Question <investigation & study> Kontaminerad metamfamp del I: testning, analys

phenethylope

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Oct 11, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej på er

bakgrundshistoria: lång historia kort, jag fick några skit röv meth! Jag har varit i utkanten av denna webbplats i ett år eller så men bestämde mig för att göra officiellt hej.

från snabb FTIR-testning först och främst fanns det lite ketamin i den. Från min forskning är de dock båda vattenlösliga och inte säkra på om det finns en enkel metod.
Det värsta är att det hade dessa få specifikationer av (mer än få) röd, blåbrun skit i den ... Jag har aldrig någonsin från potentiellt 3-siffriga inköp aldrig stött på sådan otäckhet. Från min begränsade kunskap verkar det vara felaktigt tvättad prekursor typ gunk fortfarande i den.

plan för åtgärder: Jag kommer att skicka mer detaljerat prov till en plats som använder ytan Raman samt FTIR.
Jag kanske samlar den finaste skärvan och gör en snabb tvätt och kanske till och med min första ABE någonsin.

fråga-
finns det väletablerad väg för att separera ketamin och metamfetamin?

Jag lägger till foton senare idag, tack för alla som läste det
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,475
Solutions
4
Reaction score
1,005
Points
113
Deals
1
Om man neutraliserar syran i basform är meth lösligt i aceton, kloroform och eter, medan keta,I've inte är lösligt i aceton och eter och endast delvis lösligt i kloroform. Aceton verkar som det uppenbara valet för mig. Incouldnt hitta några data för ketamin hcl-löslighet, men det är troligt ett lösningsmedel som löser upp 1 och inte det andra
 
Top