Syntes av Psilocin och utveckling av Psilocin Transdermal Patch, följt av en In-Vitro Permeation Study med färsk mänsklig hud (med foton)

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Reaction score
75
Okej, killar! Dags att dela med mig av lite kunskap. Jag kommer att beskriva en syntes som jag gjorde för psilocin, komplett med foton. Jag använde det producerade psilocinet och utvecklade ett enkelt självhäftande plåster. För att testa genomträngningen av psilocinet i plåstret använde vi en diffusionsapparat som jag sammanfogade. Den består av flera membran, med ett 1 cm^2 plåster ovanpå en 1 cm^2 bit färsk mänsklig hud med en tjocklek på 400 um (donerad från ett kirurgiskt center för bukplastik). Under huden finns ett konstant flöde av vatten som har pH 7,4 och kroppstemperatur. Diffusionsapparaten kan samla in en fraktion på 1 ml per timme, som sedan analyseras via LC-MS. Mängden psilocin i 1mL-flaskan ger flödet (mg/tim/cm^2). Detta dikterar hur mycket psilocin som passerar per timme med en plåsterstorlek på cm^2.

Detta blir djupare, eftersom psilocin är mycket instabilt. Följande publikation, Structure Elucidation and Spectroscopic Analysis of Chromophores Produced by Oxidative Psilocin Dimerization, går över frågan. När dimeren bildas är den inte detekterbar via HPLC-analys och ATR-FTIR vilket är konstigt. Detta ger forskningsgrupper falska positiva resultat för deras psilocinrenhet. Jag har hittat ett sätt att stabilisera psilocin i plåstret.

Hur som helst, låt oss börja! Jag gjorde varje steg själv, med hjälp av min partner som är kemiingenjör. Det här var tillbaka när jag hade en schema1 och 3 DEA-licens inte bara för forskning utan också för tillverkning.

Del I (Psilocinsyntes)

steg 1: syntes av 3-[2-(Dimetylamino)-2-oxoacetyl]-1H-indol-4-ylacetat

1a. En 2000 mL, fyrhalsad, rundbottnad kolv utrustades med en omrörare, J-Kem temperaturregulator, en 250 mL dropptratt och gummiseptum genom vilket ett positivt tryck av torrN2 infördes. Septumet avlägsnades och kolven laddades ekvivalent med 1H-indol-4-ylacetat (5; 50,1 g, 285 mmol, 1 ekv)
och anhyd Et2O (700 mL). Kolven återförslöts med septumet och spolades med N2. Suspensionen omrördes i 10 minuter och kyldes sedan
kyldes till 0 °C i ett isvattenbad under 30 minuter.

Id4ouCvj6H

1b. Dropptratten fylldes med en lösning av oxalylklorid (37,1 ml, 428 mmol, 1,5 ekvivalenter) i Et2O (60 ml). Oxalylkloridlösningen tillsattes droppvis med en hastighet som var tillräcklig för att hålla temperaturen vid eller under 5 °C, för att minimera bildandet av dimer och andra möjliga biprodukter. När tillsatsen fortskred bildades en gul uppslamning av 10 och när tillsatsen var avslutad omrördes blandningen i 4 timmar.

2EKT3UJIRG

1c. Efter denna tid tillsattes heptan (400 mL) och blandningen omrördes i 30 minuter vid 0 °C. Det gula fasta ämne som erhölls filtrerades snabbt och sköljdes successivt med heptan (2 × 300 mL), som snabbt användes i nästa steg. . En 2,0 M lösning av dimetylamin i THF (175 mL) tillsattes droppvis i en hastighet som var tillräcklig för att hålla temperaturen under 5 °C för att minimera sidoreaktioner. Efter att
tillsatsen var fullständig tillsattes pyridin (46 ml) i THF (100 ml) droppvis och blandningen omrördes väl under 60 minuter. Heptan (600 mL) tillsattes och kolvinnehållet sugfiltrerades via enBüchner-tratt. Den filtrerade återstoden överfördes till en rundbottnad kolv och avjoniserat H2O (1000 ml) tillsattes, omrördes i 30 minuter och filtrerades via Büchner-tratten. Det benvita fasta ämnet tritu-ratades sekventiellt under 40 minuter i EtOAc (600 ml) och heptan (400 ml). Uppslamningen filtrerades via Büchner-tratten och det fasta ämnet torkades i en ugn vid 40 °C över natten för att få 6 som ett ljusgult fast ämne; utbyte: 66,1 g (81 %); mp 205-207 °C.

