Darknet. De toekomst van de distributie van drugs.

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
De term "darknet" verscheen lang voor de popularisering van het TOR-netwerk en soortgelijke netwerken. De term werd voor het eerst gebruikt om te verwijzen naar geïsoleerde, "verborgen netwerken" en werd vaak toegepast op een torrentsoort. Vroege studies associeerden de belangrijkste gevaren van darknet met het schenden van auteursrechten en het illegaal verspreiden van inhoud.

Technologieën staan niet stil en bijna elk bedrijf is begonnen met migreren naar het internet. Op dit moment kan werkelijk alles worden gekocht en verkocht op internet. Het darknet was geen uitzondering. Illegale bedrijven begonnen actief te migreren naar het darknet. De sterkste impuls voor deze trend werd gegeven door de Silkroad marktplaats, die snel aan populariteit won. Het moet worden benadrukt dat de overheden van alle landen actief proberen de misdaad op het dark web te bestrijden. Ze moeten er echter mee samenleven, omdat de problemen van criminaliteit op het internet niet kunnen worden opgelost. Het probleem van illegale verspreiding van content op het internet is bijvoorbeeld nog niet helemaal opgelost. Toch is het gebruik van illegale inhoud uiteindelijk gewoon onfatsoenlijk geworden. Het zelfbewustzijn van mensen is veranderd wat betreft respect voor het eigendomsrecht van andermans arbeid. Diensten die muziek, video en software distribueren bieden alles wat je nodig hebt voor een relatief klein bedrag en behoeden je voor mogelijke problemen met de wet. Bescherming van eigendomsrechten, het aanbieden van legitieme alternatieven tegen een matige prijs, vormde de mening in een samenleving dat het nodig is om het werk van anderen, die hun werk deden, te respecteren. Dit compromis werd door iedereen aanvaard. Tegelijkertijd blijft Darknet, in de breedste zin van het woord, de beste plaats voor anonieme uitwisseling van informatie.

Als aan het begin van de vorming van het Darknet, het potentiële illegale gebruik ervan alleen werd beschreven door de illegale distributie van inhoud, dan is met de ontwikkeling van technologie, de digitalisering van de samenleving, het Darknet de personificatie geworden van bijna elke illegale activiteit op het netwerk. Dit is te wijten aan het feit dat de technologieën van gedecentraliseerde netwerken bescherming bieden tegen staatstoezicht in het netwerk.

De drugshandel is geen uitzondering geworden en migreert ook elk jaar actief naar het internet, maar heel langzaam. In dit artikel zal ik proberen antwoord te geven op de vraag waarom de drugshandel het darknet weigert te accepteren als de beste verkoop- en marketingtool.

Criminele groepen die zich bezighouden met de productie en verkoop van drugs verschillen alleen van andere bedrijven omdat ze illegaal zijn. Alle andere regels en wetten van de markt zijn van toepassing op de drugshandel (vraag en aanbod, concurrentie, logistiek, enzovoort). Als we kijken naar de kleermakerij en de verkoop van kleding, zouden we begrijpen dat sommige onderdelen van deze business niet online kunnen worden overgedragen. Iemand moet bijvoorbeeld naaigerei ontvangen, naaien, kleding afleveren en nog veel meer. Het internet dient als een plaats van verkoop en marketing voor zo'n bedrijf. Hetzelfde geldt voor de handel in medicijnen, iemand moet reagentia ontvangen voor syntheses, eindproducten maken, transporteren, leveren aan de eindgebruiker. Als we het dus hebben over online drugshandel, bedoelen we ook marketing en verkoop.

Het lijkt erop dat er geen problemen zijn met de verkoop van verboden stoffen op darknet. Er zijn een heleboel darknet markten waar dit elke dag met succes en voor een zeer lange tijd gebeurt. Bij nadere bestudering van de kwestie zullen we zien dat het aantal verkopen op alle bestaande darknet markten erg klein is. Silkroad, dat destijds veel lawaai maakte, had gemiddeld 1500 transacties per dag en dit zijn niet alleen drugs. Dit cijfer lijkt belachelijk tegen de achtergrond van de kennis over de werkelijke totale omvang van de drugsmarkt. Alle andere darknet markten hebben ongeveer dezelfde verkoopcijfers.

