muslimsk brottslighet + islamofobi

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
358
Points
63
publicerar en redigerad version av mitt svar på en debatt i chatten:

jag är inte ens muslim men min mamma kommer från ett muslimskt land (hon är katolik dock) och jag åker dit ibland (landet i fråga är malaysia btw). de är chilla som skit. varför skulle de vara chilla i ett land och skjuta människor i ett annat? det är inte vettigt. jag tror att ni bara generaliserar. plus om de plötsligt agerar oberäkneligt betyder det att det finns tryck på dem, som rasspänningar. människor som ni är varför detta händer tbh. jag kommer inte ens att förneka brottsstatistiken men som ... åtminstone titta på orsaken. det är sorgligt att detta händer men det är inte HELT deras fel. världen är en komplex plats och orsak och verkan är verklig.

"våra vita barn har aldrig gjort shootouts förut" im american, hur kommer det sig att de flesta av våra skolskjutare är vita? infödda amerikanska människor kan argumentera exakt samma sak som du argumenterar. det gör inte vita i sig onda, det betyder att det finns mycket tryck på vissa vita individer och de släpper ut det på våldsamma sätt. vi måste rehabilitera dem, inte utestänga dem. ni är galna om ni tror att kalla muslimer (eller någon annan minoritet) "inkräktare" kommer att fixa någonting. denna "oss mot dem" -mentalitet är det absolut värsta sättet att gå till väga!

titta bokstavligen på afroamerikansk brottsstatistik. rasister älskar att säga "b-b-men de är högre!!! det betyder att de är EVIL!11!1!!" NEJ! det betyder att de är DISADVANTAGED! när människor befinner sig i dåliga ekonomiska situationer tenderar de att slå ut. oavsett ras är brottsstatistiken högre i fattiga områden! märker hur fattigare områden alltid är de "dåliga"? fixa ekonomin och du kommer att fixa brottsligheten. försök bara hjälpa dessa "inkräktare" och märk skillnaden! gör dig av med denna dumma "fiende"-mentalitet; den förvärrar bara en redan instabil situation. någonsin hört talas om termen "socioekonomisk fråga"?

oavsett vilken grupp som begår brottet bör vi arbeta tillsammans för att lösa det, för jag kan försäkra dig om att den genomsnittliga muslimska personen inte stöder terroristhandlingar och brott som begås av deras grupp. om något måste de skämmas och vara arga för att människor som ni generaliserar dem som brottslingar och dumskallar. det är några få utvalda som gör saker som det. det är alla ras / religiösa grupper mot brottsfrågan. verkligen störande hur människor tror att diskriminering av en grupp kommer att hjälpa deras sak. med uppdelning kommer kaos, alltid. med enhet kommer fred. det är inte ett svårt koncept att förstå. arbeta tillsammans för att lösa det så får du resultat.

Jag förstår att detta är en kontroversiell fråga och om någon tycker att jag har fel får du gärna korrigera mig.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
358
Points
63
vi är också minoriteter på ett sätt. borde vi inte ha empati för människor i liknande situationer? borde vi inte arbeta tillsammans? den kognitiva dissonans som vissa av er människor har är helt jävla otrolig. jag kommer aldrig att förstå människor som inte passar in i arketypen av den "perfekta medborgaren" som diskriminerar andra.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
358
Points
63
Jag önskar att vi kunde gå tillbaka och redigera inlägg efter 10 minuter för jag tänker på skit timmar ifrån varandra 😿😿 men ett inlägg till så slutar jag tjattra. jag vill inte skita upp min egen tråd. om en mod kan kopiera klistra in mina sista inlägg i den ursprungliga så älskar jag dig för alltid (lämna allt som det är tho)

allvarligt talat förstår jag inte hur droganvändare kan vara främlingsfientliga. vi får droger och prekursorer från hela världen. ditt nästa rus kan ha tillverkats eller hanterats av någon från en grupp som du inte gillar. är inte det lite hycklande? jag känner några människor som säger "åh, jag köper bara amerikanska varor", men det är inte riktigt möjligt i drogvärlden eftersom den är oreglerad. människor skulle kunna ljuga om var det tillverkas / var prekursorerna kommer ifrån. plus vissa kemikalier är mycket lättare att få i vissa länder än andra. även om vi var i en perfekt värld där ingen ljuger, är jag säker på att det skulle vara mycket svårt att få något tillverkat HELT inom ett land, till exempel Amerika. även om det var möjligt, skulle priset vara vansinnigt.

