Question Vakuum behövs vid ångdestillering freebase?

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
408
Jag har precis gjort klart en amph synth och nu måste jag ångdestillera freebasen. och då går min ´vakuummaskin sönder. Den jäveln.
Jag ångdestillerade aldrig en olja med normalt tryck förut, antog alltid att 100 C kunde skada den? Så behöver jag vänta på en ny pump? (fucketifucketifucketi)

prime minister

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
du kan ångdestillera utan problem vid lufttryck, se bara till att termometerns temperatur är max 98,5 ° C och gör det långsamt...... Kanske tar det mer tid än jag kan tänka mig.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
302
Ångdestillation fungerar inte alls med vakuum. Mängden amfetamin i vatten blir mindre med reducerat tryck och högre med förhöjt tryck och temperatur (men då är du benägen att samdestillera oönskade föroreningar också). Ångdestillationens hastighet bestäms mer av vätskans yta i kolven och diametern på kolvens öppning och anslutningen till kondensorn och mindre av värme som appliceras. Det är därför du bör fylla kolven till inte mycket mer än hälften, mximimimg yta och använda en kolv med en bred hals som NS45 och samma diameter upp till kondensorn. Kolven måste vara helt isolerad för att undvika bakkondensation. Om det görs på rätt sätt är det inte så långsamt som många säger, men det tar fortfarande tid.