Question Syntes av ketamin från ett icke-toxiskt förfarande: en ny och effektiv väg

hider8028

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
15
Finns det någon mästare som kan ge en handledning för den här artikeln?

Sammanfattning

Ketamin [2-(2-klorofenyl)-2-metylamino-cyklohexan-1-on] har använts inom både veterinär- och humanmedicin. I denna forskning har ett nytt och effektivt protokoll utvecklats för syntes av ketamin genom att använda hydroxyketonintermediär. Syntesen av detta läkemedel har gjorts i fem steg. Först fick cyklohexanonen reagera med 2-klorfenylmagnesiumbromidreagens följt av dehydrering i närvaro av en sur jonvätska, 1-metyl-3-[2-(dimetyl-4-sulfobutylammonium) etan] imidazoliumvätesulfat för att erhålla 1-(2-klorfenyl)-cyklohexen. Oxidationen av den syntetiserade alkenen med kaliumpermanganat gav motsvarande hydroxyketonintermediär. Imineringen av denna intermediär med metylamin och slutligen omarrangemanget av den erhållna iminen vid förhöjd temperatur resulterade i syntesen av ketamin. Alla mellanprodukter och produkten karakteriserades med 1H-NMR- och IR-spektroskopier. Inget behov av att använda giftigt brom (som används i de flesta av de rapporterade förfarandena för syntes av ketamin), höga reaktionsutbyten och användning av kommersiellt tillgängliga och säkra material och inget behov av att använda frätande syror i dehydratiseringssteget är några av fördelarna med detta förfarande jämfört med de vanliga rapporterade för syntes av ketamin.

Grafiskt abstrakt

Ett effektivt femstegsprotokoll för syntes av ketamin utvecklades. Cyklohexanon reagerade med 2-klorfenylmagnesiumbromid, följt av dehydrering med sur jonvätska. Oxidation av alkenen gav motsvarande hydroxyketonintermediär. Imineringen av denna mellanprodukt och omarrangemang av den erhållna iminen producerade slutligen ketamin.

Attachments

• b8B4nHCc75.PNG
    b8B4nHCc75.PNG
    47.5 KB · Views: 51

hider8028

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
15
Det finns inte många syntesvägar för KETAMINE på forumet, och artiklarna är inte vänliga för nybörjare

wongivan

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
6
Finns det någon enkel metod? Jag är nybörjare🙏🙇‍♂️

wongivan

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
6
Finns det några videohandledningar?

CremdelaChem

Buying through escrow
New seller
Language
🇺🇸
Reaction score
23
Deals
1
arylcyklohexylaminsynteser är aldrig enkla för nybörjare att försöka. Jag skulle hålla mig borta från denna syntes om du inte har någon betydande synteserfarenhet och helst minst ett par terminer med teoretisk ochem-kunskap. Jag vet att det är ett mycket önskvärt läkemedel att göra, men du måste ha tålamod och ta dig tid att öva laboratorietekniker och bli bekant med något avancerade tekniker för att kunna närma dig en syntes som denna. Vogels lärobok om praktisk organisk kemi nedladdad på libgen är en bra startplats kommer att få dig att gå med grunderna i laboratorievisdom.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
315
Jag kan försöka hjälpa dig, men det är ganska långt mellan att börja med praktisk kemi och att lyckas med den här.