N9JNbxe6Dg
GNiYVQdbT9
Tfc6E4BiH9

ATR-FTIR bekräftade syntesen av syntesen av 3-[2-(dimetylamino)-2-oxoacetyl]-1H-indol-4-ylacetat. Denna förening kan förvaras vid 4C i flera månader!

Steg 2: Syntes av psilocin

Steg 2A: En 2000 mL, fyrhalsad, rundbottnad kolv var utrustad med en överliggande omrörare, J-Kem temperaturregulator, en
250 ml dropptratt och en gummiseptum genom vilken ett positivt tryck av torr N2 infördes. Septumet avlägsnades och kolven
kolven laddades sekventiellt med 3-[2-(dimetylamino)-2-oxoacetyl]-1H-indol-4-ylacetat (6; 31,5 g, 115 mmol) och 2-CH3-THF (1000
mL). Kolven sänktes ned i ett isbad vid 0 °C och en lösning av 2,3 M LiAlH4 i 2-CH3-THF (140 mL, 322 mmol) tillsattes genom
dropptratten på 250 ml. Dropptratten sköljdes med ytterligare 2-CH3-THF (20 mL). LiAlH4-lösningen tillsattes droppvis
i en takt som höll temperaturen under 20 °C. Efter tillsatsen avlägsnades isvattenbadet och blandningen omrördes i 30 minuter.
Den ljusgula lösningen upphettades till återflöde (80 °C) med en värmemantel och blev elfenbensfärgad efter 3 h. Ackumulering av
gula fasta partiklar observerades på sidorna av den rundbottnade kolven

X9hloMg3JS
I1x9JGFsPE
PkDgxosibp

Steg 2C. Värmemanteln avlägsnades och kolven fick svalna till 50 °C. Kolven kyldes återigen
kyld till 20 °C. Reaktionen släcktes genom sekventiell tillsats av 3 droppar aq 1 M NaOH och 3 droppar avjoniserat H2O. Blandningen
späddes med THF (500 mL) och omrördes i 20 min. Blandningen filtrerades via Büchner-tratt och filtratet hölls under N2.
Filterkakan omrördes snabbt med 200 mL [10% lösning av (7% ammoniak i MeOH) i CH2Cl2] och THF (500 mL). Filtratet
kombinerades sedan och koncentrerades för att ge ett grönt fast ämne. Det fasta ämnet triturerades med 1:1 EtOAc/heptan (50 mL) och filtrerades sedan via
Büchner-tratt. Det mörkgröna fasta ämnet torkades i en ugn vid 40 °C över natten för att ge torrt psilocin (7) som ett mörkgrönt fast ämne; utbyte: 20,7
g (91 %); mp 167-169 °C.

7VCiE2shuy
R63SqvG10C
Tq6Pv1HreF

Psilocin har syntetiserats.

Del II: Utveckling av transdermalt psilocinplåster och in vitro-studie (OBSERVERA: DU KOMMER ATT SE FÄRSK MÄNSKLIG VÄTSTA, DET ÄR GROVT
Jag löser sedan upp psilocinet i en patentskyddad blandning av akrylatpolymer (i heptan), jag gjuter sedan lösningen i en släpplinje och använder en gjutkniv för att få det självhäftande skiktet till 100 um. När det har torkat applicerar jag stödskiktet och stansar ut ett plåster på 1 cm^2. Detta plåster används för in vitro-studien.

Följande foto är en ögonblicksbild av diffusionsapparaten (plåstret ovanpå huden med vatten som rinner under)

7HFyq0ZSIr
HnzRkT63bU

Hoppas att du tyckte om det!

Attachments

• c9nJR0egrm.jpg
    c9nJR0egrm.jpg
    1.3 MB · Views: 366
  • tbSxP5lEBY.jpg
    tbSxP5lEBY.jpg
    3.6 MB · Views: 359

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
315
vacker syntes, grattis och vänliga hälsningar!

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Reaction score
75
Här är några bonusfoton och även data för en körning med diffusionsapparaten. Vi kan köra 16 prover på en gång.Bara för att tillägga, allt detta gjordes under en DEA-licens, om alfabetsteamet får några idéer. Vid den tiden kan vi ha varit en av de få som utförde en in vitro-studie med en psilocinplåster. Att köpa psilocin från ett privat företag skulle kosta cirka 5,000 XNUMX dollar per gram. Många tror att psilocybin är en bättre kandidat för transdermal eller sublingual, men den stora fosfatgruppen minskar dess permeation kraftigt.

