Question Väteperoxid

Mora

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2022
Messages
17
Reaction score
10
Points
3
Hej, är det någon som vet hur jag själv kan göra en stor mängd högkoncentrerad väteperoxid?
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
416
Points
63
Att syntetisera väteperoxid är egentligen inte möjligt i en hemlig miljö. Det är möjligt att koncentrera genom noggrann avdunstning av vatteninnehållet i en blandning. Men man måste vara försiktig med att använda låga temperaturer, eftersom proxiden kommer att brytas ned till vatten vid kokning. Bästa tekniken är att använda en vakuumkammare och mild uppvärmning. Men det tar fortfarande mycket lång tid. Observera:
 

Mora

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2022
Messages
17
Reaction score
10
Points
3
Åh ok, någon berättade för mig om en H2O2 generator, tror du att den kan vara användbar?
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
416
Points
63
Jag tror inte att det är så. De är till för att producera H2O2 ångor från H2O2 vätska, eller hur? Eller har du en länk till någon annan maskin?
 

Mora

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2022
Messages
17
Reaction score
10
Points
3
Det var den här jag läste om, det står att man fyller på den med avjoniserat vatten. Jag vet inte så mycket om det, det var därför jag frågade.

 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
416
Points
63
Det är en generator för VÄTEGAS, inte för väteperoxid. H2, inte H2O2. Det är ... lite annorlunda.
 

Mora

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 12, 2022
Messages
17
Reaction score
10
Points
3
Oops min dåliga ursäkta mig ..., och de som producerar H2O2 ånga från H2O2 vätska är inte användbara också?
 
Top