Warning! You are currently using a domain is accessible on the regular internet, not on Tor. For better privacy and security, please use our onion domain instead.

Luo vahva salasana

mendeleev

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Minulla on joitain tiedostoja, jotka on kriittisesti turvattava. Säilytän näitä tiedostoja salatussa VeraCrypt-säiliössä, salatulla SSD-levyllä. On siis tärkeää, että SSD-levylleni on salasana, joka on tarpeeksi vaikea löytää jopa viranomaisille.

Ongelmana on, että SSD-levyn salasana on hyvin monimutkainen, joten pidän sitä toisen VC-säiliön sisällä salasanalla, jonka muistan 100 prosentissa tapauksista, mutta joka ei ole tarpeeksi vahva. SSD-salasana on tallennettu seuraavassa muodossa: (paljon satunnaisia merkkejä)+(varsinainen salasana, jossa on joitakin houkutusmerkkejä)+(muita paljon satunnaisia merkkejä).

Sen sijaan, että SSD-salasana säilytettäisiin tekstinä, haluan käyttää algoritmia, joka luo varsinaisen SSD-salasanan käyttäen lähtökohtana toista tekstiä.

Sanotaan, että minulla on nämä satunnaismerkit alkutekstinä. "B|(=h&jMRSl(Hz2IO2". Muunnan ne tekstiksi ASCII "66 124 40 61 104 38 106 77 82 83 108 40 72 122 50 (+ kolme lisänumeroa ennen kolmea viimeistä ASCII-merkkiä, esim. 44) 73 79 50". Sen jälkeen muutan ASCII-version SHA256-versioksi "c2338bdaca948b6d30c135817bce23488713e35e635da7f898dd5d6af0c80b5f" , ja tästä tulee uusi SSD-salasana.

Mielestäni tämä on pätevä ratkaisu ongelmaani. Mutta koska minulla ei ole taustaa kryptografiasta, kysymykseni on, onko tämä turvallinen tapa säilyttää tarpeeksi vaikeasti murrettava salasana, ja mitkä ovat hallituksen kryptografia-asiantuntijan mahdollisuudet löytää lopullinen salasana (olettaen, etten tee tyhmiä virheitä).

8a6eywircd

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
2
Voit käyttää salasanahallintaohjelmaa hyvin monimutkaisten salasanojen luomiseen ja niiden turvalliseen säilyttämiseen. Jos käytät salasanahallintaa, sinun tarvitsee muistaa vain yksi pääsalasana. Hyvä esimerkki on KeePass https://keepass.info.

zeus

Don't buy from me
Member
Reaction score
2
Esitit kysymyksen, mutta vastaus on siinä. Sinun algoritmisi perustuu.