Syntese af 2C-phenylethylaminer

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Jeg er i øjeblikket midt i en 2c-b-syntese, og jeg er stødt på et direktiv, der siger

"En 250 mL RB-kolbe blev fyldt med 16,6 g 2,5-dimethoxybenzaldehyd,
1,6 g NaOAc og 50 mL nitromethan. Refluksering i 4 timer gav 14,4 g af den tilsvarende nitrostyren [1] efter omkrystallisering.
5,0 g 2,5-dimethoxylphenyl-2-nitroethene blev tilsat til en opløsning af 4,0 g natriumborhydrid i 100 mL isopropanol. Dette gav 4,2 g af en gul olie
efter nedbrydning af det overskydende borhydrid efterfulgt af den sædvanlige oparbejdning (B).
2,5-dimethoxyphenyl-2-nitroethan blev opløst i 100 mL isopropanol med 8 molære ækvivalenter Zn og 3,5 molære ækvivalenter HOAc (i forhold til mængden af Zn). Dette gav 2,0 g 2,5-dimethoxyphenylethylamin som en svagt gul olie (C).

Jeg har brug for hjælp til den sætning, jeg har understreget. Hvad betyder det helt præcist? Før jeg gik i gang, troede jeg, at det betød, at olien skulle vaskes med eddikesyre og adskilles via en sep-tragt. Nu, hvor jeg er midt i syntesen, er jeg ikke så sikker. Jeg ville sætte pris på enhver hjælp, jeg kan få fra nogen om dette.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Normalt nedbrydes overskydende borhydrid med syre, og saltene filtreres fra.

Jeg er bekymret for, hvorfor natriumacetat bruges i Henry-kondensationen, og jeg forstår ikke, hvorfor man først genopretter dobbeltbindingen og derefter genopretter nitrogruppen separat. Styrener reduceres på zink i saltsyre (dobbeltbinding og nitrogruppe), dette fungerer ikke for nitropropener.

Eller du kan bruge natriumborhydrid med en kobberkatalysator.
 
Last edited:
View previous replies…

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Hej w2x3f5, tak for svaret. Det var en af de ting, jeg havde brug for at være sikker på. Og jeg sætter pris på din bekymring. Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med at "genoprette dobbeltbindingen og nitroen hver for sig". NaBH4 reducerer dobbeltbindingen, og derefter reducerer zink i eddikesyre nitrogruppen. Da det er forskellen, er det måske derfor, der ikke sker nogen gendannelse af dobbeltbindinger, dvs. oxidation. Jeg prøver virkelig at vedhæfte en fil, men det kan jeg ikke. Hvis du har en wickr-konto eller protonmail, kan jeg sende den til dig på den måde. Jeg kan også lade dig vide, hvordan det går. Jeg har andre work ups, men jeg ville prøve denne, da den teoretisk kun giver ca. 2 gram slutprodukt, og jeg troede, det ville være interessant, hvis det fungerede. Jeg er klar over, at jeg ikke bruger LAH, og det er med vilje. Manuskriptet starter med anisolie, og det var det, jeg startede med. Det sværeste kemikalie at få fat i til den del af arbejdet var kaliumdichromat. Jeg var nødt til at bestille det fra Kina. Det er ikke billigt og meget farligt. Lad mig vide, hvis du er interesseret.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Styren kan reduceres med zink og saltsyre i én reaktion. Denne reaktion fungerer kun for styrener.
 

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Jeg har et spørgsmål til dig, da du ser ud til at vide mere end mig og har været hjælpsom. Jeg har også palladium på kulstof %10. Jeg antager, at dette også kunne være en rimelig rute, men jeg får problemer, når jeg antager nogle gange. I stedet for zink og hcl.
 

Melv99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 16, 2023
Messages
31
Reaction score
11
Points
8
Jeg er heller ikke bekendt med denne særlige syntese, men jeg har set K2CrO4 blive solgt på en populær hjemmeside for hjemmevidenskab. Jeg er ikke sikker på, om det er det, du leder efter.
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Hvor har du købt 2,5-dimethoxybenzaldehyd?
 
View previous replies…

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Hej C.M., det gjorde jeg ikke. Jeg startede med anisolie. Læs mit svar ovenfor. Jeg kan også sende dig noget, hvis du vil, via protonmail eller en anden anon-platform.
 

