Vad är det för fel med den här enkla SnB-metoden?

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Vad är det för fel med den här enkla SnB-metoden?

01 - Jag använder antingen en 600 ml eller 1 l colaflaska, rengjord och torr.
02 - Jag lägger till 50 g ammoniumnitratpulver (tas ut ur kylförpackningar och mals)
03 - Jag blandar i 13 g pillerinnehåll, vilket är 48 piller vid 30 mg PSE = 1,44 g
04 - Jag tillsätter 250 ml vit gas för en 600 ml flaska, eller 400 ml för en 1 l flaska.
05 - Jag skär ett batteri öppet, antingen ett Panasonic Lithium AA eller ett CR123A 3V-batteri
06 - separera snabbt litiumet från resten och dra in det i batteriet. Jag blev tillsagd att skära det i små kvadrater, men när jag känner mig stressad lägger jag det ibland bara i några bitar. Jag kan inte skära med metallsaxar, eller hur?
07 - Jag skakar det ordentligt innan jag tillsätter NaOH (50 g också).
08 - Jag skakar den igen
09 - om jag efter några minuter inte ser någon reaktion. Jag tillsätter 5 ml vatten.
10 - Det brukar ta mindre än 60 sekunder innan saker och ting börjar röra på sig inuti.
11 - Jag ser massor av nya orange saker som rör sig runt. någon gång lyser litiumet upp. även gyllene nuggets dök upp.
12 - Jag testar flaskans tryck genom att trycka på den
13 - när den är riktigt hård låter jag lite tryck försvinna genom att snabbt ventilera den.
14 - efter mindre än 15 minuter blir flaskan perforerad i botten och det mesta av vätskan försvinner.
15 - Jag försökte spara lite, och HCl gasning det, men ingenting tydligt fällning.
16 - utbytet är noll / noll.

Alternativ:
- Ibland förbereder jag litiumet i bränslet först och lägger till NH₄NO₃ + pillerinnehållet nästa gång.
- Jag försökte använda Gorilla-tejp för att förstärka botten.
- Kan jag prova en magnetisk omrörare för att hålla saker i rörelse inuti hela tiden? Jag skulle behöva ett annat reaktionskärl.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,208
Deals
1
Jag tycker att det är mycket. Nästa gång börjar du med att ta det här receptet och bränna det. Använd sedan receptet jag gav dig. Gå och leta upp en långtradare. Tryck på däcket med tummen. Det är 100 psi. Det är så hård flaskan måste bli. Ventilera den inte förrän den blir en centimeter längre.

Joyboy56

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Kan du berätta mer i detalj, bror?

dean454545

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
1
Försöker du få honom dödad eller åtminstone uppbränd? Jämför inte psi för lastbilsdäck med psi för läskflaskor. Gå bara och hämta en brandsläckare av stål och töm den, skruva loss toppen, töm ut den och rengör den sedan riktigt riktigt bra när du tror att den är ren och rengör lite till. Se till att det är helt torrt, lägg det till och med i ugnen i en timme eller så vid 250 för att se till att allt vatten är borta. Sedan röret som är fäst vid toppen klippa bit av rätt upp av där den ansluter. sedan ta isär den övre ventilen rengör det bra också. Ta sedan din torra brandsläckare och lägg i ditt kalla paket sedan ditt bränsle och du behöver inte lägga till vatten men om du måste göra det nu innan du lägger till litiumet eftersom vattnet kommer att gå till botten och litium flyter på toppen. Lägg aldrig till vatten efter att du har lagt till litium. ta sedan ditt pillerpulver tillsätt det sedan ditt litium och gör toppen redo att sätta på men innan du gör det lägg till din lut och skruva sedan på toppen och ge den en virvel eller två, den ska börja vänta i cirka 1 min och tryck på urladdningen för att ventilera ut allt syre som kan finnas där inne. Placera sedan i en panna med kokande vatten titta på psi-gången när den är i det gröna ungefär klockan 12 och ta den och kasta den i en hink med is och saltvatten med tills psi är nere till urladdningssidan och börja sedan skaka den jäveln tills den är tillbaka i det gröna. Gå sedan ut på sidan och ventilera den och häll sedan av den och resten borde du veta

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Det var ju till stor hjälp. Jag följer samma anvisningar. Jag hade redan hittat samma recept här innan du skickade det till mig. det har verkligen många användbara detaljer.
Jag ville skriva i enkla termer stegen och förstå varför flaskan gick sönder.

men på en separat chatt förstod jag att det är litiumet som bränner flaskan och inte trycket som bryter den.

Jag kommer att läsa om det receptet för att fånga vad mer jag kanske har missat.

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
176
Jag trodde att jag hade kommenterat det här... kanske var det ett annat.
Hur som helst, om du (eller någon annan för den delen) fortfarande arbetar med detta och behöver hjälp, skicka mig ett pm så ska jag försöka coacha dig. Hela den här saken är verkligen inte den bästa idén till att börja med, utan att försöka improvisera husvagnar med dåliga eller ofullständiga instruktioner / recept och en ny bi-hantering. Jag kan inte nog betona hur viktigt det är att förstå exakt vad det är du försöker göra här och hur de olika faserna i reaktionen ser ut. Ordningsföljden och tekniken för att helt enkelt bara tillsätta ingredienserna kan vara den enda faktorn som avgör om det här fungerar bra eller inte, fungerar alls eller bara antänds och blir en enda röra.

Jag inser vilken tur jag hade som lyckades på mitt andra försök eftersom jag har försökt upprepa experimentet ett dussintal gånger sedan dess och har misslyckats på ett eller annat sätt mer än hälften av gångerna. Man kan säga att jag har lärt mig den hårda vägen från nära framgångar och episka misslyckanden hur temperamentsfull den här reaktionen är genom att närma mig den löst och slarvigt. Gör dig själv en tjänst och försök inte hemma, eller åtminstone inte [helt] inomhus, och ha säkerhetsåtgärder och förberedelser på plats för att släcka en brand, rensa gaser omedelbart och städa upp skållheta syror eller baser i lösningsmedel ... och det finns litium att tänka på också. Detta försökte bättre INTE på en regnig eller mycket fuktig dag. Tänk hink med sand och eller hink med kallt vatten med en blöt handduk ... en stor fläkt för inlopp / utlopp ... PPE - mask, handskar etc. Du kommer förmodligen inte att behöva det %99 av tiden men det kommer så småningom att vara den %1 när du önskar att du hade saker nära till hands.

GhostChemist

Expert
Language
🇬🇧
Reaction score
246
The command work on Birch method
Results will be soon