Det enklaste receptet för kristall Mephedrone

Barocco

Don't buy from me
New Member
Joined
May 10, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej, om Bensen, finns det ett sätt att ersätta det med något annat, eftersom det är för allmänheten förbjudet att köpas här
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
Jag tror att toluoen borde fungera, eftersom det bara är lösningsmedlet för Freebase. Men jag är bara en nybörjare.
 

blosuetoday

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 28, 2022
Messages
44
Reaction score
31
Points
18
Hur är det 25% om han påpekade att han fick ~50g?
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
Om någon gör metylamin 40% från metylamin hcl med NaOH är det nödvändigt att destillera metylamin eller är det möjligt att lämna NaCl i blandningen?
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
Och hur är det med aceton? Räcker det med aceton från järnhandeln eller är det nödvändigt att destillera och torka det över MgSO4?

Och en annan dum fråga: kan någon destillera i en kopparstilla eller rekommenderas en laboratorieglasvara fortfarande?
 
Last edited:

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
När det gäller mina tidigare frågor har jag nu experimenterat lite och tror att NaCl stannar kvar i vattenskiktet och separeras med det. Acetonen från järnaffären borde räcka, eftersom den ändå blandas med HCl + H2O, så en viss mängd vatten är inget problem. @OutLaw Vad tycker du om det? Är teorin korrekt?
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
Och en fråga till: Skapar syntesen tryck? Eftersom tejp används som tätningsmedel. Eller är det värme? Kan hela syntesen göras i plastflaskor? Instruktionerna är mycket bra, men jag saknar några sidofakta som beskriver processen mer i detalj så att jag bättre kan sätta ihop de nödvändiga redskapen.

Tack så mycket för ett svar på lite tid
 

gamling

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 9, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej, jag är i Turkiet, var hittar jag metylamin?
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Så vad är då den enklaste metoden för att maximera utbytet samtidigt som man behåller samma procedur?
 

Heineken

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 8, 2023
Messages
111
Reaction score
55
Points
28
du har allt i video
 
View previous replies…

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Vilken är den viktigaste faktorn som påverkar det totala utbytet i det här fallet, användning av NMP och etylacetat?
 

Heineken

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 8, 2023
Messages
111
Reaction score
55
Points
28
THF etylacetat nmp benzen dcm toulen ksylen du kan använda om du gjort en bra syntes du får samma vikt och % ren produkt
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
@Alkemisten;
Träning och inget hur. Men det fanns enklare sätt med färre felkällor (allt i bara 1 flaska, 2 bägare, pipett och pyrexxskål. OCH du kristalliserar imidiatly utan pulvertorkning först).
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Det är den stilen jag är intresserad av. Denna syntes kräver spolning med bara vatten, andra föreslår etylacetatlösning. Om jag ersätter bezene med DCM är vatten tillräckligt eller ger andra lösningsmedel bättre resultat?
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
51
Points
28
Jag har inte kommit till den punkt där jag kan hantera lösningsmedlen än. Allt jag vet är att DCM är tyngre än vatten och att bensen/toluen är lättare. Det är det som gör skillnaden. Om syran under försurningen träffar lösningsmedlet med freebase först, flockas meph direkt. Om syran däremot träffar vattenskiktet först, blir det surt och freebasen går ut i vattnet. I den andra varianten avlägsnas sedan vattenskiktet och placeras för att kristallisera. DCM-skiktet är förorenat.
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Det är en bra poäng. Tack så mycket. Jag tror att det blir aceton vid det laget. Som i, utför reaktionen i DCM, spola sedan lösningen med vatten, separera skikten och släng vattnet senare. Ta sedan oljeskiktet och blanda det med aceton före syrning. Kanske skulle ett annat lösningsmedel vara bättre än vatten om det orsakar problem under surgöring.
 
Top