- Language
- 🇩🇪
- Reaction score
- 10
I följande steg kommer jag att förklara ett mycket enkelt exempel på hur du gör ditt operativsystem inklusive alla dina data portabla och osynliga för oönskade besökare.
Eftersom konverteringen är självförklarande har den inte dokumenterats med bilder.
Steg 1:
Skaffa ett USB-minne med hög läshastighet och USB 3.1.
I mitt fall en Samsung MUF-128AB.
Med dessa dimensioner är den perfekt för detta ändamål.
Du behöver bara ta bort avtrycket på stickan.
Därefter skapar du en startbar stick med ett operativsystem som Windows to go / Linux Mint via "Rufus".
Det finns massor av instruktioner på Youtube.
När installationen är klar går du in i bios, startar stickan och överför all relevant data till ditt nya system.
Steg 2:
Beställ ett reparationskit för USB-charkning, som ser autentiskt ut.
Nu tror jag att allt borde vara klart.
Ta ett superlim och limma fast kabeln först med uttaget på USB C-sidan och sedan själva kontakten.
Var uppmärksam på avståndet från uttaget till kontakten och att den är rakt inriktad.
Ta en tång och klipp av plasthöljet på falsh-enheten.
Du kommer att se att det inte finns någon skillnad från storleken till reservdelen.
Limma fast locket på den andra sidan och försök försiktigt att placera pinnen där.
Tryck inte för hårt, ta bort lite plast inuti locket.
I mitt fall var pinnen lite större, så locket sprack och därför sitter pinnen lite snett i fodralet som på bilderna.
Nu har du ett separat operativsystem, som bara kan nås om du ansluter "laddningskabeln" till datorn och startar den via Bios, som inte kommer att hittas och konfiskeras vid en husrannsakan, eftersom det inte är ett lagringsmedium.
För att vara säker på att inget händer ska du koppla bort den från datorn efter varje användning och ansluta den till nätadaptern.
För personer som behöver ännu mer säkerhet, som jag, finns det ytterligare ett steg.
Steg 3:
Köp ett annat USB-minne och en SMALL USB OTG-adapter.
Dessutom fick jag en OXVA xlim SE elektrisk cigarett.
Denna kan öppnas genom att ta ut stiftet på sidan, som visas i videon.
Allt du behöver göra är att ta bort batteriet klippa OTG-kabeln och löda den till USB C-porten.
Plugga in det nya USB-minnet, montera ihop det och anslut det till datorn via datakabeln.
Starta din systemenhet från kabeln, kryptera den och lägg nyckeln på den andra.
Nu är du klar!
Eftersom konverteringen är självförklarande har den inte dokumenterats med bilder.
Steg 1:
Skaffa ett USB-minne med hög läshastighet och USB 3.1.
I mitt fall en Samsung MUF-128AB.
Med dessa dimensioner är den perfekt för detta ändamål.
Du behöver bara ta bort avtrycket på stickan.
Därefter skapar du en startbar stick med ett operativsystem som Windows to go / Linux Mint via "Rufus".
Det finns massor av instruktioner på Youtube.
När installationen är klar går du in i bios, startar stickan och överför all relevant data till ditt nya system.
Steg 2:
Beställ ett reparationskit för USB-charkning, som ser autentiskt ut.
YuXi DIY Ladekabel DIY schweißen USB zu Typ C Stecker Stecker Kabel Für Huawei Ehre 20 P30Pro Für Xiaomi USB-C Ladegerät Kabel - AliExpress 13
Smartare shopping, bättre liv! Aliexpress.com
de.aliexpress.com
Nu tror jag att allt borde vara klart.
Ta ett superlim och limma fast kabeln först med uttaget på USB C-sidan och sedan själva kontakten.
Var uppmärksam på avståndet från uttaget till kontakten och att den är rakt inriktad.
Ta en tång och klipp av plasthöljet på falsh-enheten.
Du kommer att se att det inte finns någon skillnad från storleken till reservdelen.
Limma fast locket på den andra sidan och försök försiktigt att placera pinnen där.
Tryck inte för hårt, ta bort lite plast inuti locket.
I mitt fall var pinnen lite större, så locket sprack och därför sitter pinnen lite snett i fodralet som på bilderna.
Nu har du ett separat operativsystem, som bara kan nås om du ansluter "laddningskabeln" till datorn och startar den via Bios, som inte kommer att hittas och konfiskeras vid en husrannsakan, eftersom det inte är ett lagringsmedium.
För att vara säker på att inget händer ska du koppla bort den från datorn efter varje användning och ansluta den till nätadaptern.
För personer som behöver ännu mer säkerhet, som jag, finns det ytterligare ett steg.
Steg 3:
Köp ett annat USB-minne och en SMALL USB OTG-adapter.
Dessutom fick jag en OXVA xlim SE elektrisk cigarett.
Denna kan öppnas genom att ta ut stiftet på sidan, som visas i videon.
Allt du behöver göra är att ta bort batteriet klippa OTG-kabeln och löda den till USB C-porten.
Plugga in det nya USB-minnet, montera ihop det och anslut det till datorn via datakabeln.
Starta din systemenhet från kabeln, kryptera den och lägg nyckeln på den andra.
Nu är du klar!