Jag tÀnkte lÀgga in det hÀr i en annan trÄd, men det verkar passa hÀr OK ... kanske Àr det vÀrt nÄgot eller hjÀlper till att utarbeta. LÀmnade en liten eftertanke i slutet.
Beroende pÄ den exakta definitionen av "analogilagen" ... Àr detta sant - att endast Àmnen i förteckning I och II faller under denna lagstiftning?
Eller betyder det snarare att alla analoger, oavsett förĂ€lder, blir antingen I eller II. Till exempel bör ketaminanaloger Ă„talas som ketamin skulle ha Ă„talats, som förteckning III, skulle man kunna tro. Jag ser dock Methoxetamine listad under schema I frĂ„n och med 6/6/22. Riktlinjen Ă€r: hög potential för missbruk och beroende, ingen accepterad medicinsk anvĂ€ndning. Det Ă€r intressant att se alla "ketaminassisterad terapi" -annonser nĂ€r du söker. Jag insĂ„g inte att det var en sĂ„ populĂ€r (och accepterad) sak. ĂndĂ„ hoppade den analoga över ett steg och kan omöjligt anvĂ€ndas terapeutiskt. Jag Ă€lskar hur de flesta av benzo-familjen ocksĂ„ Ă€r schema IV. "LĂ„g (er) potential för missbruk" ... Ja bra samtal ...
Jag skulle vilja tro att det INTE Àr sant. Alla tecken verkar dock peka pÄ ja. Jag tror att det finns lite vickningsrum sÄ lÄngt som allt i allmÀnhet, trots allt gjorde jag över 2 Är i fÀngelse för att sÀlja nÄgon form av en cathinone- eller mda-analog till en narkoman för ungefÀr 10 Är sedan. Lyckligtvis, oavsett vad jag fastnade med, Àr "etylon" ett schema I-Àmne. TÀnk dock pÄ att detta Àr pÄ federal nivÄ. Det Àr hÀr den grÄzonen Àr. Jag Ätalades pÄ delstatsnivÄ, dÀr jag erkÀnde att jag handlade med ett "klass C-Àmne". Det som gjorde att det betraktades som "handel" var den inblandade kvantiteten. Jag kan inte hitta riktlinjerna, men jag tror att det mÄste vara över 20 gram eller nÄgot i min delstat för att det ska betraktas som handel med klass C.
https://www.justcriminallaw.com/drug-charges/2018/05/23/differences-state-federal-drug-crimes/
Inte min stat, men de gör lite förklaringar hÀr. Det Àr bra att jag inte blev uppblandad med feds eftersom min etylon lika gÀrna kan ha varit fentanyl för dem.
Som schema jag, jag skulle ha tittat pÄ en helt annan situation om sÄ var fallet.
Detta borde dock vara en tankestÀllare för de flesta av oss, tror jag, Ätminstone i USA. Om du blir pÄkommen med att jÀvlas med posten, gissa vad? FBI-tid. Gör du saker över statsgrÀnserna? Fed tid. Vissa av oss, beroende pÄ vad vi gör, kanske vi vill ompröva vÄra handlingar och omvÀrdera spelplanen. Det Àr dÀrför stealth och opsec Àr sÄ viktiga. Om allt gÄr till pÄ rÀtt sÀtt kan ett paket kosta dig resten av din frihet under den hÀr livstiden. Eller till och med nÄgot sÄ dumt som att missa din avfart pÄ motorvÀgen, och du hamnade över statsgrÀnserna av misstag. SÀg att du bodde i tri-state-omrÄdet (NY / NJ / CT) till exempel (det Àr verkligen sÄ lÀtt att hamna i en annan stat utan att försöka i det omrÄdet, ÀndÄ ...). Du var pÄ vÀg att slÀppa av ett paket och nÄgot barn kraschade in i dig, vad hÀnder nu? Du hade tvÄ kilo av en forskningskemikalie i din bagageutrymme och blev bakifrÄn, rakt slammad!, och nu Àr produkten ... det ser ut som stensalt eller meth, överallt, pÄ gatan, i din bagageutrymme, etc. Vittnen överallt, kan inte springa, kan inte dölja nÄgot, kan inte göra ett skit. Det som kanske hade varit en maxdom pÄ 3 Är pÄ delstatsnivÄ, har nu förvandlats till 15 Ärs minimiobligatorisk federal, dÀr de rÀknar domar i mÄnader. 15 Är... eller 180 mÄnader... Detta Àr naturligtvis en hypotetisk situation, men den hÀr typen av skit hÀnder mer Àn vi vet. Kom ihÄg att vi mÄste ha helt rÀtt varje gÄng. "Mannen" behöver bara ha halvvÀgs rÀtt och lite tur, eller vara smutsig och manipulativ, bara en gÄng.