Aluminium Galinstan amalgam

BlueDex

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
Aluminium och galinstan kan värmas upp för att bilda ett aluminiumgalinstanamalgam.

Last edited:

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Detta är känt.praktisk forskning är vad som saknas.och om du tittar på några videor Al Ga är mycket reaktiv, det kan bero på den höga nivån av amalgamering operatörerna valde att visa men det är verkligen inte lovande.också kanske på grund av det faktum att de använde metalliska Ga, i motsats till vattenlösliga salter, som kan amalgamera mer lämpligt för denna typ av reaktion.

cyclic-ozone

Don't buy from me
Resident
Reaction score
6
Jag har nästan inte gjort någon forskning i alternativa metoder för att "aktivera" aluminium, men jag tror att du skulle använda galliummetall (fast men smälter vid 30-någonting Celcius) och inte galistan som är en legering mellan tenn, indium och gallium tror jag. Det skulle inte heller tekniskt sett vara ett amalgam eftersom ett amalgam innehåller kvicksilver, det skulle helt enkelt vara en legering. Såvitt jag har hört är de alternativa aluminiumaktiverande legeringarna i bästa fall skissartade med varierande påstådda resultat från våra andra hemliga kemister. skulle råda att inte försöka detta om du inte har tid och pengar att bränna eftersom jag antar att du använder detta för en redam av mdp2p eller p2p. vidare, läs upp många av patenten för att göra med gallium som ersätter kvicksilver i aktiverade aluminiumreaktioner eftersom de inte är 1; 1 kloner av aluminiumamalgamreaktioner. Lycka till och jag skulle gärna vilja veta om några av de saker du får reda på.