Det var det, jeg mente i første omgang: Hvorfor blev min P2P i xylenopløsning næsten helt til mos, da jeg kom den eneste 20 % KOH-opløsning i? Det var tyk grød, næsten halvdelen af det. Og jo mere jeg hældte den fortyndede HCL-opløsning (ca. 12 %) i, smeltede den dejagtige klump tilbage i den opløsning? Så det skete ved stuetemperatur. Jeg måtte tilsætte de fortyndede syreopløsninger i alt seks gange, før jeg fik en virkelig klar P2P-opløsning i xylen. Selvfølgelig vaskede jeg den mange gange med deioniseret vand. Og jeg bemærkede, at nogle urenheder var en lille smule opløselige i vand, men i den separate tragt gik de små partikler over i vandfasen, men faldt til bunds. Men med disse syre/vand-vaskninger er den nu helt klar, men hvis jeg sætter den i køleskabet, dukker der stadig nogle små partikler op i opløsningen. Det har jeg ikke oplevet før, og hvis jeg havde tilsat bare én base mere i begyndelsen, ville hele opløsningen ikke have været en opløsning længere. Bare en stor klump, en grødet stor kage eller noget (engelsk er ikke mit sprog). Min AI-assistent i kemi fortalte, at grød sandsynligvis er P2P, der udfældes, men jeg kan ikke stole på min AI-assistent, men den gør så matematiske ting.
P.S Undskyld for det lange indlæg. Jeg prøvede bare at forklare ... og halvdelen af min P2P er i steam disitill lige nu ...