Nitroetan Källa

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
För en tid sedan snubblade jag av misstag över den här intressanta produkten. Ser ut som 473 ml (16 oz) av lite tillblandad nitroetan. Har någon försökt destillera detta och få nitroetan?
Cuccio Pro Step 6 Powder Polish Deep System Brush Cleanser Refill, 16 oz
RCJu5TVjwq
 

Huey Freeman

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 7, 2023
Messages
21
Reaction score
7
Points
3
behöver det något mer steg tills det säkert används för P2NP-syntes?
 

OTC_HomeChemist

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 30, 2024
Messages
17
Reaction score
7
Points
3
Ser bra ut - en annan produkt som fungerar och innehåller cirka 40% nitroetan är Acrifix 1S 0117, det kan lätt destilleras från det ... Jag har använt en 30cm kolonn och det fungerade bra.
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
102
Reaction score
64
Points
28
De flesta länder har bara den lilla flaskan 14 ml tillgänglig! Men om du kan få de större 480ml och 900ml flaskorna, då är det här vägen att gå, efter destillering fungerar det 100% för de flesta synteser.
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Jag hittade faktiskt en flaska av detta för min P2NP-synt. Allt jag behöver är N-butylamin nu (har lite problem på den fronten)
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
64
Points
18
Du kan också använda andra aminer, till exempel isobutylamin, som är lätt att få via valin a-aminosyradekarboxylering.
 
View previous replies…

Macondor

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
42
Reaction score
8
Points
8
hexametylentetramin (urotropin, hexamin) kan användas i stället för cyklohexylamin för att MDP2NP ?¡?
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
64
Points
18
nej, leta efter de primära alifatiska aminerna
 

Macondor

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
42
Reaction score
8
Points
8
Tack, jag frågar för att det här...
"Lös upp 140 g (1 mol) hexametylentetramin (urotropin, hexamin) och 157,5 g (1,05 mol) natriumjodid (eller 174 g (1,05 mol) kaliumjodid) i 1000 ml varm 95 % etylalkohol (190-procentig kornalkohol). Därefter tillsätts 243 g bromosafrol (1 mol) och lösningen får stå tills ingen utfällning sker. En ström av HCl-gas leds sedan in i blandningen där fällningen hydrolyseras, löses upp och ammoniumklorid fälls ut. Ammoniumkloriden filtreras bort och alkoholen i filtratet avlägsnas genom destillation under reducerat tryck. Rena den råa amin som återstår genom att frigöra den fria basen med NaOH-lösning (45 g NaOH i 135 ml vatten). Extrahera oljan med eter (eller toluen, metylenklorid etc.) och omvandla den till HCl-salt med en ström av HCl-gas. Filtrera kristallerna som bildats från etern."
 

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 5, 2024
Messages
26
Reaction score
8
Points
3
Jag är inte säker på om det fanns en gammal formel eller inte, men på den flaska som säljs idag står det fortfarande Nitroethane som den primära ingrediensen, men det är 50/50 aceton och Nitroethane. Måste absolut destilleras före användning. Faktiskt förmodligen två eller tre gånger eftersom jag absolut vet att aceton kommer att orsaka problem under syntesen. Fungerar fortfarande bara vet att du kommer att få 8 oz eller kanske sju av vad du vill och resten ge det till flickvännen att använda för sina naglar.
 

yuiopjkl

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2022
Messages
73
Reaction score
40
Points
18
Jag var intresserad av den här produkten tidigare och efter att ha undersökt läste jag att den innehåller 99% nitroetan ( Säkerhetsdatablad )
Men jag läste någonstans på internet att någon hade provat den och sagt att den bara innehöll en liten mängd nitroetan (jag tror 10%).
 
View previous replies…

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Jag är nyfiken på om de använde "Step 6" och inte ett annat steg i denna produktfamilj. AFAIK Steg 6 är det enda som främst är nitroetan. Steg 8 har Aceton och Nitroetan.


"Cuccio Pro Powder Polish Dip System Step 8 Dipping Powder Remover"
Kemiskt namn Vikt-% CAS-nr.
ACETON 60-75% 67-64-1
NITROETAN 25-40% 79-24-3
 
View previous replies…

yuiopjkl

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2022
Messages
73
Reaction score
40
Points
18
De använde "steg 6"

HIGGS BOSSON sa ovan att han skulle köpa den för att någon skulle testa den, så snart får vi veta resultaten
 

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 5, 2024
Messages
26
Reaction score
8
Points
3
Steg 6 har 50 % aceton och 50 % nitroetan. Jag vet vad som står i säkerhetsdatabladet, men det är lögn. Jag har destillerat den första handen, det var minst hälften av aceton som kom över vid 55c eller så. Sedan hoppade det upp till cirka 120 C och resten kom över. Jag destillerade det också ungefär åtta gånger om och om igen eftersom någon bit aceton bokstavligen förhindrar reaktionen som alla vill använda den för och det skulle bara inte kristallisera efteråt oavsett vad. Det borde ha kommit över vid 114c. Något är definitivt upp med de sakerna och jag skulle inte röra med det. Det finns ett annat alternativ där ute som bokstavligen inte är något annat än nitroetan....
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
102
Reaction score
64
Points
28
Ja, jag kan bekräfta att den här produkten fungerar.
Destillera den först och använd sedan som vanligt.
Det enda problemet är att de kommer i små 14 ml flaskor och de kommer sannolikt att fasas ut i glömska ... så få det medan du kan ...
Det fanns några 480 ml flaskor i Storbritannien tror jag ..
Lycka till!
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Hittade en 32 fl ounce flaska på eBay för ett par månader sedan. :)
 

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 5, 2024
Messages
26
Reaction score
8
Points
3
Nyligen blev en flaska upplöst och nästan hälften kom över vid kokningstemperaturen för aceton och resten kom över vid 120.... lite högre än 115 ish som nitro borde men tillräckligt nära. Det disstilades 7 gånger för att få ut all aceton och hade fortfarande problem med kristallisering av p2np. Gjord med samma saker men bytte till nitro för kända bra saker och fungerar perfekt så jag är inte säker på vad som finns i dessa flaskor nu ...
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
102
Reaction score
64
Points
28
Ja! Skaffa den medan du kan! produkten kommer snart att vara "End Of Line".
 
Top