Prospektiv syntesväg för att erhålla [ LSD ] - Är det genomförbart?

Acid Bath

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Låt oss diskutera en möjlig syntesväg för L S D



Kära designalkemister som strävar efter kunskap,
HfV80QGz3W



Jag skriver till er idag med en nästan febril entusiasm för att dela med mig av en idé som har jäst i mitt huvud i flera veckor. Jag tror att jag har skymtat en möjlig syntes för att få den mycket berömda lysergsyradietylamidmolekylen.


Jag uppmanas att lämna in denna teori till granskning av skarpa och nyfikna sinnen som ditt, vem annars än du för att kunna chatta om detta så spännande ämne? Endast ett uppriktigt utbyte och en lugn diskussion mellan likasinnade kan polera idéer och föra dem närmare och närmare sanningen. Jag hoppas att vi kan etablera en dialog mellan jämlikar där ärlig nyfikenhet och vilja att byta perspektiv råder.


Jag vet att många av er ägnar sömnlösa timmar åt tankar som den jag nu vill förklara. Det är därför jag är så säker på att ni kommer att kunna bedöma den rättvist och förfina den med era värdefulla iakttagelser. Jag ber er att hjälpa mig att förfina denna intuition som har fängslat mig. Jag är övertygad om att detta samtal kommer att göra det möjligt för oss alla att öka vår förståelse för komplexa ämnen som väcker vår intellektuella nyfikenhet och att mätta vår lärdomsanda.

Jag sänder dig mina varmaste hälsningar och ser fram emot att inleda ett samtal med dig som är lika spännande som konstruktivt. Forskning kräver gemensam uthållighet. Härnäst ska vi se reaktionsmekanismen som undertecknad utvecklade med penna och papper

Visa bifogad fil DgRb7meqh8.jpg

Här beskriver vi bildandet av lysergsyraacetatestern. Som vi kan se är vi i närvaro av en förestringsreaktion av acetyleringstypen som märkligt nog i denna reaktion finns det inga alkoholer. Jag tog inte detta förslag ur fickan, den här idén designades och kommenterades högt av en doktor i organisk kemi. "Efter att ha klargjort denna avgrund, ganska ett frågetecken, låt oss fortsätta." Nästa kommer vi att se porträttet av reaktionsmekanismen för nukleofil substitution. Reaktionen mellan lysergsyraacetatester och dietylamin för att bilda LSD Visa bifogad fil

Visa bifogad fil yTOmtocFDl.jpg

I synnerhet är det en bimolekylär nukleofil substitution (SN2) som följer följande steg:

1. Dietylamin fungerar som en nukleofil och donerar ett par elektroner för att bilda en kovalent bindning med acetatgruppens sp3-kolatom.

2. Detta orsakar samtidig klyvning av C-O-bindningen i acetatgruppen.

3. Syret i acetatgruppen lämnar med elektronparet och bildar en acetatjon.

4. Under tiden förblir kolet fäst vid dietylamino-nukleofilen med en ny C-N-bindning.

5. Mekanismen är samordnad, dvs. den sker i ett enda steg och utan bildning av karbokationiska intermediärer.

Därför är det specifikt en bimolekylär nukleofil substitution (SN2) där dietylaminet fungerar som en nukleofil som ersätter acetatgruppen på esterns sp3-kol och slutligen bildar LSD-molekylen.

Jag ser fram emot dina kommentarer. Jag gör detta med gott humör och ser fram emot att få fler att prata med om den fascinerande organiska kemin.

Jag har också bemödat mig med att göra en syntes av dietylamin och en annan där jag spekulerar i utvinningen av lysergsyra. Vänta på nästa inlägg
.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Inte för att låta oförskämd eller avskräckande men på din andra bilaga och även i texten är det tydligt att du menar lysergisk-ättiksyraanhydrid men inte i något fall ester. Detta är en så annorlunda molekyl i reaktivitet att jag aldrig hört någon prata så utarbetad vetenskap på allvar (ja, jag minns att jag gjorde ett sådant misstag när jag studerade för min undergrad-uppsats). Bättre har detta redigerats för din skull, jag tror inte att någon som rör dessa två upp ska låta "att tas på allvar" avancerat, med mekanistiska detaljer utan någon tidigare praktisk testning (inte för att det skulle fungera enligt min ärliga åsikt). Nu är jag ingen expert men så mycket som jag försöker att inte vara olämplig kan jag bara inte låta det vara som det är. Experter kanske lämnar en lite surare kommentar. Även om mekanismen verkar rätt tvivlar jag på att den faktiskt är tillämplig och jag har ingen aning om anhydrid- eller så kallade "ester" -metoden för syntes.
 

Acid Bath

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Hej HerrHaber, jag har läst din kommentar och uppskattar att du tar dig tid att granska och analysera inlägget. Jag har studerat djupare in i vissa syntesvägar och har insett hur utmanande det kan vara att extrahera lysergsyra, vare sig det är från morgonhärlighetsfrön, ergot eller till och med att få LSA från Stipa robusta, eftersom det är en mycket mödosam process.

När du väl har lysergsyra verkar det relativt enkelt att lägga till dietylamin för att få LSD. Jag har diskuterat mitt förslag med kemiläkare som försäkrade mig om att det kunde fungera. Jag föreslog en LSD-syntes med utgångspunkt från lysergsyra, där först acylkloriden bildas med hjälp av PCl3, PCl5 eller SOCl2, och sedan tillsätts dietylamin för LSD-bildning. Enligt dem jag rådfrågade verkar denna syntes korrekt, men de varnade mig för svårigheten att få prekursorerna för acylkloridbildning, särskilt tionylklorid, som verkar svårt att hitta i Latinamerika och är också riskabelt på grund av dess toxicitet.

Som svar föreslog jag att jag skulle syntetisera det på egen hand, vilket framkallade en del skratt och varningar om de faror som är inblandade. Detta fick mig att föreslå den syntes som jag delade i det här inlägget, med tanke på mer tillgängliga och kostnadseffektiva reagenser. När jag visade den här nya vägen fick jag positiv feedback och fick höra att det skulle kunna vara ett mycket mer intressant och lönsamt alternativ om jag fortsatte.

Detta är dock fortfarande en potentiell syntesväg, beroende på utmaningen att få ren lysergsyra, vilket är en verklig hinder baserat på min forskning.

Tack för din uppmärksamhet, och jag ser fram emot att fortsätta denna engagerande diskussion på forumet!
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Thionylklorid är faktiskt inte överhanden för oss i EU från Polen ... men du måste hitta rätt person för att maskera och framgångsrikt skicka den utomlands i en väl skyddad ampull, i själva verket är POCl3 vad du helst vill ha, men acylklorider är ingredienserna för den gamla skolans metod och jag tvivlar på att ditt syfte är experimentell arkeologi. Läs bara om PyBOP-metoden, något geni tillämpade de vetenskapliga framstegen med SPPS på LSD och allt arbete görs med omrörning som 5 minuter och en halvtimme utan uppvärmning allt som kan göras på en dag med vad jag kan kalla högt utbyte ... det är också vad jag vill göra, trots allt blev jag kemist på grund av min första syraresa. Skål!
 
Top