Question Hur kommer ni in pĂ„ darknet?

OperationHasj

Buying through escrow
New seller
Language
🇳🇱
Joined
May 1, 2024
Messages
24
Reaction score
42
Points
13
Dagens frÄga Àr :

Hur kommer du in pĂ„ darknet pĂ„ det sĂ€kraste sĂ€ttet (vi Ă€r fortfarande paranoida Ă€ven om vi har svansar😓)
och om det Àr ett bÀttre sÀtt Àndrar vi vÄrt sÀtt att logga in (y)
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
473
Reaction score
239
Points
43
Deals
1
AnvÀnd VPN och tor-webblÀsare
 

OperationHasj

Buying through escrow
New seller
Language
🇳🇱
Joined
May 1, 2024
Messages
24
Reaction score
42
Points
13
Tor installeras automatiskt pÄ Tails operativsystem, och Tails fungerar inte med VPN sÄvida inte i nÄgra situationer, jag visar dig varför :

Kan jag anvÀnda Tails med ett VPN?

För nÀrvarande fungerar inte Tails med VPN.

Tor ger anonymitet genom att göra det omöjligt för en enda punkt i nÀtverket att kÀnna till bÄde ursprung och destination för en anslutning.

Till skillnad frÄn Tor ger VPN inte stark anonymitet eftersom VPN-leverantören kan se bÄde var du ansluter frÄn och var du ansluter till.

Men VPN har klara fördelar jÀmfört med Tor i vissa situationer dÀr stark anonymitet inte behövs, t.ex:

  • För att komma Ă„t webbplatser som blockerar Tor eller som bara kan nĂ„s frĂ„n ett visst land
  • För att anvĂ€nda videokonferensverktyg som Jitsi eller Zoom
  • För att komma Ă„t privata VPN-tjĂ€nster som intranĂ€t eller delade mappar
  • För att surfa pĂ„ internet i högre hastigheter Ă€n Tor
Vi övervÀger nu att lÀgga till VPN-stöd i Tails ocksÄ:
  • Genom att lĂ€gga till en annan webblĂ€sare som skulle anvĂ€nda VPN istĂ€llet för Tor. (#19465 eller #19942)
  • Genom att ge möjlighet att anvĂ€nda ett VPN istĂ€llet för Tor för hela systemet och fortfarande ha Tor Browser för att bara anvĂ€nda Tor (#19901)
För mer information, se vÄr blueprint om VPN-stöd.
 

marekzmarek

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Mar 18, 2024
Messages
54
Reaction score
42
Points
18
Deals
14
Behöver inte anvÀnda svansar pÄ vpn. Det rÀcker att anvÀnda vpn över tor-nÀtverk. Kör bara vpn pÄ datakÀllenheten efter anslutning till tor. Arbetar ganska snabbt men jag tror att det beror pÄ dataoperatören.
 

Interpol

Buying through escrow
New seller
Language
🇩🇪
Joined
Oct 1, 2024
Messages
21
Reaction score
7
Points
3
AnvÀnd VPN, spoof MAC-adress, anvÀnd TOR och anvÀnd en VM och du skulle vara ganska sÀker.
U skulle fortfarande inte vara 1000% sÀker men det Àr inte nödvÀndigt att vara sÄ bra skyddad om du sÀljer nÄgra droger pÄ darknet.
 

OperationHasj

Buying through escrow
New seller
Language
🇳🇱
Joined
May 1, 2024
Messages
24
Reaction score
42
Points
13
Nej, vi sÀljer inte skadliga produkter eller sjÀlvmordsprodukter, vi anvÀnder redan TOR
Vi lĂ€gger till spoof mac-adress och vpn pĂ„ vĂ„r lista tack killar för att ni svarade 🙏
(Àr vm lÀtt att installera?)
 

Interpol

Buying through escrow
New seller
Language
🇩🇪
Joined
Oct 1, 2024
Messages
21
Reaction score
7
Points
3
VM Àr vÀldigt lÀtt att anvÀnda, om du anvÀnder Windows kan jag skicka dig nÄgot "vara osynlig med Windows" det finns allt du behöver.
Du behöver verkligen anvÀnda veracrypt pÄ din VM.
 

Ricardo10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 3, 2024
Messages
12
Reaction score
11
Points
3
det Àr bÀst att du inte Àr paranoid i det hÀr Àmnet. Om polisen eller en hackare vill veta var du befinner dig och information om dig kommer de i 98 % av fallen att fÄ reda pÄ det.
 

OperationHasj

Buying through escrow
New seller
Language
🇳🇱
Joined
May 1, 2024
Messages
24
Reaction score
42
Points
13
Ja, det Àr sant, vi vill bara ha lite sÀkerhet för sÀkerhets skull
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
529
Reaction score
247
Points
43
Tor Àr rÀtt sÀtt att göra det pÄ. GÄ bara till torproject.org, de ger dig all information för att stÀlla in den. Jag har hört blandade saker om att anvÀnda ett VPN. TorProjects uppfattning Àr att inte göra det om du inte vet vad du gör. Om du vÀljer att fÄ en VPN anvÀnder du en betald. Jag anvÀnder Mullvad. Jag skulle ocksÄ vara bekant med PGP ocksÄ.

NÀr du Àr igÄng ska du bara vara försiktig med de lÀnkaggregat du anvÀnder. Jag gillar daunt.link.

Om du bara utforskar kan du ocksÄ kolla in I2P tillsammans med Tor. I2P Àr lite svÄrare att stÀlla in men inte dÄligt
 
Top