tänk på hur sammankopplade vi är som droganvändare. den här webbplatsen är ett fantastiskt exempel. jag skulle kunna träffa någon från andra sidan världen och vi skulle kunna ha samma intressen och droger som val. det enda som skiljer oss åt är geografi. vi är ett globaliserat samhälle. vi är en kropp. det är som en hand som hatar en fot. vi är alla användbara här så vad gör en person bättre än en annan? tänk på vårt världsomspännande samhälle innan du försöker hata någon.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Det finns radikaler av alla de slag. Det finns kristna extremister i Mellanöstern. Det finns extremistiska judar, det finns till och med extremistiska buddhister. All separatism vi ser i världen är tillverkad, avsiktligt av media. Den är avsedd att hålla alla misstänksamma mot varandra och hålla fokus borta från regeringen. Först när du stänger av nyheterna kan du bli fri från hatet som det sprider. Jag slutade titta på nyheterna och jag är 1000 gånger mindre fördomsfull och hatfull. Saken är att de ljuger. En hel del. När de äntligen tvingas erkänna att de ljög. Skadan har redan skett. En blockbuster rubrik har 1000x påverkan av en 1 stycke baksida tillbakadragande.
9/11 är ett lysande exempel. Den fick miljontals människor att hata muslimer och folk från Mellanöstern. Oavsett vilken typ av fiktion du tror på är de händelser som skildrades i media inte de händelser som inträffade. Om George W. Bush hade gått ut framför kameran och sagt rakt ut att han använde sina resurser inom CIA, som tidigare chef för CIA, för att iscensätta det hela för att få stöd för att kuva de länder i Mellanöstern som motsatte sig våra krav, skulle det inte ens spela någon roll nu. Det skulle inte få någon sändningstid, det skulle inte bli några upplopp. Bokstavligen ingenting skulle hända.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
358
Points
63
Jag tittar inte heller på nyheterna. det är ett gift. även relativt "opartiska" källor har dolda agendor, avsiktliga eller inte. så länge något är skrivet av människohänder lyser deras sanna tankar igenom. det kanske låter schizo, men jag vägrar att låta mitt sinne programmeras av andra människor.

vissa människor tror att detta gör mig aningslös om världshändelser. det är absolut inte sant. jag vet allt jag behöver veta, vilket är allt viktigt, för om något verkligen är viktigt behöver jag inte nyheterna för att höra om det. någon kommer att berätta för mig, och jag gör min egen forskning för att se till att jag inte bara absorberar deras åsikter. jag behöver inte veta om politik eftersom systemet är riggat ändå. jag har varit på båda sidor av det politiska spektrumet och efter att jag äntligen gått bort, insåg jag att varje sida är dum som fan. de har en berättelse som de vill bevisa. det enda sättet att objektivt se världen är att se saker och tänka på dem när de kommer.

