Er der nogen, der har haft succes med denne synth? Jeg sover ikke, spiser ikke, tænker og tænker igen og igen.
Første spørgsmål handler om Pd/C 10 % (50 % vand vådt). Dette refererer som jeg ved til vandsuspensionen. Det ser enkelt ud, men det er det ikke: Det, jeg ikke kan bekræfte, er vægten. Som det siges, blev Pd/C brugt til eksperimentet som nedenfor: "0,34 g 10% palladium på kulstof (50% vand vådt)"
Betyder det, at 0,34 g 10% Pd/C + 0,34 g vand blev til suspensionen? Eller er det 0,34 g klar suspension, dvs. 0,17 g Pd/C + 0,17 g vand?
Andet vanskelige spørgsmål om afgasning. CO2 fremkommer som et sideprodukt af denne reaktion. En relativt lille del af det vil blive opløst i ethanol, som jeg anslår omkring 15%. Yderligere 10 % vil fylde reaktoren. For resten af CO2'en er afgasning påkrævet. Selv hvis H2 anvendes under 2 atm, vil det ikke løse problemet (eller vi er nødt til at anvende H2 under 10 atm, det er en skør historie ahahah).
Spørgsmålet er, HVORDAN fanden man bestemmer punktet, hvor man skal låse H2 og afgasse reaktoren fra CO2?