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Det er ikke for sjov. Anisolie (anethol) til anisaldehyd til o-formal-4-methoxyphenol til 4-methoxyphenol til 2-hydroxy-5-methoxybenzaldehyd til 2,5-methoxybenzaldehyd . Som jeg nævnte ovenfor, kan jeg ikke vedhæfte filer, men hvis du har en protonmail-konto, kan jeg sende dig dem. Den kan være her, så vidt jeg ved. Jeg har den dog ikke herfra. Det er fra en hollandsk forskningsrapport.
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Jeg ved ikke, om du laver 2-CB for sjov eller for at sælge det videre, men tror du, det er rentabelt at udføre alle de trin?
 

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Rentabel? Det kommer vel an på, hvad du mener med profit. Hvad er vigtigst? Erfaring. At begå fejl og lære. Det her kræver meget af alt. Penge. Viden. Erfaring. Tid. Energi. Det er næsten altid sjovt for mig. Måske en dag profit. Men det er som du sagde ... hvor kan du få 2,5 bnzldyd? Nogen skal lave det, der ikke er virksomheder. Jeg tjener ikke nok til at sælge rn, men måske en dag. Efter at have gjort dette i et par år kan jeg fortælle dig, at hvis du kun gør det for profit, skal du stoppe nu og spare dig selv tid og penge. Jeg mangler et par point i en bachelor i biokemi, og jeg har knap nok kradset i overfladen på disse ting.
 

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Jeg er ked af det, mand. Jeg læser først nu nogle af dine indlæg ovenfor. Jeg er ikke sikker på, hvad du laver her, hvis du ikke har nogen idé om kemi. Ved du ikke, hvor meget 2-cb du får ud af 100 g beta-nitrostyren? Det står næsten altid i slutningen af den opgørelse, du følger. Der er mere end én måde at få det endelige 2c-b-produkt på. Ingen af dem er nemme eller bør udføres af en person, der "ikke har nogen idé om kemi". Start med meth, mand. Beslut dig for, om det er noget, du tror, du kan eller har lyst til at gøre. Gå så videre derfra. Ingen idé om kemi. Hold da op.
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Jeg spurgte en professor i organisk kemi, om en person uden nogen idé om kemi kunne følge en opskrift på en kemisk syntese, og han sagde ja, det er derfor, jeg kom med i dette forum, jeg er fortabt, jeg ved ikke, hvilken syntese jeg skal starte med, og jeg gør det for profit, jeg kan investere tid og penge for at lære, mit mål er at fremstille i stor skala og sælge engros, men jeg ser, at denne industri er meget vanskelig, ikke kun at lave kemisk syntese, men også at få de nødvendige kemiske reagenser og forstadier, nogen anbefalinger om, hvilken syntese jeg skal lave? tak!!!
 

nujrc

Don't buy from me
Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Wut. Hvis man udelukkende gør det for at tjene penge, hvorfor så overhovedet beskæftige sig med 2c-serien... Ikke vanedannende, nichestoffer. Du vil få en bedre fortjeneste ved at dyrke hash.
 

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
168
Reaction score
106
Points
28
 

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Er der nogen, der har en god leverandør af nitromethan i USA, som ikke rapporterer? Jeg har udvundet det fra racerbrændstof, men det er ved at blive kedeligt. Alle de leverandører i annoncesektionen, jeg har været i kontakt med, er uden for USA.
 

Melv99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 16, 2023
Messages
31
Reaction score
11
Points
8
Jeg fandt en, der sælger en masse forskellige brændstoffer og hævder at have 100 % NitroM. Jeg har ikke bestilt endnu, og det virker halvlegitimt. Men hvem ved. Der er vel kun én måde at finde ud af det på.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Jeg er i tvivl om det sidste trin i 2CB-syntesen. Der står "Reaktionsblandingen fik lov til at vende tilbage til stuetemperatur, blev filtreret, og de faste stoffer blev vasket sparsomt med kold eddikesyre", indtil jeg ved, at eddikesyre bliver fast ved 16-17C, så hvad betyder kold eddikesyre nøjagtigt?
Tak skal du have.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Hej. Jeg går ud fra, at den kolde syre betyder stuetemperatur, fordi der er en forklaring på, at reaktionen frigiver varme.
 
View previous replies…

nujrc

Don't buy from me
Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Jeg forstår, at den resterende elementære brom vil fordampe i luften fra produktet, ligesom ethvert opløsningsmiddel, så der vil ikke være nogen rimelig mængde tilbage med tiden. Fremstilling af HCL uden tørring af HBr - held og lykke med at få et mere rent produkt, fordi du muligvis skal håndtere bromsalte i brom / GAA-opløsning og brom selv.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Jeg kan ikke se nogen problemer med at slå resterne af brom med thiosulfat, derefter bringe ph til et alkalisk medium og opsamle olien med et opløsningsmiddel.
 
Top