Metamfetaminsyntes från efedrin eller pseudoefedrin

RWG13

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Mar 26, 2024
Messages
15
Reaction score
7
Points
3

Hej, tack för guiden.
Är det möjligt att använda lacknafta i stället för toluen?
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
35
Points
18
Alla icke-polära lösningsmedel fungerar. Beroende på om det är tyngre eller lättare än vatten kan du avgöra om det kommer att befinna sig över eller under Aquias-skiktet i din lösning när det kombineras. Du vill vara säker på att du extraherar rätt lager!
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
35
Points
18
Förlåt, jag menade att säga: "ALLA icke-polära lösningsmedel som inte blandar sig bra med vatten fungerar. Jag är inte säker på vad du menar med lacknafta, menar du som "white gas" eller Coleman camp fuel, då är svaret ja. Inte det bästa lösningsmedlet eftersom du vill försöka välja ett som lämnar minst rester, men det kommer definitivt att fungera.
 

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
ärligt talat ett slöseri med de fattiga fattiga fosforna, använd bara HI tillverkat av fosforsyra och NaI. jag har en fråga tho wouldent aluminium fungerar som en fosforersättning eftersom det skulle generera AlI3 insitu witch sedan reakts med vatten för att bilda HI
2Al + 3I2> 2AlI3; 2AlI3 +3H2O> Al2O3 + 6HI: . någon borde undersöka det im kinda curius om det fungerar om ja det skulle vara en stor uppgradering och tillgänglighet och kostnad. du kan behöva ändra proceduren något tho.
också som ett litet bevis på konceptet ima försöker göra lite metyljodid med det som ett substitut im deffo inte makin meth lol
 
Last edited:

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
Jag kommer nog också att skapa en ny tråd om detta senare
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Varför tvättas natriumsulfat i figur 17
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Kalcinerat natriumsulfat avser
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Får jag fråga om det fortfarande inte finns något vitt sediment när jag tillför väteklorid? Vad är problemet? Tack så mycket
 

catalyst4232

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 26, 2023
Messages
18
Reaction score
1
Points
3
Om du har gjort allt rätt fram till den här punkten är min första gissning att du har fukt i ditt opolära lösningsmedel som måste avlägsnas före protonering. All fukt som finns kommer att lösa upp din hcl
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Tack så mycket för din vägledning, lärare
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Toluen, jag förseglade den med vattenfritt natriumsulfat och torkade den i mer än 12 timmar. Varför finns det fortfarande vatten
 

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
natriumsulfat torkar det bara till en viss grad också om det var ganska vått innan du behöver ganska mycket id bara predry det med sulfat destillera det ut och sedan ytterligare torka det med natrium och när du behöver det bara destillera det.
Jag gissar att du gör en gringard tho eftersom jag tvivlar på att du behöver det som anh för de flesta andra fall.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, får jag fråga om det inte blir något vitt sediment när jag introducerar väteklorid? Vet du vad det beror på?
 

pugzarmyl

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 9, 2024
Messages
22
Reaction score
9
Points
3
Är det inte för lite jod? Jag har sett att andra recept brukar använda 2 g jod per 1 g efedrin.
 

Bmth

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
10
Reaction score
1
Points
3
Inlägg i tråden "Sintesis Metamfetamin dari Efedrin dengan Menggunakan I2 dan H3PO2" http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhn...edrine-by-using-i2-and-h3po2.10423/post-68374
C2GyEk4Igb
 
Top