- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 3
Hej alla, jag ville fråga (ännu en gång) råd om att konvertera pmk glycidat till mdp2p, det har gått ett år sedan jag senast gjorde det och ville kolla med människor innan jag fortsatte.
Jag ska försöka hålla detta kort.
Kall lösning av 40 g naOH i ca 500 ml dh20 tillsatt till rbf innehållande 250 g pmk-pulver. Omrörning över huvudet användes intermittent. Under 2 timmar, förde temperaturen till max 70c, hölls i 2 timmar.
kyldes över natten till 13c, tillsatte 150 ml kall 20% hcl 10-20 ml åt gången under 45 min, långsamt höjde temperaturen, intermittent omrörning, co2-utveckling som förväntat.
Slutförd tillsats. Fördes till max temp på 90 c hölls i 30 minuter.
bifogar foton av fasseparationen innan jag fortsätter.
Jag har gjort det här några gånger men minns inte att oljan separerade i den här färgen.
Jag har inte börjat extrahera (med xylen) ännu eftersom jag ville se om jag fick lite feedback först
Tack i förväg.
Snygg.
ps Jag har gjort det här många gånger. Bara ber om lite feedback.
Jag ska försöka hålla detta kort.
Kall lösning av 40 g naOH i ca 500 ml dh20 tillsatt till rbf innehållande 250 g pmk-pulver. Omrörning över huvudet användes intermittent. Under 2 timmar, förde temperaturen till max 70c, hölls i 2 timmar.
kyldes över natten till 13c, tillsatte 150 ml kall 20% hcl 10-20 ml åt gången under 45 min, långsamt höjde temperaturen, intermittent omrörning, co2-utveckling som förväntat.
Slutförd tillsats. Fördes till max temp på 90 c hölls i 30 minuter.
bifogar foton av fasseparationen innan jag fortsätter.
Jag har gjort det här några gånger men minns inte att oljan separerade i den här färgen.
Jag har inte börjat extrahera (med xylen) ännu eftersom jag ville se om jag fick lite feedback först
Tack i förväg.
Snygg.
ps Jag har gjort det här många gånger. Bara ber om lite feedback.