Question Fenylättiksyra och blyacetat (ii) Anyhdrous DESTRUCTIVE DISTILATION

stevepreston

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
17
KAN NÅGON FÖRKLARA FÖR MIG HUR DEN HÄR DESTRUKTIVA DISTILLATIONEN GÅR TILL, VILKEN UTRUSTNING BEHÖVER JAG OCH HUR UTRUSTNINGEN SKA INSTÄLLAS Det här är metoden :

Blyacetat Metod :

p2p.paa.pb.gif

Placera 1000 g fenylättiksyra och 3000 g vattenfritt (eller trihydrat) blyacetat i en destillationsapparat och värm. Först kommer en mängd vatten att destillera och därefter fenyl-2-propanon i denna destruktiva destillation, som kräver liberal applicering av värme. Destillatet kommer att separera i två lager. Det organiska skiktet separeras och omdestilleras för att ge ren fenyl-2-propanon, bp 105°C/10 mmHg eller 216°C vid atmosfärstryck.

SNÄLLA NÅGON HJÄLP BEHÖVER NÅGRA DETALJER OM UTRUSTNING / VÄRME / TID / EXTRAKTION

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
291
Deals
1
destillationsapparat
Vakuumpump
värmemantel
Andningsskydd med hel ansiktsmask
ett väl ventilerat område

allt finns där och förklarar vad man ska göra sätta på värmen tills det börjar destillera

Destillatet kommer att separera i två lager. Det organiska skiktet är separat och sedan måste du destillera det igen för att få ren fenyl-2-propanon, bp 105°C/10 mmHg eller 216°C vid atmosfärstryck

stevepreston

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
17
tack så mycket för din replay jag uppskattar det verkligen men min fråga är hur de två lagren.separerar efter att vatten har destillerats och jag byter kolven för att få P2P vilka lager och hur man extraherar det organiska lagret eller vad som helst säger han i artikeln snälla.om du har något väntar jag på din replay tack på förhand

View previous replies…

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,999
Deals
1
Hej, separera med separeringstratt, som alltid. Om du inte förstår grundläggande manipulation kan du besöka Laboratory FAQ-sektionen. Där finns svar på alla dina frågor.
Var uppmärksam på att blyacetat är ett extremt giftigt ämne.

stevepreston

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
17
lägger jag dem båda i samma runda bottenkolv och håller den konstanta värmen tills två lager separerar och sedan gör lösningsmedelsextraktionen är det det?

stevepreston

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
17
självklart vet jag om destillationsapparaten och återflödet och alla dessa detaljer behövs bara det tack för att du svarar om du har tid ...

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,999
Deals
1
Jag har inte sagt något om rundkolv. Jag sa om separeringstratt. Förstår du vad det är? Där det står att man måste värma blandningen för att separera skikten? Det är felaktigt.

stevepreston

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
17
ja, jag känner till det, och ska jag lägga allt i samma kolv och värma upp tills det separerar...?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,999
Deals
1
Du skrev inlägget med information om vad du måste göra. Läs det här inlägget igen. Du behöver destillationsapparat.