E3NmaJHbSP

(Foto av vårt hudpermeationslaboratorium)

(Vårt analysrum, som innehåller en HPLC med DAD- och fluorometerdetektor, LC-MS/MS och en ATR-FTIR)
O9LVhn2Krt

X0knNgxjwa

(Exempel på plåster, silverskiktet är "plåstrets framsida, vänd utåt", mellanskiktet är läkemedlet i limmet och det genomskinliga skiktet är release liner).

SE UPP, VIDEON NEDAN ÄR INTE FÖR DEN SOM ÄR SVAG I HJÄRTAT (HUDDERMATOMERING)

d

Sammanfattningsvis skulle en liten 1 cm^2 leverera cirka 1,8 mg under 24 timmar.
Detta skulle vara idealiskt för en indikation, såsom att minska inflammationen hos barn som lider av bräckligt x-syndrom.

Även ... ketaminfreebase är HÖGT permeabel. Konvertera 100 mg ketamin HCl till ketamin freebase (lös upp ketamin HCl i vatten, tillsätt 2M NaOH tills pH når 9, filtrera, torka). Gnid bara lite av freebasen på din hud och den absorberas inom några sekunder.

Så flödet för ketaminfri bas i ett plåster är cirka 120ug/h/cm^2. Ytan hos vuxna är ca 18 000 cm2 (män) eller 16 000 cm2 (kvinnor). Låt oss säga att du skulle linda in 10% av en manlig och en kvinnlig kropp i detta ketaminplåster; för män skulle du leverera 216 mg ketamin per timme och för kvinnor skulle du leverera 160 mg ketamin per timme. Tänk på att detta kan skicka dig in i ett k-hål i 8-12 timmar i sträck,

Jag har arbetat med biologiskt nedbrytbara implantat som består av PLA, PGA, PLGA etc. och som kan leverera en jämn mängd läkemedel varje timme i antingen 30, 60, 90 eller 180 dagar. Exempel på sådana system för läkemedelstillförsel är subkutana bionedbrytbara implantat för HIV-profylax före exponering (PrEP), Ozurdex® (dexametason intravitrealt bionedbrytbart implantat), östrogen osv.

Tänk dig nu att du utvecklar ett biologiskt nedbrytbart LSD-implantat som levererar 100 ug/timme i 6 månader i sträck ... Jag är säker på att de federala myndigheterna har tänkt på det. Du applicerar den polymera pelleten med LSD API på en pil, du får poängen.

Nedan är data för psilocinplåstret. Tack för att du kom till mitt Ted talk.

Vs9irq3m6T

Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,899
Deals
1
Så spännande forskning! Tack för att du delar med dig.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
315
Åh, jag saknar så mycket dagarna då jag gjorde akademisk forskning.... det finns inga ord för att beskriva hur bra jag mår när jag ser vetenskap. Fortsätt med det goda arbetet!

P.S. Att erkänna att jag faktiskt gillar ditt arbete sägs ha ett psykoterapeutiskt värde så varsågod....

blosuetoday

Don't buy from me
Resident
Reaction score
32
Wow, det är verkligen fantastiskt.

Octopusssss

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
13
Hej. Tack för ditt fantastiska arbete. Jag funderar på att ändra steg 2.

Steg 2: Psilocinsyntes

Steg 2A: En 2000 ml, fyrhalsad, rundbottnad kolv utrustades med en överliggande omrörare, J-Kem temperaturregulator, en
250 ml dropptratt och en gummiseptum genom vilken ett positivt tryck av torr N2 infördes. Septumet avlägsnades och kolven
kolven laddades sekventiellt med 3-[2-(dimetylamino)-2-oxoacetyl]-1H-indol-4-ylacetat (6; 31,5 g, 115 mmol) och 2-CH3-THF (1000
mL). Kolven sänktes ned i ett isbad vid 0 °C och en lösning av 2,3 M LiAlH4 i 2-CH3-THF (140 mL, 322 mmol) tillsattes genom
dropptratten på 250 ml. Dropptratten sköljdes med ytterligare 2-CH3-THF (20 mL). LiAlH4-lösningen tillsattes droppvis
i en takt som gör att temperaturen hålls under 20 °C.

Kan LiAlH4 bytas ut mot natriumborohydrat eller aluminiumamalgam? Tror Du att det är möjligt och vilket skulle vara det bästa lösningsmedlet för en sådan syntes.