Elektrolytische reductie van P2NP tot amfetamine

ItsMee

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 15, 2023
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Ik heb deze methode eerder geprobeerd. Het werkt, maar de opbrengst is niet zo geweldig, maar oké.
Ik kreeg 2,5 g - 3 g sulfaat uit 5 g P2NP.
Ik gebruikte loden platen, gesneden uit daklood. Je moet een schoon, blank oppervlak gebruiken voor je elektroden.
Het gebruik van een poreuze kleipot voor het scheiden van anode- en kathodecompartimenten werkt prima.
Het anodecompartiment moet ook worden gevuld met 12N zwavelzuur.

Ja, je mengsel wordt rood. Je moet het verwijderen met niet-polaire wassingen voor de basificatie.

Wat belangrijk is, is de temperatuur. In het document staat dat de temperatuur niet hoger mag zijn dan 40°C, maar ik heb ervaren dat dit te hoog is.
Probeer het zo koud mogelijk te doen. Je cel in een ijsbad laten lopen is een optie. 10°C heeft de voorkeur. en aan het eind zul je zien dat je gewoon een licht rode kleur hebt (minder onzuiverheden, hogere opbrengst).

Ik heb dit geprobeerd met maximaal 10g P2NP, omdat mijn cel zo klein was. Opschalen kan een probleem zijn vanwege de warmteontwikkeling.
Je moet creatief zijn qua actieve koeling dan.

Het zou geweldig zijn om dit in een emmer met een grote ongeglazuurde bloempot te proberen.

Misschien kom ik in de toekomst met een gedetailleerde procedure. Helaas kan ik geen foto's geven, omdat ik dit jaren eerder heb geprobeerd.

Maar hey, het is makkelijk, niet giftig en je hebt alleen gewone chemicaliën nodig. Maar het kost tijd. je moet je cel misschien dagen laten draaien, als je op grote schaal gaat.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
je tijdens de reactie (elektro-isynthese) natriumamalgaam kunt verkrijgen, dan zal het amalgaam je p2np opmerkelijk herstellen
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Ik heb zitten denken, waarom moet ik het potje koelen als ik gewoon constant anoliet in en uit mijn peltierkoelers kan laten circuleren.
 

ItsMee

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 15, 2023
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Circulerende anolyt is een geweldige optie voor koeling. Vooral als je de cel lange tijd laat draaien.
Misschien is de opstelling complexer, maar uitvoerbaar.
Hg-poolkathode zou prima moeten werken, maar ik zou Hg in elk geval willen vermijden. Ik denk dat ik bij loodelektrode blijf.

In de referenties staat altijd 0,2 A/cm².
Heeft u een idee of ik beide kanten van de kathode moet tellen, of alleen de kant die naar de anode is gericht?
Bijvoorbeeld: Een bladlood met de afmetingen 2 cm x 5 cm.
Moet dit geteld worden als 10cm² of als 20cm² ?
Want je hebt 10cm² aan de kant van de kathode en 10cm² aan de andere kant. Dit zou een enorm verschil maken.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Je telt de oppervlakte, dus beide zijden. Het maakt toch niet zoveel uit, zolang het maar in de buurt komt. 3amp zou bijvoorbeeld prima zijn. Als ik jou was zou ik gewoon een referentie-elektrode kopen, je hebt geen potentiostaat nodig, je kunt hem periodiek gewoon met de hand afstellen.
 

ItsMee

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 15, 2023
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Ik vond je celontwerp leuk en nu werk ik ook aan mijn eigen cel. Als ik klaar ben, zal ik je laten zien, en misschien kun je me dan in detail uitleggen, hoe je deze opzet met een referentie-elektrode en de aanpassingen maakt. elektrochemie is nieuw voor me. Wat voor soort referentie-elektrode heeft de voorkeur in deze opstelling? Ag/AgCl?
 
Top