De darknet verkopers hebben geen vraag. Als de marktplaatsen een grote vraag zouden hebben, zouden de straatdealers die drugs verkopen snel als een overblijfsel zijn verdwenen.

Als we ervan uitgaan dat de vraag van de bevolking naar aankopen van psychoactieve stoffen kolossaal is, en de vraag naar deze goederen op darknet minimaal (volgens onze schattingen is darknet goed voor niet meer dan 2% van de drugsverkoop), kunnen we ondubbelzinnig concluderen dat de darknet verkoopvorm in zijn huidige vorm niet voldoet aan de behoeften van de eindconsument.

Zoals je weet, als je een bedrijf begint, moet je duidelijk begrijpen wie de consument is van je goederen en diensten. Je moet probleemgebieden identificeren en deze problemen beter oplossen dan concurrenten. Dan zul je een succesvol zakenman worden.

Waar zijn darknet-markten op gericht?

Een darknet markt kan niet 100% claimen dat het zich uitsluitend richt op kopers en verkopers van psychoactieve stoffen. Voor DNM's (darknet market) zijn verkooptransacties van psychoactieve stoffen slechts een van de gebieden van hun werk, samen met de verkoop van creditcardgegevens, illegale software, gestolen databases en etc. Marktdeelnemers implementeren een bekend model van transacties - verkoop van digitale goederen en verkoop van fysieke goederen, waarbij de levering van fysieke goederen wordt uitgevoerd door postdiensten. Drugs worden nauwkeurig fysieke goederen genoemd. De levering van dergelijke goederen wordt uitgevoerd door postdiensten, wat veel tijd kost.

Voldoet dit aan de behoeften van de eindgebruiker?

Absoluut niet. Consumenten van psychoactieve stoffen zijn vaak niet bereid om te wachten tot hun goederen bezorgd worden. Redenerend over dit onderwerp, stel ik voor om de eindgebruikers van drugs te categoriseren en de volgende categorieën te identificeren:

1. Zij die in grote nood verkeren. We kunnen zware drugsgebruikers zoals heroïne in deze categorie opnemen. In de regel kan hun behoefte aan een volgende dosis als acuut worden beoordeeld.

2. Degenen die even in nood zijn. Deze categorie omvat gebruikers van lichte drugs, stimulerende middelen, euforische middelen. Zulke consumenten kopen middelen voor het gezelschap, voor feestjes, af en toe, niet systematisch, afhankelijk van hun huidige stemming.

3. Onderzoekers. Deze categorie omvat alleen degenen die graag stoffen kopen op darknet. Ze kopen goederen voor de toekomst of nemen nieuwe designer drugs voor tests of om aan te geven dat ze nieuwe ervaringen hebben opgedaan. De categorie onderzoekers is de kleinste, maar wel de meest vooruitstrevende.

Uiteraard zorgen de eerste twee categorieën consumenten voor het inkomen van de dealer. De consumenten uit de eerste categorie willen echter geen stoffen kopen op darknet, omdat ze het product hier en nu moeten krijgen. Daarnaast kopen consumenten uit de tweede categorie stoffen op basis van hun emotionele toestand, omdat ze het product ook hier en nu willen hebben. Zij zullen geen stoffen kopen op darknet als er andere alternatieven zijn.

Als een klant altijd gelijk heeft in een gewone business, dan is de drugshandel het zelden eens met dit axioma. Daarom moeten we, als we nadenken over verkoop en marketing op het dark web, ook rekening houden met de belangen van de verkopers.

