Heeft iemand succes met deze synth? Ik slaap niet, eet niet, denk en denk steeds maar weer.
De eerste vraag gaat over Pd/C 10% (50% water nat). Dit verwijst naar de watersuspensie. Het ziet er eenvoudig uit, maar dat is het niet: wat ik niet kan bevestigen is het gewicht. Zoals gezegd, voor het experiment werd Pd/C gebruikt zoals hieronder: "0,34 g 10% palladium op koolstof (50% water nat)".
Betekent dit 0,34 g van 10% Pd/C + 0,34 g water tot de suspensie? Of is het 0,34 g kant-en-klare suspensie, d.w.z. 0,17 g Pd/C + 0,17 g water?
Tweede moeilijke vraag over ontgassen. CO2 verschijnt als bijproduct van deze reactie. Een relatief klein deel daarvan zal worden opgelost in ethanol, ik schat zo'n 15%. Nog eens 10% zal de reactor vullen. Voor de rest van de CO2 is ontgassing nodig. Zelfs als H2 wordt toegepast onder 2 atm, lost dat het probleem niet op (of we moeten H2 toepassen onder 10 atm, dat is een gek verhaal ahahah).
De vraag is HOE het punt te bepalen om H2 op te sluiten en de reactor te ontgassen van CO2?