitt bibliotek :) Det här är fantastiskt!

whey?

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
10
Tack, jag hoppas att jag kan hjälpa till att öka din säkerhet.
Naturligtvis skulle jag också uppskatta att få höra om dina personliga idéer. Möjligheterna är oändliga när man tänker på att nästan vad som helst kan anslutas via USB.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Definitivt, jag har inte tid rn att ställa in det och det är inte 100% behövs eftersom jag inte är en leverantör men jag kommer att ställa in det när tiden är rätt
Det skulle faktiskt vara ganska galet att ha det hela spara på en USB C-Typ och inte en vanlig så att den passar utseendet på Android-laddare! De flesta bärbara datorer har C-Typ-portar ändå ... Jag undrar om dataöverföring skulle vara möjligt genom c-typ laddningsportar i bärbara datorer men jag är säker på att det kommer att vara det enklaste att förverkliga

whey?

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
10
Tyvärr fungerar inte en dubbelsidig usb C-kabel, eftersom det inte finns något lagringsmedium i den här storleken ännu, så en usb A-port måste finnas tillgänglig för en laddningskabel.
Om du är orolig för själva anslutningen kan du naturligtvis använda det ovan nämnda reparationssatsen som avsett, bara att du lödar pinnen bakifrån.

Eller så kan du använda en enhet med usb C-ingång som förklaras i steg 3, där lagringsmediet finns i själva enheten, som bara är synlig när den är ansluten till datorn via OTG-kabel.
Till exempel en strömförsörjning till en mobiltelefon.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Vad som också skulle vara coolt skulle faktiskt vara ett spelheadset eller något liknande, och gömma pinnen i det ... de kommer vanligtvis med vanliga USB-portar

whey?

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
10
Hade jag också tänkt på det. I det här fallet skulle anslutningstypen inte spela någon roll, eftersom en adapter måste användas, som den ovan på bilden.

Utrymmet skulle räcka för detta projekt.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Revolutionen kommer inte att sändas på TV :) Gilla din signatur :)

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Tack för att du satte detta på min radar dude, jag ska få några saker att skapa lite snart, jag är mycket mycket förvånad

Mohammed_Lee

Don't buy from me
Resident
Reaction score
8
Jag har några USB-uttag i min vägg, alla är avsedda för laddning av enheter. Bara en av dem manipuleras med en sandisk micro usb. ser likadana ut från utsidan och jag tror att du verkligen måste ha gjort en hel del skit för att popo ska riva ut dina uttag.
(också mycket bra eftersom jag är lite av en röra när det gäller perifera redan förlorat 2 av dessa små pinnar).

Mohammed_Lee

Don't buy from me
Resident
Reaction score
8
(naturligtvis också möjligt med bärbara laddare)Allt du behöver är en liten pinne av din coice och detta:

Attachments

• 3NakExlH54.png
    3NakExlH54.png
    192.6 KB · Views: 300

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Jag gillar verkligen idén att gömma den i ett spelheadset eller något liknande som fortfarande skulle kunna användas även om det manipulerades

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
254
Det här är listigt! Jag älskar det! Gjorde du några fel innan du gjorde det framgångsrikt? Jag undrar om jag kunde göra det här och få det att se normalt ut (inte en limtäckt krokig massa)

Mohammed_Lee

Don't buy from me
Resident
Reaction score
8
Om det finns fler intresserade kan jag lägga upp en howto när jag har tid att göra det

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,117
Deals
1
Jag är inte tillräckligt tekniskt kunnig för att genomföra detta nu, och jag är inte heller i starkt behov idag, men bara genom att titta runt i mitt hus finns det berg av saker som jag skulle kunna göra detta med. Bluetooth-högtalare....Jag har uttag i min vägg med USB-kontakter. Jag har de som ansluter till bilcigarettändare, multiplexladdare och lämnar de andra 2 USB-kontakterna som laddare. Videospelkontroller. USB-laddningsverktyg (som jag har 3 rotorer verktyg som laddar USB.... Det finns en bred öppen marknad för någon att göra och sälja detta spionprogram