Met alle repressies die gericht zijn op de drugshandel, wordt het aantal vertegenwoordigers van deze laag van de bevolking niet kleiner van jaar tot jaar. Niet elke verkoper verdient miljoenen en niet elke verkoper heeft zijn eigen productie, laboratoria, maar iedereen streeft het doel na om maximale winst te behalen. Om dit doel te bereiken verenigen vertegenwoordigers van de drugshandel zich in groepen en kartels om het gecontroleerde gebied te vergroten en zo de verkoop te verhogen. Het gebrek aan een beschaafde benadering van de organisatie van de drugshandel en de oorlogen om invloed op de markt heeft er terecht toe geleid dat de wetten op de drugshandel hard en bloedig van aard zijn geworden. Daarom werd de hele essentie van marketing en verkoop gereduceerd tot banale totale controle in een bepaald gebied en oorlogen om nieuwe gebieden, wat een negatieve invloed had op de concurrentie en de zuiverheid van de verkochte substanties, stagnatie in de uitvinding en popularisering van nieuwe psychoactieve stoffen. Het resultaat is dat het al lang verouderde euforische middel MDMA volgens Google trends in veel landen nog steeds de populairste stof is, ondanks het feit dat mephedrone MDMA met meerdere ordes van grootte overtreft in alle indicatoren van euforie en toxiciteit. Bovendien is de synthese van mephedrone eenvoudig en goed schaalbaar.
1tSc25pXyz

Bovendien moet elke verkoper ernaar streven zich aan te passen aan het rechtssysteem van het land waar hij werkt en zijn identiteit niet bekendmaken.

Vertegenwoordigers van de drugshandel in het darknet houden zich aan andere wetten en regels en concurreren met andere verkopers wat betreft de kwaliteit van de goederen, het assortiment en de kwaliteit van de geleverde service. Zoals hierboven vermeld, is de vraag naar drugs in darknet echter te laag, omdat de doelgroep van eindgebruikers klein is. Tegelijkertijd lost darknet perfect het probleem op van het behoud van de anonimiteit van de verkoper en is het het beste middel om het rechtshandhavingssysteem van elk land tegen te gaan.

Dus, als deze redeneringen juist zijn, dan is het, om de vraag naar drugs op darknet te vergroten, nodig om de volgende problemen op te lossen:

1. Bied lokale verkopers de mogelijkheid om te migreren naar het darknet met behoud van een eigen klantenbestand.

2. 2. Zorg voor tools voor onmiddellijke levering van medicijnen op verzoek van kopers, als de goederen op voorraad zijn. De koper zou niet meer dan 4 tot 6 uur (en minder is beter) hoeven te wachten tussen het moment dat hij een medicijn wil kopen en het moment dat hij het ontvangt.

3. Bied de eindgebruiker de mogelijkheid om het hele assortiment op de voor hem gewenste locatie te zien.

Onderzoek naar de beste praktijken.

Bij het onderzoeken van de verbetering van de verkoop van medicijnen op internet hebben we echt inspirerende projecten kunnen vinden in hun schaal en implementatie. Een bepaalde ervaring van sommige landen zegt echt dat de drugshandel bijna volledig kan migreren naar het darknet om alle verkoop- en marketingactiviteiten uit te voeren, omdat het met succes drie problemen oplost die hierboven zijn opgesomd.

Verkoop van stoffen met behulp van dead drops. Beste praktijken.
ZRVSnXoq5i

Er zijn twee vormen van verkoop van stoffen via dead drops. Bij de eerste optie neemt een koper contact op met een verkoper en vraagt hem een product te sturen met een dead drop, betaalt voor het product en wacht tot de verkoper hem een dead drop stuurt.

Bij de tweede optie verpakt een verkoper een product van tevoren naar eigen goeddunken en plaatst dead drops op plekken die hem goed uitkomen, zodanig dat een willekeurig persoon ze niet kan vinden. Daarna maakt de verkoper een showcase van zijn goederen, waarbij hij alleen het gebied, de verpakking en de substantie aangeeft. Met deze gegevens kan een onbekende in eerste instantie geen dead drop vinden, zelfs niet als hij er veel zin in heeft. Om een product te kopen, zoekt een eindgebruiker op productnaam, stof en verpakking. Vervolgens selecteert hij een verkoper, moet hij betalen voor een product en pas daarna krijgt hij de exacte locatie en beschrijving van de dead drop. Vóór de aankoop van de drugs weet de koper alleen welke stof en welke hoeveelheid hij zal kopen en waar hij de gewenste drugs kan vinden.

