- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 7
Ik heb met succes nitroethaan gesynthetiseerd, maar niet zuiver. Kan ik p2np maken met onzuiver nitroethaan?
HIGGS BOSSON
Expert
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 886
Hangt ervan af hoe vuil je nitroethaan is. Probeer bij wijze van experiment een paar gram in de magnetron te doen.
↑View previous replies…
215 ml absolute ethanol toevoegen
Voeg 108 ml (2 mol) zwavelzuur langzaam toe nadat het toevoegen voltooid is. Verwarm gedurende 2,5 uur tot 80 graden.
Zet het vuur uit en laat het mengsel afkoelen
Plaats het in een plaat, neem dan 200 gram natriumcarbonaat en voeg dit toe totdat het gelijk is aan pH 8.
Wacht daarna uren tot het natriumcarbonaat goed gereageerd heeft. Zonder water toe te voegen, blijft er een beetje ethanol over. Laat het verdampen in de lucht
De opbrengst is 290 gram
Gemengde mol natriumethylsulfaat
Mol natriumsulfaat
Ik heb 2 mol zwavelzuur gebruikt, wat één mol ethylsulfaat oplevert
Eén mol zwavelzuur blijft over
Natriumsulfaat, het maakt niet uit, niets scheiden. Doe alles bij elkaar en voeg 1 mol natriumnitriet 103 gram toe met 50 ml water en start de destillatie.
Voeg 108 ml (2 mol) zwavelzuur langzaam toe nadat het toevoegen voltooid is. Verwarm gedurende 2,5 uur tot 80 graden.
Zet het vuur uit en laat het mengsel afkoelen
Plaats het in een plaat, neem dan 200 gram natriumcarbonaat en voeg dit toe totdat het gelijk is aan pH 8.
Wacht daarna uren tot het natriumcarbonaat goed gereageerd heeft. Zonder water toe te voegen, blijft er een beetje ethanol over. Laat het verdampen in de lucht
De opbrengst is 290 gram
Gemengde mol natriumethylsulfaat
Mol natriumsulfaat
Ik heb 2 mol zwavelzuur gebruikt, wat één mol ethylsulfaat oplevert
Eén mol zwavelzuur blijft over
Natriumsulfaat, het maakt niet uit, niets scheiden. Doe alles bij elkaar en voeg 1 mol natriumnitriet 103 gram toe met 50 ml water en start de destillatie.