nyheterna är bara för människor som vill ha sin bekräftelse bias uppfylld ong ... och det görs av människor som inte vill ha något mer än att så splittring och kaos. nyheterna görs av rika warmongerers för idioter.
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Vad Breaking Bad handlar om är lycklig kemi och de mycket avancerade förfaranden som måste följas för att få en bra slutprodukt. BBgate handlar inte om tillämpad magi genom förbannelser och böner. Religion är som alkemi. Det är en sorglig historisk börda att vara emot. Kristendomen är den minsta bördan. Vilken annan religion ger upphov till terroristiska massmördare, våldtäktsmän, antisociala degenererade? Har du hört talas om de kristna eller buddistiska gängen som härjar i muslimska länder? Problemen med invandrare = arbetande thailändare, kineser, koreaner, japsare? Du vet de kristna eller buddistiska länder som behandlar kvinnor med mindre frihet och respekt? Som straffar och dödar homosexuella? Du vet de muslimska europeiska länderna som lät de otrogna bosätta sig för att integreras och som nu härjas av lågmälda giriga grupperingsinvandrare. Islam var aldrig en riktig del av hippierörelsen. RELIGION ÄR FALSK. Ett lands värde mäts enkelt rudimentärt av dess genomsnittliga IQ och dess produkter. Fadern till Singapore bör lyssnas på om invandring och integration awww han ångrar mycket att han tog in en specifik religiös grupp som nu är som en härdad tumör i spjutspetslandet. Muslimer må vara väluppfostrade för det mesta och så vidare, men siffrorna ljuger inte: ju fler muslimer ... desto mer 'muslimskt' land. Gör en önskan om dina etnicitetsfavoriter i ditt drömsamhälle ...
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
503
Reaction score
236
Points
43
Varje grupp verkar ha radikaler som tar saker för långt, de tror att de vet vägen och kommer att göra vad som helst för att driva sin sak. Radikaler är problemet, inte deras religion eller etnicitet.
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Instämmer, om gruppen själv arbetar för godtagbara ideal och med goda resultat. Religiösa grupper passar inte alls in i dessa krav och jag är emot dem. Liksom jag ogillar de dumma och grymma och knarkarkulturerna.
 

jessejames122669

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Aug 14, 2023
Messages
48
Solutions
1
Reaction score
40
Points
18
Deals
3
Jag var faktiskt muslim i 8 år. Jag gifte mig med en indonesier. Jag gick till Hajj och Umroh. Jag lärde mig att läsa arabiska och kan läsa Koranen högt. Jag praktiserar inte längre sedan min skilsmässa och jag kunde inte riktigt bli en sann troende och det var därför jag skilde mig. men i 8+ år gav jag det en äkta ansträngning. muslimerna i Indonesien är mestadels mycket förlåtande. det finns andra religioner och regeringen. När jag var i Saudiarabien kunde jag se att det fanns en stor skillnad
 

jessejames122669

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Aug 14, 2023
Messages
48
Solutions
1
Reaction score
40
Points
18
Deals
3
Min logik är förmodligen obalanserad....
Religion spelar ingen roll för mig. För henne var det liv eller död. Det skulle vara omöjligt för henne att gifta sig med mig om jag inte var muslim. För att tillfredsställa hennes krav kostar det därför egentligen ingenting annat än en del av min tid att göra deras rutiner. Jag har också undersökt några religioner för att se om jag kan bli smittad eftersom de verkar lyckligare överlag. Det fanns några brister i mitt tänkande, men hon var den bästa affärspartner jag någonsin haft. Vi arbetade bra tillsammans. Jag kunde inte förutse att jag inte skulle bli kär. Jag insåg inte hur mycket det skulle såra henne när jag gick ut med det faktum att jag inte kom närmare Allah utan att det blev outhärdligt att fortsätta praktisera.
 

jessejames122669

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Aug 14, 2023
Messages
48
Solutions
1
Reaction score
40
Points
18
Deals
3
Hela äventyret var värt det. Jag fick en bra start på ett nytt kapitel eftersom vi lyckades komma långt framåt. Jag fick se saker som bara muslimer kan se, som Hajj 2019. Det var en upplevelse. Jag dog nästan.
Och jag var ren under 90 procent av vårt äktenskap. Jag träffade henne efter att ha suttit inne i 7 år och 10 år. Islam var väldigt bra på att lära ut disciplin, något jag behövde.
Överlag skulle jag ge den 9 av 10.
Om vi inte är i det här livet för att verkligen leva, varför är vi då här?
 
Top