Na de drugsaankoop vertrekt de koper naar de opgegeven coördinaten en neemt zijn bestelling op. Alle manipulaties nemen niet meer dan een paar uur in beslag. Een dergelijk schema voldoet dus aan de behoeften van alle drie de hierboven beschreven categorieën kopers en aan de behoeften van lokale verkopers, omdat ze hun klant gewoon een link naar hun winkel kunnen geven, die 24 uur per dag werkt, zelfs als de verkoper slaapt of rust.

De digitalisering van de maatschappij is onvermijdelijk, net als de digitalisering van de drugshandel in termen van verkoop en marketing. Op dit moment is de beschreven methode om stoffen te verkopen met vooraf gemaakte dead drops het hoogtepunt van de evolutie van online drugsverkoop, wat het beeld van de hele drugshandel in de wereld kan veranderen. Het is duidelijk dat 's werelds grootste drugsgroepen en kartels op deze manier niet alleen de productie van de stoffen en de logistiek naar de groothandel kunnen controleren, maar ook de verkoop van hun producten over de hele wereld en zo hun inkomsten kunnen vermenigvuldigen. Elke nieuwkomer in de drugshandel zal in staat zijn om op lokaal niveau te concurreren met wereldwijde kartels en zijn eigen bedrijf gemakkelijk kunnen uitbreiden naar andere regio's.

Natuurlijk heeft de drugshandel veel andere problemen, zoals het verkrijgen van reagentia en de productie van eindproducten. Als je met deze problemen te maken hebt, zal het BB Forum je helpen ze op te lossen. Het is veiliger om honderden laboratoria over de hele wereld te organiseren en lokaal stoffen te produceren en verkopen, dan om één megalab te hebben en 10 ton methamfetamine te versturen, waarvan de inbeslagname je zak en bedrijf hard zal treffen.

Sluit je aan bij BB Forum omdat professionele deelnemers uit de drugshandel en degenen die dat willen worden daar samenkomen. De beste kopers zijn ook bij ons en wij zijn degenen die een oplossing bieden voor alle problemen die in dit artikel worden beschreven.
 

Raz

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2022
Messages
17
Reaction score
25
Points
3
Leuk feitje, nou ja 3 ervan. Het Amerikaanse Ministerie van Defensie (D.O.D.) creëerde het dark web en tor in de jaren 1990. In de jaren 60 financierde het DoD het begin van het internet met het eerste netwerk, ARPANET. Hierdoor konden CERN en DARPA in 1989 samen het world wide web "www" uitvinden.
 

W0lfbyte

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 22, 2023
Messages
22
Reaction score
13
Points
3
Goed leesvoer en informatie
 

Spain

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 10, 2023
Messages
8
Reaction score
11
Points
1
in de GOS-landen werkt iedereen al lange tijd met dode druppels
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
35
Points
18
Geweldig artikel Heisenberg! Hoewel ik al op de hoogte was van de informatie die je gaf, was het goed om te lezen, en ook interessant om je schrijfstijl te zien, en hoe je deze informatie overbrengt. Goed gedaan mijn vriend. En ga zo door! Je wordt gewaardeerd.
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
35
Points
18
Correctie: Ik bedoelde te zeggen, Hoewel ik op de hoogte was van de meeste info die je hebt verstrekt ....". Ik vond daar wel een paar nieuwe en interessante klompjes! Touche!
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Dit is echt een geweldig artikel. Ik had gedacht dat de verkoop van medicijnen door DNM veel meer zou zijn dan 2% van alle medicijnverkopen. Het lijkt gewoon makkelijker om drugs online te krijgen.

Ik heb echter maar een paar keer drugs van de straat gehaald. Ik ken niemand die ik lokaal kan bellen om aan drugs te komen.

Dit was echt interessant om te lezen.
 
  • Like
Reactions: vis

Re186

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2023
Messages
52
Reaction score
39
Points
18
Ik denk dat de drempel voor het gebruik van darknet te hoog is. Ik kan niet verwachten dat drugsmisbruikers van in de 50 of 60 bedreven zijn in het gebruik van Tor en cryptocurrencies. Sterker nog, in mijn land zijn mensen geobsedeerd door face-to-face transacties met bankbiljetten. De oude routine is dat iedereen niet bereid is om internettechnologie te accepteren, wat leidt tot meer arrestatiemogelijkheden voor de autoriteiten.
 
Top