Jeg er nødt til at sige til dig OrgUnikum, at jeg selvfølgelig ikke troede, at du havde alle svarene. Men det er derfor, det er godt at læse bøger, patenter, publikationer fra litteraturen osv. osv. Bare for dig at sige, at Leuckart-reaktionen ikke fungerer med lavere temperaturer, og jeg har læst bøger og bøger (Moore, Fester, Snow, "Dr Buzz"), og jeg skal bare følge dine instruktioner, når du har hævdet så mange, flase info, og dette er BARE MIN mening. Du kender mig ikke. Du kender ikke min alder og uddannelse.
Jeg er nysgerrig, da du sagde: "Det virker dog ikke. Ikke til det, vi laver. Hvorfor ikke? Jeg ved det ikke, men det virker ikke."
Jeg forstår det ikke: Hvad mener du med 160 C? Reaktionstemperatur med formiat? Og i så fald, hvis det er sådan, at man laver formamid "in-situ", så kan jeg fuldt ud acceptere og forholde mig til det. Du skrev også noget om, at man skal bruge en meget god kolonne, når man skal opvarme til 160 C, og et vist tryk. Hvorfor det? Hvad mente du med det? Jeg har 3 forskellige, og jeg bruger en lige kolonne til afvanding og 100-120C i et par timer, indtil jeg er tilfreds med reaktionsblandingen, når P2P er fuldt blandet med smeltet formiat eller vandfri formamid. Du hævdede også, at vandet gør tricket, når du bruger myresyre med formamid. Jeg ved ikke, hvad det er for en påstand, men jeg ville bare putte vand uden den "ubrugelige" myresyre i reaktionsblandingen. Myresyre kan bruges til mange hydrogeneringer. Det er også ret almindeligt at bruge det sammen med nikkel i reduktioner, og Leuckart er, som vi alle burde vide, en reduktiv amineringsproces. Myresyre som reduktionsmiddel og ammoniak som aminkilde, for at gøre det enkelt, men også rigtigt. I Leuckart er det godt at bruge formamid med kun en katalytisk mængde ammoniumformiat som katalysator (0,1-0,5 molær ækvivalent). Dette er almindelig viden.
Jeg er virkelig stadig en nybegynder og lærer hver gang, især fra gode samtaler, bøger osv. Men jeg lærer ikke noget, når du siger, at du bare ved det, men ikke kan forklare det, ikke engang for at give et hint. Det er noget, jeg opfatter som, at nogen bare leger med mig. Leuckart hader vand. Katalysatorer er brugbare værktøjer.