- Reaction score
- 34
Kan du berätta vilken laboratorieutrustning som krävs för den kemiska syntesen av 2-CB?
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 179
- By w2x3f5
allt beror på hur syntesen går till. du behöver en utgångspunkt och den väg du vill följa.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 34
Jag vill följa den kemiska syntesen av 2-CB som publiceras i det här inlägget
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 179
Henry-reaktion, kolv, återflödeskondensor, uppvärmd magnetomrörare, vattenbad (eller gör det i mikrovågsugnen), mätcylinder, vakuumfilter Buchner-tratt och Bünsenkolv och själva filtren, värmebeständiga bägare med låg pip
Reduktion på litiumaluminiumhydrid är detsamma, bara is och en dropptratt behövs för att släppa styrenlösningen, och sedan släpper vi i etylacetat eller etylalkohol för att använda upp överskottet av litiumaluminiumhydrid.
Bromering är samma sak
vågar och liknande.
Reduktion på litiumaluminiumhydrid är detsamma, bara is och en dropptratt behövs för att släppa styrenlösningen, och sedan släpper vi i etylacetat eller etylalkohol för att använda upp överskottet av litiumaluminiumhydrid.
Bromering är samma sak
vågar och liknande.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 179
- Reaction score
- 34
Så det vore bättre att använda en kemisk reaktor för att förhindra att den exploderar och skadar mig? Och i så fall, vilken kapacitet ska den kemiska reaktorn ha?
Har du gjort 2C-B förut?
Tack!
Har du gjort 2C-B förut?
Tack!
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 179
hur kommer reaktorn att hjälpa dig? arbeta korrekt med litiumaluminiumhydrid, allt är så torrt som möjligt, bra kylning, frånvaron av peroxidföroreningar i lösningsmedlet.
Jag gjorde det i en vanlig trehalsad kolv i ett isbad, ibland med explosioner och bränder, i de första synteserna, sedan lärde jag mig =)
Jag gjorde det i en vanlig trehalsad kolv i ett isbad, ibland med explosioner och bränder, i de första synteserna, sedan lärde jag mig =)
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
- Reaction score
- 34
kompis, jag har ingen aning om kemi, jag försöker lära mig, men det är frustrerande, för mycket information, jag vet fortfarande inte vilken kemisk syntes jag ska hålla mig till och fokusera på den, jag tänker antingen 2-CB eller MDMA, såvida jag inte ändrade mig, först ville jag göra syntesen av LSD men jag har sett att syntesen för tillverkning av endast lysergsyra, föregångaren till LSD, är mycket komplex och kräver många reagenser och kemiska reaktioner.
Tack så mycket!
Tack så mycket!
- Reaction score
- 34
Min vän, varifrån köpte du (CAS: 93-02-7)?
Och vad är skillnaden mellan det och detta 2,5-dimetoxi-beta-nitrostyren?
Tack! och ledsen, men jag har ingen aning om kemi.
2,5-Dimetoxibensaldehyd
Jag hittade en säljare på alibaba som förmodligen säljer det, men hur kan jag se till att det är det ämnet när jag får det?Och vad är skillnaden mellan det och detta 2,5-dimetoxi-beta-nitrostyren?
Tack! och ledsen, men jag har ingen aning om kemi.
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
- Reaction score
- 34
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
- Reaction score
- 34