Min hastighet är brinnande...

bordello

Don't buy from me
Resident
Reaction score
8
Hej jag behöver lite hjälp.
Jag har gjort en satshastighet från olja med bioetanol som jag lägger ner till PH 6,9 och jag har lagt den rakt in i frysen i 10h. Jag ville testa något och tog något på en tallrik. Jag ville torka det snabbare så jag tände ett ljus och det tände upp hålplattan haha vad var mitt fel. Ska jag lämna den i färskt vatten i några timmar för att avdunsta etanolen mer?

blockchain

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Ja 😂 tills det är torrt

OTC_HomeChemist

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
10
Först och främst är etanol inte ett bra val på grund av det ganska låga ångtrycket och torkprocessen kommer att vara ganska långsam. Den vanliga kommersiella denaturerade bioetanolen kommer också att innehålla cirka 3-4% vatten samt några denatureringsmedel (så att etanolen inte är lämplig att dricka) och detta kommer vanligtvis att vara 1% metyletylketon / 2-butanon och ibland en riktigt liten mängd bitrex.

Vattnet är egentligen inget problem, men det kommer att fördröja torkningsprocessen åtminstone tills den är helt torr. MEK kan potentiellt reagera med amfetaminbasen (iminbildning) men eftersom det också finns vatten närvarande skulle det hydrolyseras ändå så inget problem här ...

Bitrex kommer dock inte att avdunsta och även små mängder kvar i slutprodukten kommer att förändra smaken.

Bortsett från det kan torkningsprocessen påskyndas genom uppvärmning till 50 eller till och med 80 grader Celsius utan någon nedbrytning av amfetaminsulfatet. Om den torra slutprodukten justeras till ett pH-värde på 6,9 bör den inte ge en stark brännande känsla.

blockchain

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Ett bra sätt att torka det är ugn / värmeplatta. Använd bara tempmätare så att du inte övervärmer den. Etanol kokande temp är 80C så 60-80C skulle torka det mycket snabbt

bordello

Don't buy from me
Resident
Reaction score
8
Påverkar inte detta hastighetskvaliteten

blockchain

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Amfetamin kokpunkt är 203C och smältpunkt är 146C så allt under det kommer inte att påverka det. 60-80C är perfekt eftersom etanol kokar vid 80C. det kommer inte att påverka kvaliteten på hastigheten men etanol kommer att vara borta på några minuter

blockchain

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Varje ämne har 3 former. Fast, flytande och gas. När det förvandlas till gas kommer det att "bryta". dess grundläggande fysiq (ledsen för dålig engelska)